Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot növelő kampányt indított, a Környezet és Energia Operatív Program keretében. Az országos szintű, Európai Uniós támogatásból megvalósuló projekt célja a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampány hozzásegíti a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során.
A szemléletformáló kampányok és rendezvények során célként jelenik meg a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása. A program célja, hogy rávegye a vásárlókat a helyi és biotermékek vásárlására, a környezetbarát tisztítószerek használatára ás az erőforrásokkal való takarékosságára.
Az NFH kamionja pénteken érkezett a Tesco parkolójába, ahol különböző kérdőívek, nyereményjátékok és interaktív foglalkozások várják a résztvevőket. A program ideje alatt minden korosztály – egészen kicsi kortól, játékos formában – olyan hasznos információkhoz juthat, melyeket könnyedén beépíthetnek mindennapi életükbe a környezetbarát életforma elérése érdekében.