- A felmérés szerint a legnépszerűbb ajándékok rangsora nem változott tavalyhoz képest. A legtöbben - összesen 49 százaléknyian - ruházati cikkeket és kiegészítőket vennének, szépségápolási termékeket 46 százalék, játékokat és könyveket pedig 37-37 tervez vásárolni. Márkás ételt és italt 42 százalék helyett csak 33 százalék keres, a háztartási gépek aránya viszont 6 százalékról 9 százalékra, a bútorok és berendezések aránya 3 százalékról 6 százalékra emelkedett.
- Csaknem 62 százaléknyi vásárlót továbbra is a bevásárlóközpontok fogadják karácsony előtt.
- Egy év alatt 30 százalékról 40 százalékra emelkedett a Black Friday-akciók lehetséges vevőköre. Az év végi túlzott vásárlást ezzel együtt az emberek négyötöde el akarja kerülni.
- 65 százalék ajándék helyett inkább közös élményt adna, 79 százalék pedig az ajándék személyes jellegét tartja fontosnak.
- Emelkedett az adakozók köre is, a 44 százaléknyi adományozó fele az év végén többet adakozik.