2019. június 18., kedd
Levente névnap

Közgyűlés előtt az ifjúsági koncepció

És más finomságok, például a helyijáratos közlekedés, uniós pályázatok, és ezek mellett még a művészetekre is jut idő! Percről percre közvetítünk, nyolckor kezdünk!

A lényeg röviden

  • Változnak a kéményseprés díjai
  • Újabb két évig az Északnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ biztosítja a helyijáratos közlekedést
  • Elfogadták az ifjúsági koncepciót

Napirend előtt

Hartmann Ferenc (Demokraták) interpellációjában kifejtette: az önkormányzat évente 25 millió forintot költ a városi lap kiadására és terjesztésére, az olvasók azonban gyakran késve, vagy egyáltalán nem kapják meg az újságot. A terjesztők nem kapnak már egy fillért sem a lap terjesztéséért. Erkölcsi kötelességünk közbelépni azért, hogy a terjeszték megkapják a valós ellenértéket. A Demokraták a városért frakcióvezetője arra kérte a polgármestert, hogy közvetítőként járjon közbe az ügy megoldása érdekében. Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) válaszában kifejtette: a városnak alapvető érdeke, hogy a lap minden háztartásba eljusson, az elmúlt időszakban azonban több probléma is volt a terjesztéssel. Ezt többször is jelezte a gazdasági társaságnak, akik pár héttel ezelőtt terjesztőt váltottak.


Gerstmár Ferenc (LMP) interpellációjában arról beszélt, hogy a közgyűlésnek nincs közbeszerzési bizottsága, hogy lesznek így átláthatóbbak a város közbeszerzései? Porga Gyula kijelentette: a jelenleginél átláthatóbb nem is lehetne a város működése, eddig semmilyen probléma nem merült fel a közbeszerzésekkel kapcsolatban. Gerstmár Ferenc szerint nem ennyire rózsás a helyzet, a Korrupciókutató Intézet rangsorában Veszprém az utolsó helyen áll a megyei jogú városok között.


Forgóné Kelemen Judit (Jobbik) azt kérdezte, hogy lesz-e zebra az Ady Endre utcában? Az utcában élők levélbe kérték a képviselő segítségét, mert megnövekedett a forgalom a területen, és gyakoriak a gyorshajtások is, "mert az utca adja magát". Porga Gyula kijelentette: zebra az állatkertben van, nem biztos, hogy az Ady utcaiak örülnének neki, ha ott megjelenne egy. Mindenki szeretné, ha az utcájában jelentős fejlesztések lennének, és ezt az út nem mindig bírja. A város úthálózatának megújítása, az észak-dél tengely átadása csökkenti majd az Ady utca forgalmát is. Jelenleg is vizsgálják az úthálózat terheltségét, ha szükséges, kialakítják az újabb gyalogátkelőhelyet, ehhez türelmet kér a polgármester.


Katanics Sándor (Demokraták) szerint örömteli, hogy korszerű malom létesült Kádártán. Mivel azonban a malom várhatóan jelentős forgalmat bonyolít majd, tervezi-e az önkormányzat, hogy a rendkívül elhanyagolt állapotban lévő régi 82-es utat (Győri utca, Vasút utca) felújítják? Porga Gyula azt válaszolta, hogy a magánberuházás fejlesztéssel problémák is járnak, azonban az említett útszakasz állami fenntartásban van, nem önkormányzati út.


Némedi Lajos alpolgármester (Fidesz-KDNP) a BakonyExpóról számolt be. Az eseményről mi is tudósítottunk.


Czaun János (Fidesz-KDNP) örül annak, hogy az ország egyik legmodernebb malma épült meg Kádártán, annak forgalma ráadásul nem terheli Kádárta belterületét, hiszen az külterületen megközelíthető, nem is beszélve arról, hogy a súlykorlátozás miatt nem is közlekedhetnek teherautók a településrész belterületén.


Halmay György (Fidesz-KDNP) felszólalásában kijelentette: egy város akkor jár a fejlődés útján, ha biztosítja a jövő generációjának a tanulás lehetőségét. A HVG kiadványában a Lovassy az ország kilencedik legjobb középiskolájaként szerepel, a TOP10-ben egyedüli vidékiként. Nemcsak a közoktatásunkra lehetünk büszkék, a Pannon Egyetem a HVG főiskolai és egyetemi rangsorában a hatodik helyet foglalja el.


Napirendek

Több ponton is módosították az idei költségvetést, illetve döntöttek előzetes kötelezettség-vállalásról a 2015-ös költségvetés terhére. Egyfelől a költségvetés tervezetét az aktuális valós eredményekhez igazították, a tételek között talán a Petőfi Színháznak odaítélt 72 milliós plusztámogatás emelkedik ki. Az intézmény jelezte, hogy saját bevételei, valamint az önkormányzati és állami támogatás nem nyújt fedezetet a kiadásaira. A Belsőellenőrzési Iroda megvizsgálta a kérelem indokoltságát, és 72.269.000 Ft többlettámogatásra tett javaslatot. A vizsgálat ugyanakkor azt is feltárta, hogy az intézmény a működése során nem minden esetben tartotta szem előtt a hatékonysági szempontokat, ezért a többlettámogatás felét a 2015. évi támogatás terhére biztosította a közgyűlés.

A városi hetilap 2015-ös kiadására közbeszerzési eljárást indítanak 25 millió forintos értékben.

Hartmann Ferenc a városi honlap működtetésének költségeire kérdezett rá. Scher Ágota irodavezető elmondta: havi 250 ezer forint a honlap üzemeltetési költsége.

Gerstmár Ferenc arra kérdezett rá, hogy a színház milyen ügyekben nem vette figyelembe a költséghatékonysági szempontokat? Nem veszélyeztetjük-e a színház jövő évi működését, ha a jövő évi költségvetésből különítenek el egy összeget a támogatásra? A polgármester azt válaszolta, hogy a színházan folyamatosan fontos szempont a művészi ambíció, azonban fontos lenne, hogy ez ne írja felül a költségvetési korlátokat.

Katanics Sándor az Ádám Iván utcai orvosi rendelő tervezett átköltöztetésére kérdezett rá. A rendelő a volt központi ügyelet helyére költözne a Cserhát lakótelepre, ahonnan éppen a korszerűtlen körülmények miatt telpítették a kórházba az ügyeletet. Más: mit lehet a közbiztonság érdekében tenni, van-e mód kamerák telepítésére? Forgóné Kelemen Judit a Kossuth utcáról a városrehabilitáció miatt leszerelt, és azóta sem visszatelepített kamerák sorsára kérdezett rá. Porga Gyula polgármester szerint a háziorvosok ügye megnyugtatóan rendeződött. A térfigyelő kamerákkal kapcsolatban elmondta: a kamerákat folyamatosan karban is kell tartani, ezek költségére is elő kell teremteni a fedezetet, remélhetőleg a következő évben lesz lehetőség további eszközök felszerelésére.

Hartmann Ferenc szerint nemcsak a terjesztők elégedetlenek a Veszprémi 7Nappal, hanem már a média képviselői is, és ez baj. A 7Nap a választási eljárási törvényben foglaltak betartására sem fordtott figyelmet - jelentette ki a Demokraták frakcióvezetője, aki szerint a Veszprém Televízió és Lapkiadó Kft. jobban látná el ezt a feladatot, és így az önkormányzat saját társasága juthatna többlet támogatáshoz. Porga Gyula emlékeztetett: a választásokkal kapcsolatos kritikákat a baloldali pártszövetség hivatalos úton is megfogalmazta, azt azonban mind a helyi, mind a területi választási bizottság elutasította. A polgármester ugyanakkor befogadta a frakcióvezető javaslatát arra vonatkozóan, hogy a Veszprém TV készítsen egy tanulmányt a tervezhető költségekkel kapcsolatban.


Néhány apró változás történik a fizetős parkolást illetően a VKSZ Zrt. kezdeményezésére. Ezentúl csak érvényes rendszámra adnak ki parkolási bérletet, megszűnik a biankó parkolási bérletek kiváltásának lehetősége. Szintén megszűnik az a kedvezmény, amely értelmében decemberben korábban 5% kedvezménnyel lehetett megvásárolni az éves parkolási bérletet – a VKSZ tapasztalatai szerint minimális érdeklődés övezte ezt a lehetőséget. Jó hír viszont, hogy a pótdíjakat már átutalással is be lehet majd fizetni, illetve új kijelölt parkolóval gazdagodik a város a Muskátli utca 4-8 közötti területen.

A Mustkátli utcai parkoló kapcsán vita bontakozott ki. Katanics Sándor szerint az új észak-dél tengely nagyobb forgalmat vonz majd a városba, ami tovább rontja az egyébként is rossz parkolási helyzetet. Porga Gyula szerint a forgalom adottság, az nem lesz nagyobb egy fejlesztés miatt, az új útszakasszal csak az áteresztő-képességget növelték.


Változnak a kéményseprési szolgáltatások díjai, az úgynevezett munkaegység-díj kétezer forintra emelkedik. A szilárd tüzelésű égéstermék-elvezetőknél az évi kétszeri ellenőrzési, tisztítási alkalom évi egy alkalomra csökken, ehhez igazítják a díjakat is, ami 70 - 200 Ft/év (az ENHS típus esetében 557 Ft/év) növekedést eredményez típustól függően. Ezek azonban csak természetes személyekre vonatkozó adatok, közületek esetében az előterjesztésben javasolt díjak a gáz kémények esetében megduplázódnak, a szilárd tüzelésű égéstermék-elvezetők esetében 130 százalékkal emelkednek.

Katanics Sándor szerint szomorú, hogy a nagymértékű elszegényedés következtében egyre többen térnek át jelentősen környezetszennyező fűtési formákra, főleg a külső városrészekben olyan por- és füstszennyezést okozva, ami lényegesen rontja az életkörülményeket. Nem tartja jónak azt a folyamatot, hogy akár csak a közületek költségeit emeljék.


2015. január 1-jén lép hatályba a temetőkről és temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény módosítása, amely szabályozza a szociális temetés kérdéskörét. A törvény a köztemető üzemeltetőjének feladataként írja elő, hogy a szociális temetéssel összefüggésben ellenőrizze a temetési helyek méretezésére vonatkozó előírások betartását, a temetőben személyes közreműködést végzők tevékenységét, biztosítsa a sírhely kiásásához, a koporsó leengedéséhez, és a betemetéshez szükséges eszközöket. A szociális parcellát és temetési helyet a József Attila utcai (Vámosi úti) köztemetőben jelölik ki.

Katanics Sándor szerint egy rossz törvényhez kell igazodnia az önkormányzatnak, szomorúnak tartja, hogy itt tartunk, hogy ilyen helyzet előállhat. Porga Gyula tájékoztatott, hogy jelenleg is a parlament előtt van egy javaslat a törvény hatályba lépésének kitolásáról. Ha ezt elfogadják, a decemberi közgyűlésen ismét napirendre veszik az ügyet.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, a helyijáratos közlekedésre kiírt pályázat eredménytelensége miatt az önkormányzat ideiglenesen, újabb két évre az Északnyugat-Magyarországi Közlekedési Központot bízza meg a feladat ellátásával. Az elmúlt időszakban beérkezett lakossági visszajelzések alapján a következő hónapokban több ponton finomhangolják a menetrendet, a helyi tömegközlekedés rendszerének jelentősebb mértékű újraszervezésére azonban 2017-ig várnunk kell. Fontos megemlíteni azt is, hogy januártól nem változnak a jegy- és bérletárak.

Katanics Sándor, a pénzügyi és költségvetési bizottság elnöke elmondta, hogy vita bontakozott ki a napirendről a bizottsági ülésen. A lakosság rendkívül elégedetlen a szolgáltatás minőségével, ez azonban nem feltétlenül a volán hibája, hiszen ez egy költséges műfaj, amire nincs meg a forrás. A lakosokat a menetsűrűség, a csatlakozások biztosítása érdekli. Örömteli, hogy az önkormányzat megvizsgálja ennek a feltételeit.  Baumgartner Lajos, a pénzügyi- és költségvetési bizottság alelnöke is elmondta, hogy a bizottság javaslatára került az előterjesztésbe a menetrend felülvizsgálatára vonatkozó rész.

Forgóné Kelemen Judit ismét felvetette az 1-es helyijárat menetrendjét illetően, hogy a járatot a buszpályaudvar helyett a megyeházig közlekedtessék, valamint jelezte: foglalkozni kell Csatárhegy tömegközlekedési problémáival is. Czaun János megköszönte a volán hozzáállását a lakossági igényekkel kapcsolatban, hiszen nem egyszer indított már próbajáratot Kádártára és Rátótra, melyek mindig kihasználatlanság miatt szűntek meg.

Gerstmár Ferenc szerint a menetrend részleges felülvizsgálata szükséges, de nem elégséges. A rendszer teljes átalakítására lenne szükség, ugyanakkor méltányolandó a szándék,ami az előterjesztésben megjelent.

Porga Gyula is elismerte: a tervezett menetrend-módosítások csak kisebb változást hoznak majd, az igazi megoldást az intermodális csomópont megvalósítása jelenti majd.


A Bakonykarszt Zrt. ügyvezetését ellátó 5 tagú igazgatóságnak és a 6 tagú felügyelő bizottságának megbízatása december 31-én lejár, az önkormányzat 1 igazgatósági tag és 1 felügyelő bizottsági tag delegálására jogosult. Igazgatósági tagként Harsányi Istvánt, felügyelő bizottsági tagként Szalay Zsoltot javasolják a következő öt évre.


A civil szervezeteknek nyújtható önkormányzati támogatásokról szóló rendelet alapján a Civil Keretből pályázati eljárás nélkül, kérelemre is nyújtható a civil szervezetek részére támogatás. A rendelet értelmében támogatás nyújtásáról egyesület esetében a polgármester, alapítvány esetében a Közgyűlés dönt.

A beérkezett kérelem alapján a „Kozmutza Flóra Alapítvány-Értelmileg Sérült Gyermekekért” civil szervezetet, kutyás terápia költségeinek fedezésére 100 000 Ft támogatást kér.

Az alapítvány által működtetett iskolába járó sérült gyermekek szülei meglehetősen nehéz anyagi helyzetben élnek, csak kevés gyermeknek adatott meg, hogy részt vehessen kutyás terápiás foglalkozáson. A támogatásnak köszönhetően lényegesen többen látogathatnának el a foglalkozásokra.

Az iskolába járó gyerekek életkora és összetétele rendkívül vegyes, az óvodás korosztálytól egészen a szakiskolás tanulókig. Diagnózis szerint sokan középsúlyos értelmi sérültek, mozgássérültek, autista spektrum zavarral küzdők, hiperaktív magatartászavarosak, halmozottan sérültek.

A korábbi tapasztalok alapján a kutyás terápiás foglalkozások ideje alatt a gyerekek vidámak, jó kedélyűek, feszültségük oldódik, kiegyensúlyozottakká válnak. A mozgásos jellegű feladatsor hatására mozgáskoordinációjuk, egyensúlyuk javult, félelemérzetük csökkent. Kapcsolatteremtő képességük, együttműködési készségük javult, jól kooperáltak a felnőttekkel és a kutyával egyaránt. Beszédfejlettségi szintjük javult, szókincsük gyarapodott.


Veszprém Megyei Jogú Város Ifjúsági Koncepciója

Az ifjúsági koncepció, melynek kidolgozásába a szakemberek mellett a fiatalok képviselőit is bevonták, a következő területeken jelöl meg problémákat és megoldási javaslatokat rövid-, közép- és hosszútávra:

  • Szabadidő és sport (probléma: hiányzik az a tér, amely nem a versenysportnak, hanem a tömegsportolást űzőknek adhat teret rossz illetve jó idő esetén.)
  • Prevenció és életmód (probléma: az iskolák nem prevenciós szakemberekkel, hanem a pedagógusok saját erőforrásaikkal keresik a problémák megoldásait. Továbbá hiányzik az a környezet, ahol a fiatalok biztonságosan szórakozhatnak)
  • Környezeti nevelés (probléma: A jelenlegi oktatási program az indokoltnál sokkal kisebb súllyal foglalkozik a környezeti kérdésekkel és a fenntarthatósággal)
  • Szakmai háttér fenntarthatósága (probléma: a szakmai területeken kevés az együttműködés, mely a kommunikációs nehézségeknek is köszönhető. Szintén probléma, hogy a forprofit szféra nem vonódik be)
  • Munkaerőpiaci diszfunkciók (probléma: Nehezen átjárható a szakmunkások számára az iskolarendszer. Hiányzik a munkaerő-piaci ismeret.)
  • Ifjúsági szolgáltatások, ifjúsági közösségi terek (probléma: em a fiatalok időbeosztásához, igényeihez igazodnak a szolgáltatások, a fiatalok nem ismerik a lehetőségeket.)
  • Ifjúsági érdekképviselet, ifjúsági részvétel (probléma: A régóta működő ifjúsági érdekképviseleti rendszerek csak egy-egy célcsoportot fednek le (pl. VEDIÖK, PEHÖK), általában az oktatási rendszerhez kötődnek, nincs egy mindenkit lefedő fórum)

Az ifjúsági koncepció ide kattintva tölthető le PDF formátumban.

Hegedűs Barbara (Fidesz-KDNP) örömét fejezte ki a koncepció létrejöttét illetően. Úgy véli, hogy az alapos koncepció széleskörű együttműködésnek köszönhetően alakult ki, és helyesnek tartja, hogy a fiatalok problémái, és azok megoldása is a középpontba kerülhetett.

Forgóné Kelemen Judit azt kérte a koncepció megvalósításán dolgozóktól, hogy fordítsanak nagyobb figyelmet a családra, segítsük a fiatalokat az otthonteremtésben, és ösztönözzük őket a minél előbbi családalapításra.

Halmay György szintén fontosnak nevezte, hogy a család megjelenik az ifjúsági koncepcióban. Megvédte ugyanakkor a diákolimpiák rendszerét, amit a koncepcióban kritikával illettek.


Hosszú évek óta zajlik annak egy állatotthon létesítésének előkészítése a városban a Veszprémi Állatvédő Egyesület és az Otthont az Állatoknak Alapítvány bevonásával. Hosszas bürokratikus folyamatok eredményeként sikerült a 039/7 helyrajzi számú, eredetileg termőföldként számon tartott területet önkormányzati tulajdonba venni, majd végrehajtani a termőföld más célú felhasználását célzó eljárást. Ezen a területen – a városi gyepmesteri telep szomszédságában – így egy ötven férőhelyes állatotthon épülhet.

Stigelmaier Józsefné (Fidesz-KDNP) méltatta a kezdeményezést.


Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzat 2015. évi vagyongazdálkodási irányelveinek jóváhagyása

Gerstmár Ferenc szerint a városvezetés vagyongazdálkodásának fókuszábana  rövidtávon realizálható bevételek állnak, nem pedig a hosszútávú tervezés. Ugyanakkor az elmúlt években rendre alulmúlta a várakozásokat a bevétel. Ennek áldozatául esett a Zeneművészeti Szakközépiskola is, ami a volt Dimitrov épületébe kényszerült. Nincs előrelépés az önkormányzati bérlakások számát illetően sem, pedig az igények messze felülmúlják a lehetőségeket. Szükség lenne a lakóingatlanok korszerűsítésének nagyobb fokú támogatására, és az önkormányzati ingatlanok energiahatékonysági megújítására.

Hartmann Ferenc szerint számos terület van a városban, ahol rossz állapotú önkormányzati tulajdonú épületeket találhatunk. Ezek sorsára vonatkozóan hosszútávú tervet kell készíteni. Ugyanakkor nem szabad tétlenül néznünk a belváros közelében található, nem önkormányzati tulajdonú, de leromlott állapotban lévő ingatlanokról sem. Elő kell segíteni a Kossuth utcán üresen álló üzletek minél előbbi hasznosítását. Nem sokáig lehet már halogatni a húszemeletes homlokzati rekonstrukcióját sem. A repülőtér melletti területtel kapcsolatban sem történt előrelépés.

Csermák Zoltán (Demokraták) hosszasan elemezte az önkormányzatnak a Pepperl+Fuchs vállalattal a Kistó utcában telekalakítással egybekötött csereszerződését, irreálisan alacsonynak nevezve a telek négyzetméterárát, szerinte ezzel több mint hárommilliós kára keletkezett az önkormányzatnak.

Forgóné Kelemen Judit szerint az értékesített ingatlanokkal a város feléli a jövőjét. Azt kérte, hogy készüljön egy aktuális vagyonkataszter, amit elérhetővé kellene tenni az önkormányzat honlapján.

Katanics Sándor a volt piarista gimnázium várbeli épületének folyamatos állagromlásával kapcsolatban fogalmazott meg kritikát, felhívva a figyelmet arra, hogy az épület műemlék. Szintén szóba került a volt Dimitrov épülete, ami infrastrukturálisan nem alkalmas a Zeneművészeti Szakközépiskola befogadására. Az intézményekben pénzszűke van, fontos dolgokon nincs lehetőség változtatni, a Zeneiskola épületében sem csak homlokzati felújításra lenne szükség, hanem gépészeti fejlesztésekre is, nem is beszélve az informatikai rendszerekről.

Czaun János a tulajdonosi bizottság elnökeként megvédte a bizottság és a közgyűlés munkáját: jól gazdálkodnak a vagyonnal. Az önkormányzatot nem érte kár, minden esetben független értékbecslők határozzák meg az ingatlanok értékeit, így bátran nézhetünk minden vizsgálat elébe.

Porga Gyula szerint az önkormányzat előtt két út van a leromlott ingatlanokkal kapcsolatban: vagy keres funkciót hozzá, és felújítja azt, ha viszont erre nincs anyagi lehetősége, akkor értékesítheti olyan vállalkozóknak, akik tudnának mit kezdeni vele. Az elmúlt huszonöt évből számos pozitív és negatív példát tudnánk említeni. Az Integrált Településfejlesztési Stratégia többek között éppen azért jött létre, hogy megoldási lehetőségeket vázoljon fel az ingatlanvagyon hasznosítására.

A képviselőtestület 14 igen, 1 nem és 1 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot.


Hegyeshalmi László, a veszprémi Művészetek Háza igazgatója jelzése alapján egy – mind az intézmény, mind Veszprém város számára – nagyon fontos képzőművészeti alkotás (Aknay János: Szentendre képek I., olajpasztell technikával készült alkotása) a korábbi évek intézményi átalakítása során a Nemzeti Művelődési Intézet tulajdonába került.

Ezt a művet Aknay János Kossuth-díjas festő és szobrászművész az 1978-as veszprémi kiállítása után az akkori Georgi Dimitrov Megyei Művelődési Központnak ajándékozta (kvázi Veszprém városának hálából a veszprémi kiállításért és fogadtatásért). Az 1992-93-as intézményi átalakuláskor a Georgi Dimitrov Megyei Művelődési Központból a Megyei Közművelődési Intézethez került, majd a legutóbbi 2011-es átszervezések következtében a Nemzeti Művelődési Intézet Veszprém Megyei Irodájához.

Hegyeshalmi László igazgató úr szakmai véleménye alapján – de mindenekelőtt a festőművész személyes kívánsága szerint is - a mű méltó helye a Művészetek Háza gyűjteményében lenne.

Az önkormányzat hivatala a fenti információkkal megkereste a Nemzeti Művelődési Intézetet, s kérte az alkotás átadását Veszprém, illetve a veszprémi Művészetek Háza részére. Az állami vagyonról szóló törvény szerint az MNV Zrt. igazgatósága jogosult évente önkormányzatonként 10 millió Ft nyilvántartási értéket meg nem haladó értékű ingóságok helyi önkormányzat részére történő tulajdonba adásáról dönteni. Ezt kezdeményezi a közgyűlés.


A 2014-2020-as európai uniós tervezési időszakra való felkészülésben fontos szerep jut a megfelelő módon előkészített és megalapozott területi terveknek. A közgyűlés korábban már elfogadta Veszprém Településfejlesztési Koncepciójának felülvizsgálatát, illetve a város Integrált Településfejlesztési Stratégiáját (ITS). Ezzel a tervezési folyamat utolsó részéhez érkezett Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata.

Az utolsó tervezési fázis alapján az elfogadott ITS-ben rögzített projektek projektcsomagokba integrálása és ütemezése, azaz egy Integrált Területi Program (ITP) készítése, illetve a legfontosabb projektekre vonatkozóan Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmányok kidolgozása válik szükségessé annak érdekében, hogy a városnak ítélt közel 10,8 milliárd forint összegű támogatás lehívható legyen.

Forgóné Kelemen Judit azt kérte, hogy a projektelemeket ne a bizottságoknak mutassák be, hanem vigyék az emberek közé, őket tájékoztassák az éppen aktuális fejlesztésekről. Arra is rákérdezett, hogy milyen technológiával kívánják a tervezett hulladékfeldolgozót kialakítani? Kijelentette: nem szeretné, ha elöntené a szemét a Bakonyalja városrészt. A polgármester ígéretet tett arra, hogy megfontolja a képviselő javaslatait.


2013. március 1-i hatállyal Veszprém, Eplény, Tótvázsony és Hidegkút közös önkormányzati hivatalt hozott létre és működtetett megállapodásuk alapján. A 2014. évi önkormányzati választások után Tótvázsony és Hidegkút polgármestere írásban jelezte, hogy szándékuk a közös önkormányzati hivatali működés megszüntetése, míg Eplény a további együttműködés mellett foglalna állást. A polgármesterek bejelentése, és várhatóan a képviselő-testületek döntése alapján a közös önkormányzati hivatal 2015. január 1-től Veszprém Megyei Jogú Város Közgyűlése és Eplény Községi Önkormányzat Képviselő-testületének fenntartásában működne tovább.


A kötelező felvételt biztosító általános iskolák körzethatárai

Ehhez nincs mit hozzáfűzni, a körzethatárokat tartalmazó PDF fájlt ide kattintva töltheti le.


Ahogy az előző ciklusban, úgy a következő négy évre is Gerstmár Ferencet delegálta az önkormányzat a VMJV Egyesített Bölcsődéje személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti intézmény érdekképviseleti fórumába.

A Veszprémi Dózsa György Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola megbízott igazgatója, Lengyel Károly és a Veszprémi Cholnoky Jenő Általános Iskola igazgatója, dr. Górné Fazekas Ágnes azzal a kéréssel fordult a közgyűléshez, hogy az iskolák intézményi tanácsába delegáljon tagot. A Dózsa iskolába Hegedűs Barbarát, a Cholnokyba Tóth Györgyit delegálták.


Az önkormányzat és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ közötti megállapodás értelmében a KLIK működtetésében lévő Zeneművészeti Szakközépiskola által használt ingatlan (volt Dimitrov épülete) meghatározott részét a Kabóca Bábszínház használhatja a HEMO felújításának befejezéséig. A közbeszerzési eljárások nem várt elhúzódása miatt a felújítási munkálatok végdátuma 2015. május 31.


A gyepmesteri telep a következő díjszabással működhet 2015-ben:

  • Befogott, valamint elhullott hobbiállat szállításának díja: 6.000,-Ft + ÁFA
  • Szállíthatóság érdekében végzett kábítás díja: 2.500,-Ft + ÁFA
  • Befogott hobbiállat napi tartásának díja: 1.500,-Ft + ÁFA
  • Hobbiállat élete kioltásának díja (végleges altatás) 3.000,-Ft + ÁFA
  • Elhullott állatok tárolásának és ártalmatlanításának díja 200,-Ft/kg + ÁFA
  • Ebrendészeti tevékenység munkadíja 2 000,- Ft/óra/fő + ÁFA
  • Gépkocsi használat költsége ebrendészeti tevékenységhez 200,-Ft/km + ÁFA

Katanics Sándor javasolta a határozat módosítását. Októberben a kenelek átfestése miatt átmenetileg férőhely-csökkentés volt, emiatt állatokat kellett elaltatni, és az ügyben nem sikerült megnyugtató válaszokat adni. A képviselő javasolta, hogy ebben az ügyben folytassanak le egy vizsgálatot. Némedi Lajos azt válaszolta, hogy a közgyűlés nem nyomozó hatóság, ő megbízik a szakértők véleményében. A módosítási javaslatot végül nem támogatta a közgyűlés.


A 2011. április 12-én megalakult Veszprém Városi Idősügyi Tanács megbízatása 2014. október 12-én megszűnt. A Tanácsot a megbízatásának megszűnését követő kilencven napon belül újjá kell alakítani, erről döntött a közgyűlés.


Tájékoztató a 2014-ben folyamatban lévő Uniós pályázatokról

Veszprém 2014-ben a záruló uniós pénzügyi ciklus kifutó projektjeinek sikeres zárását, pénzügyi elszámolását tűzte ki célul, amellett, hogy a 2007-2013-as ciklusból még elérhető forrásokra pályázik.

Jelenleg folyamatban lévő uniós projektek (elnyert támogatás / támogatási intenzitás):

  • Belvárosi rehabilitáció I/B ütem (567,5 millió Ft / 81,78 %)
  • Szociális városrehabilitáció (1,2 milliárd Ft / 99%)
  • Észak-déli közlekedési főtengely kialakítása (359,3 millió Ft / 90%)
  • Agóra Veszprém (685 millió Ft / 100%)
  • Intermodális csomópont és közösségi közlekedési fejlesztések (500 millió Ft / 100%)
  • Bándi kerékpárút (500 millió Ft / 100%)
  • Természettudományos közoktatási laboratórium az Ipariban (335,3 millió Ft / 100%)
  • Vertikális Közösségi Integrációs Program (133,4 millió Ft / 100%)
  • A gyermekvédelmi szolgáltatások fejlesztése (112,8 millió Ft / 100%)
  • Egészségre nevelő és szemléletformáló programok (10 millió Ft / 100%)
  • Bízzunk az új nemzedékben (19,6 millió Ft / 100%)
  • Szervezetfejlesztés a Veszprémi Önkormányzatnál (40 millió Ft / 100%)

Fizikailag megvalósult, elszámolás alatt lévő projektek (elnyert támogatás / támogatási intenzitás):

  • Belvárosi rehabilitáció I. ütem (1,78 milliárd Ft / 50%)
  • Fenntartható városfejlesztés Veszprémben (40 millió Ft / 100%)
  • Gyulafirátót csapadékvízelvezetése (150 millió Ft / 90%)
  • Egységben az erő! – Óvodafejlesztés Veszprémben (63,6 millió Ft / 100%)
  • A város kulturális szakembereinek továbbképzése (18,5 millió Ft / 100%)
  • Rugalmas foglalkoztatási lehetőségek megvalósítása a polgármesteri hivatalban (15 millió Ft / 100%)

Döntésre vár (igényelt támogatás / támogatási intenzitás):

  • Területi együttműködést segítő programok (22 millió Ft / 100%)
  • Fotovoltaikus rendszerek kialakítása veszprémi intézményekben (50 millió Ft / 100%)
  • Veszprém MJV Polgármesteri Hivatal épületenergetikai fejlesztése (134,2 millió Ft / 100%)

Gerstmár Ferenc a bándi kerékpárút projekt jelenlegi állapotával kapcsolatban érdeklődött. A polgármester elmondta: vannak nehézségek, egy összetett és bonyolult nyomvonalat kellene érvényesíttetni, jelenleg próbálnak határidő-módosítást elérni.

Forgóné Kelemen Judit azt kérdezte, létezik-e kimutatás a projektekhez kapcsolódó hatástanulmányok költségeiről? Porga Gyula polgármester közölte: minden pályázathoz más költségvetés készül, ezeket érdemes átnézni, szerepel bennük a hatástanulmányok költségigénye is.


Ezek mellett az önkormányzat elrendelte a veszprémi nemzetiségi önkormányzatokkal kötött megállapodások szokásos felülvizsgálatát; elsősorban személyi változások (partner települések polgármester-váltása) miatt aktualizálták a Veszprém és Térsége Szennyvízelvezetési és –kezelési Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodását; a Családok Átmeneti Otthona pályázatához kapcsolódóan módosultak a Máltai Szeretetszolgálattal kötött szerződések.