Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Vasárnaptól modernebb vonattal utazhatunk Veszprémből Budapestig

2016. december 7. 15:19 // Forrás: MÁV-START
A december 11-i menetrendváltástól a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém viszonylaton egy új, kék-fehér festésű FLIRT típusú vonatot helyeznek üzembe. Mutatunk néhány képet, hogy milyet.

Szerdán rendhagyó közlekedésismereti órának is beillő ingyenes programmal várta a MÁV-START a veszprémi iskolásokat és érdeklődőket, ugyanis a december 11-i menetrendváltástól a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém viszonylaton forgalomba álló új, kék-fehér festésű FLIRT-öt lehetett megismerni.

A december 11-i menetrendváltástól az ideihez képest tovább bővül a kínálat Budapest és Veszprém között, mert egyrészt Veszprémből Budapestre a kora reggeli, Budapestről Veszprémbe a délutáni időszakban sűrítő járatok közlekednek munkanapokon, melyekkel csúcsidőben félóránkénti eljutási lehetőséget biztosít a vasúttársaság.

Csúcsidőn kívül pedig – egy délelőtti vonatpár kivételével – óránként közlekednek a vonatok. Az óránkénti követési rendet egyik órában a szombathelyi – és közvetlen kocsikkal a zalaegerszegi –, a másik órában a veszprémi gyorsvonatok közlekedtetésével biztosítja a vasúttársaság. Ez utóbbiak esetében az utasok vasárnaptól már a népszerű és modern FLIRT motorvonatokkal utazhatnak mindennap. Ehhez a MÁV-START az újabb megrendelésű, kék-fehér színű flottájából januártól két darab FLIRT-öt állít forgalomba a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém viszonylaton -áll a hivatalos sajtóközleményben.

A FLIRT
A svájci Stadler legsikeresebb terméke, az elővárosi, regionális, illetve InterCity forgalomban is alkalmazható típusból a világ 17 országában összesen több mint 1300 jármű gyártására kapott eddig megbízást. A FLIRT elnevezés egy mozaikszó, jelentése: fürge, könnyű, innovatív, regionális motorvonat (Fast, Light, Innovative Regional Train). Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátta, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – akár 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.

Az utasok körében egyébként nem ismeretlen a svájci STADLER gyár FLIRT vonattípusa, mivel a 2007-2010 között forgalomba állított 60 darab, piros festésű FLIRT számos tagja rója a kilométereket, főként Budapest elővárosában. Örvendetes, hogy Magyarországon üzemel a világ legnagyobb, egységes FLIRT-flottája: év végétől már összesen 133 első generációs FLIRT vonat szállít utasokat, ebből 123 a MÁV-START, míg 10 darab a GYSEV állományában.

A villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból – 85 százalékban EU-s támogatásból – fedezi a vasúttársaság.

Ge. Á.
Domján Attila
további cikkek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.