Milyen rendszer alapján működik a veszprémi Cronos? Mit nyújtanak az ügyfeleknek?
Hagyományos társkereső irodaként jöttünk létre 2000-ben, amit 2006-ban kiegészítettünk egy online társkereső rendszerrel is. Utóbbit ingyen is igénybe vehetik az ügyfeleink, amennyiben megelégednek az alapszolgáltatásokkal, ami tulajdonképpen annyi, hogy egy felületet biztosítunk nekik az ismerkedésre. Velük nem állunk kapcsolatban, prémium ügyfeleinkkel viszont személyes kapcsolatot tartunk fent, a háttérből segítjük őket. A weblapon keresztül keresgélhetnek ők is, viszont egy zárt rendszert alkotnak, azaz a kizárólag online tagok nem láthatják az ő adatlapjukat egészen addig, amíg úgy nem döntenek, hogy nyilvánossá teszik azt. Onnantól kezdve viszont elindulhat a levelezés.
Említette, hogy a háttérből segítik a prémium ügyfeleket. Ez mit jelent a gyakorlatban?
Tippeket adunk az információátadásban, felhívjuk a figyelmüket egy potenciális partnerre.
Jellemző ugyanis, hogy nagyon sok ember nem veszi észre az adatlapok alapján a számára ideális partnert, a segítségünkkel viszont sokkal hatékonyabbá tudjuk tenni a párkeresést.
Ami ráadásul ma már egyáltalán nem csak a fiatalabb korosztályokat érinti: előfordul, hogy valaki egy évtizedes kapcsolat, egy felbomlott házasság után válik hirtelen társkeresővé. Ilyenkor kezdetben sokan nem is tudják, hogyan fogjanak neki a keresgélésnek. Egy rosszul kitöltött adatlap nagyon félreviheti a dolgot. Gyakori az is, hogy nem jó fotót töltenek fel, ami megint csak megnehezíti az ismerkedést. Ahogy az is, hogy sokkal idősebbnek látjuk a korosztályunkat, mert korábban a partnerünk mellett nem érzékeltük az idő múlását, és máshol kezdünk el keresgélni, mint ahol kellene. Ezeknek a problémáknak a kiküszöbölésében segítünk irodai ügyfeleinknek. De ha úgy kívánják, akár teljes mértékben átvállaljuk a társkeresést: az adatok alapján megkeressük az ideális társat, majd bemutatjuk őket egymásnak.
Veszprémben kik veszik igénybe a szolgáltatást?
A nagy többség átlagban a 30-asok közül kerül ki, illetve a középkorosztály, az idősebbek is gyakrabban fordulnak hozzánk.
Milyen arányban vannak jelen az ügyfelek a két platformon?
Mivel az online részlegre akár pár perc alatt, egy kóbor gondolattól vezérelve is fel lehet regisztrálni, így ott sokkal többen vannak jelen. Ez persze azt is jelenti, hogy nem mindenki vágyik komoly kapcsolatra, többen csak kíváncsiságból regisztrálnak az oldalra. Irodai ügyfeleink száz százalékban társkeresők, velük személyesen konzultálunk, amikor megjelennek az irodában, rögzítjük az adatokat – ez tulajdonképpen egy természetes szűrő is.
Talán ezek az „áltárskeresők” is az oka, hogy sokan ódzkodnak az online társkereséstől, mert nem szeretnének csalókba, zaklatókba futni. Az ő érdekeiket hogyan védik?
Minden adatlapot ellenőrzünk, de ez csak arra terjedhet ki, hogy káros tartalom ne kerüljön ki. Ennél többet nem tehetünk, hiszen személyiségi jogok is vannak, ráadásul nem mindig könnyű felismerni a komolytalan tagokat. Persze mindig vannak bizonyos jelek, ezeket igyekszem elmondani a partnereinknek. Ha például valaki hirtelen eltűnik az első személyes találkozó előtt, nem érdemes várni rá, mert ő nem vágyik egy felelősségteljes kapcsolatra. Van egyébként, aki ezt le is szögezi az elején, például az idősebb emberek között gyakori, hogy csak barátkoznának. Ez nem baj, hiszen
mindenkinek szüksége van valakire, aki visszaigazolást ad, akire támaszkodhat. Mi ezt meg tudjuk adni nekik.
Van, akinek egyáltalán nem ajánlott az online társkeresés?
Nagyon sokféleképpen gondolkoznak az emberek, vannak egészen szélsőséges esetek, de még ők is megtalálhatják a párjukat. A kárt okozók persze semmilyen oldalra nem valók, ha ilyenre bukkanunk, annak töröljük is az adatlapját. Előfordulhat egyébként, hogy aki már sok ilyennel találkozott, belefárad az internetes társkeresésbe, ezért is gyakori, hogy többen irodai tagságra váltanak. Aki ezt nem szeretné meglépni, vagy csak úgy érzi, rossz passzban van, annak azt szoktuk javasolni, egy időre hagyjon fel a keresgéléssel, és csak később térjen vissza, máskülönben úgyis garantált a sikertelenség.
Cikkek sorozata szól a megváltozott társkeresési szokásainkról. Önöknél ez mennyire csapódik le?
Mi is tapasztaljuk, hogy teljesen átalakultak a társkeresési szokásaink.
Sokkal tudatosabbak lettünk, pontosabban megfogalmazzuk az igényeinket, és míg néhány évtizede nagyjából elég volt annyi, hogy találjunk egy szimpatikus partnert, most már nem ugrunk fejest bármilyen kapcsolatba.
Persze hozzá kell tenni, egy társkereső szolgáltatásnál ez a tudatosság elengedhetetlen is. Másrészt viszont sokkal nehezebb kimozdítani az embereket. Indulásunkkor rengeteg rendezvényt szerveztünk, amikre nem csak az iroda ügyfelei jöhettek el, hanem bárki a városból. Nagyjából azzal egy időben, hogy bejött az online szolgáltatásunk, viszont kezdtek elmaradni az emberek ezekről az eseményekről. Valószínűleg ennek az az oka, hogy az interneten sokkal könnyebb és gyorsabb kiszűrni, ha valakivel mégsem vagyunk egy hullámhosszon, így nem futunk annyi felesleges kört.
Összességében mennyire sikeres a Cronos tevékenysége?
Konkrét adatokkal nem nagyon tudok szolgálni, hiszen a siker relatív: valakinek az is siker, ha néhány hétig, hónapig, évig jól érezte magát, míg másnak a házasságnál kezdődik. Mi ezt általában úgy tudjuk mérni, hogy valaki lemondja a tagságát, mert már nincs rá szüksége, illetve nagyon sokszor futok össze a városban egykori tagokkal, akik megköszönik a segítségemet, vagy éppen az ő rokonaik, barátaik fordulnak hozzánk később. És talán az is a sikerünket jelzi, hogy 16 éve működünk a városban: ha valami hiba lenne a gépezetben, már rég leálltunk volna.