A Bakony és Balaton Térségi Turisztikai Nonprofit KFT ügyvezetőjével, Lencsés Tamarával a hamarosan befejeződő belvárosi rehabilitáció kapcsán beszélgettünk. Arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen elvárásokat fogalmaz meg egy turisztikai szakember egy modern városközponttal szemben?
Legfontosabb a minőség
„Egy belvárosnak sokszínű és minőségi vendéglátással, vásárlási lehetőséggel, vagyis boltokkal kell várnia az itt élőket és az idelátogatókat egyaránt. Veszprémnek az utóbbi területen van mit pótolnia. Nálunk hiányoznak a márkás, minőségi boltok. Ha megnézzük Győrt, Székesfehérvárt, vagy a nyugati nagyvárosokat, mindegyik belvárosában minőségi, elegáns boltokkal, üzletekkel találkozhatunk. Nálunk sajnos nem, pedig úgy vélem a kereslet növekszik ezek iránt. Itt nem kifejezetten a drága termékekre kell gondolni, hanem a minőségi és ismert vagy helyi termékekre.
A turisták részéről nagy igény van a shoppingolásra. Sokszor nem tudja, mit szeretne venni, csak nézelődik és ha talál megfelelőt magának, akkor vásárol. És Veszprémnek nemcsak a veszprémi turistákat kell kiszolgálni, hanem a térségben szolgáltató központként a Balaton partján lévő turistákat is.
Fontos, hogy minden városban, így nálunk is, legyen egy helyi értékeket bemutató üzlet. Veszprém belvárosában nagy szükség lenne egy Herendi Porcelánboltra is.”
Menedzselni kell a belvárost
„Nyugat-Európa városaiban egy külön a belvárossal foglalkozó menedzsmenteket hoztak létre. Nekik az a feladatuk, hogy elősegítsék a nagy és ismert márkaboltok nyitását, a belvárosi üzletek minőségi arculatfejlesztését, valamint megpróbálja kitalálni az épületek funkcióit.
Nyugaton is ugyanaz játszódott le, mint nálunk. A külvárosi plázák kiüresítették a belvárosokat. A menedzsmentek feladata volt újra élettel megtölteni a belvárosokat, újból kitalálni a városközpontokat. Olyan kínálatott kellett kitalálni, majd megvalósítani, ami újra vonzotta az embereket. Ez pedig a minőség vendéglátás és bolthálózat volt.
Nagyon fontos, hogy ezeket a menedzseléssel foglalkozó cégeket elfogadják a vállalkozók, partnernek tekintsék őket, és megfogadják ajánlásaikat. Csak így közösen lehet eredményesen fejleszteni a belvárosokat.”
Infópont a Három Gráciánál
„Elengedhetetlen, hogy a turizmussal foglalkozó vállalkozások is megjelenjenek a megújuló belvárosokban. Hiszen ezek a városközpontokban nagyon sok ott élő, odalátogató megfordul, akiknek meg kell mutatni az adott város, környék turisztikai kínálatát, programjait.
Mi is tervezzük, hogy a városi tourinformmal közösen megjelenünk a belvárosban. Terveink szerint a Három Gráciánál lesz az infópontunk. Itt nem csak programokról, városi látnivalókról lehet majd tájékozódni, hanem terveink szerint egyfajta pihenőhely lesz, ahova érdemes lesz betérni, lehet olvasgatni, beszélgetni.
Ezzel szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy minél komfortosabb, élhetőbb, szerethetőbb legyen Veszprém.”