Négyesi Pál elképzelése szerint 12-14 gyermek részvételével indulhatna el az a csoport, amely a Kék Madár pedagógiai programot adaptálja.
– Miért alakulna meg a Balatoni Tankör?
– Brúnó fiam szeptemberben lesz iskoláskorú. Érzékeny, okos kisfiú, aki remekül beszél angolul. Nem tudom elfogadni, hogy júniusban még remekül elvan az óvodában, majd szeptembertől iskolapadba kényszerül a 4-5 45 perces órára. Nem gondolom, hogy ez Brúnó javára válna, ezért elkezdtem hasonló érdeklődésű, hozzáállású szülőket keresni. Ez alatt sikerült összetalálkozni azzal a Darabos Györgyivel, aki több mint 30 éve tanár és Ő az egyik alkotója a Kék Madár pedagógiai programnak is. Ez a program jelenleg Veszprémben, a Báthory iskolában 1 osztályban működik.
– Hányan járnának az osztályba?
– A csoport szeptemberben indul majd, ha összejön az induláshoz szükséges 12-14 létszámú gyermek.
– Hogyan működne az oktatás?
– Személyközpontú, minden gyermek egyedi igényeit figyelembe vevő oktatást kívánunk megvalósítani. Hozzánk magántanulói státuszú gyerekek kerülnek majd, akik egy teljesen más szemléletű oktatást kapnak, ahol a nyelvtanítás is hangsúlyos szerepet kap. A tervek szerint a Tankörben nem lesznek:
- 45 perces órák
- tantárgyak
- dolgozatok
- ellenőrző
– Vannak nehézségek az indulással kapcsolatban?
– Jelenleg két nehézségünk van: a taníttatás költségtérítése, ami havonta 40.000 forint hozzájárulást jelentene, a másik pedig az, hogy a szülőket meggyőzzük a poroszos szemlélet mellőzésétől. Az utóbbira szerencsére egyre többen hajlandóak.
Aki szeretne megismerkedni velünk, annak február 21-én délután 4 órakor lesz alkalma a veszprémi Helen Doron nyelviskolában, ahol bemutatkozó foglalkozást is tartunk.
– Milyen példát követnek?
– Nagy-Britanniában már sok hasonló szemléletű intézmény működik, s az állam is támogatja a magánkezdeményezéseket. Számomra 2 kiindulópont volt: A Summerhill iskola és Sir Ken Robinson tevékenysége.