Erre hívta fel a figyelmet a Magyar Turizmus (MT) Zrt. legfrissebb hírlevelében a szallas.hu internetes foglalási portál adataira hivatkozva. A szenior korosztály potenciális keresletet jelent egyebek között a folyamatosan növekvő eredményeket felmutató belföldi turisztikai piac számára, mivel lényegesen több szabadidővel rendelkeznek, utazásaik kevésbé szezonálisak, tartózkodási idejük is hosszabb az átlagosnál - mutatnak rá a hírlevélben. Az idősebbek megfelelő kínálat kialakításával a főszezonon kívüli időszakokban is motiválhatók az utazásra, ezáltal csökkentve a szezonalitás problémáját - teszik hozzá.
Az MT Zrt. közölte: a portál adatai szerint 25 százalékkal nőtt az 55 év feletti korosztály utazási kedve. Idézi a KSH belföldiek körében végzett felmérésének adatait is, amelyből kiderül, a 2014. január-szeptemberi időszakban az 55-64 éves korosztályban az átlagot meghaladva, 13,8 százalékkal nőtt a többnapos belföldi utazáson részt vevők száma 2013 hasonló időszakához képest.
Az MT Zrt. kitért arra, hogy a szépkorúak növekvő társadalmi és gazdasági erejére, illetve a szenior korosztály speciális igényeire - mint az egyszerű közlekedés, akadálymentesített környezet, a minőségi programok, valamint a gyógyászati szolgáltatások - külön programajánlatot állított össze a honlapján.