A Kossuth iskola egy 6 szakmacsoportra kidolgozott pályaorientációs programot szervezett, melynek az a célja, hogy a tanárok átfogó képet kapjanak a gyerekek képességeiről, erősségeiről, érdeklődési irányairól, és maguk a gyerekek is felfedezzék, melyik szakmaterület érdekli őket.
A pályaorientációs nap tevékenységei hat nagy területet fogtak át: a műszaki, a kereskedelmi, az üzleti, ügyintézői, a kézműves, a turisztikai-vendéglátói és az egészségügyi-szociális területen próbálhatták ki magukat a pályaválasztás előtt álló nyolcadikosok, akik csapatokban dolgoztak.
Itt elsősorban a munka világában fontos gyakorlati készségek alkalmazása került előtérbe. A gyerekek kipróbálhatták, hogyan kell szépen teríteni, külföldi üdülést szervezni, koktélt készíteni, polcot szerelni, az áramkörszerelésben is tapasztalatot szerezhettek, az egészségügy feladatai között volt gyógyszerosztás, lázmérés. Elsajátíthatták a leltározás, az akciós áru eladás és az árajánlatkérő levél megírásának fortélyait is.
A tanulók a Tájoló-nap előtt készítettek magukról egy értékelést, majd minden helyszínen külön is értékelték magukat, ugyanazon szempontok alapján pedagógusaik, társaik és a szüleik is véleményezték őket. Az egyes állomásokon szakemberek, szaktanárok rögzítették a diákok tevékenységére vonatkozó tapasztalataikat. Az értékelő lapok feldolgozását követően minden fiatal személyre szabott szöveges jellemzést kap, ami segíthet a tanulási irányuk megválasztásában.
Tavaly 461 ezer diák kezdte meg a tanulmányait a középfokú oktatási intézmények nappali rendszerű képzésein. 88 ezren szakiskolában, 182 ezren szakközépiskolában és 181 ezren gimnáziumban tanultak tovább. A szakiskolákban a diákok több mint fele műszaki tanulmányokat folytat, ezenkívül a szolgáltatás (29%), valamint a gazdaság és irányítás (10%) területek népszerűek. Az említett területeken kívül az egészségügyet, a szociális gondoskodást és a művészeteket is többen választják. (forrás: ksh.hu)