Porga Gyula és a környék önkormányzati képviselői, Ovádi Péter és Baumgartner Lajos a 2020-ig terjedő időszak tervezett projektjeiről beszélgettek a városrészben élőkkel.
A környéken a leglátványosabb változás az Egry úti óvoda újjáépítése lesz. A jelenlegi, rossz állapotban lévő épületet elbontják, és a helyére egy teljesen újat húznak fel. Ennek mintájául a tavaly átadott Ringató óvoda szolgálhat, amit akkor úgy terveztettek meg, hogy a típusterv a város több pontján is megépíthető legyen – lecserélendő az elöregedett NDK-típusú építményeket. Ugyanezen tervek alapján épül egyébként új óvoda Rátóton is. A jelenlegi kalkulációk szerint a 2017/18-as tanévben valósulhat meg a kivitelezés.
Javulhat a biciklis közlekedés a Balaton felé. A tavat jelenleg csak Almádi felé lehet kerékpárúton megközelíteni, az önkormányzat azonban Szabadságpusztáig újabb kerékpárutat építene, amihez Felsőörs és Alsóörs önkormányzatai az egyik, Csopak önkormányzata pedig a másik irányból csatlakoztatná rá saját forrásaikból megépítendő kerékpárútjaikat, vagyis néhány éven belül már három nyomvonal vezetne le a megyeszékhelyről a magyar tengerhez.
Megújítanák a Stadion erősen megkopott épületét is. Komplex felújításra ugyan nincs elegendő elérhető pénz a Települési és Területi Operatív Programban, ugyanakkor más forrásokból több ütemben lehet majd fejleszteni - először a futófolyosót, második lépésben magát az épületet, majd később a dobócentrumot is.
A fórumon megjelent lakosok érdeklődtek a nyugdíjas foglalkoztató központokkal kapcsolatban. A polgármester elmondta, hogy lelkileg megterhelő a nyugdíjba vonulás, a hirtelen jött szabadidő. Sokan ilyenkor feleslegesnek érzik magukat, hiányzik nekik a megszokott napi rutin. Ennek feloldására hoznának létre olyan központokat, amelyek igény szerint nyújtanának önkéntes lehetőségeket a közösségi szerepvállalásban gondolkodó időseknek. A város melletti napelem-parkkal kapcsolatban feltett kérdésre felelve Porga Gyula elmondta, hogy a Pápai út külső szakaszánál található területet hasznosítanák, és az ott megtermelt áramot a város részben saját intézményeinek ellátásra, részben pedig eladásra fordítaná.
A lakosok panaszkodtak a Wartha-Stadion utcák csomópontjáról, a közelben lévő iskolák, óvoda miatt veszélyesnek tartják a nagy forgalmat. A polgármester emlékeztetett, hogy a jelenlegi városszerkezet a '80-as évek igényeihez mérten alakult ki, és emiatt több ilyen gócpont is van a városban – csak ebben a választókerületben is hosszasan lehetne sorolni ezeket. Ma huszonötezer személyautó van Veszprémben, ami a parkolásban is gondot okoz. A megnövekedett autós forgalmat rugalmasan kell kezelni, ennek egyik legjobb eszközei a folyamatos haladást biztosító körforgalmak. A forgalom csökkenthető úgy is, ha a tömegközlekedés és a kerékpározás valós alternatívájává válik az egyéni közlekedésnek.
Az elkerülő gyorsforgalmasításával kapcsolatban elhangzott, hogy megtörténtek a kisajátítások, jogerős építési engedéllyel rendelkezik a szakasz, ami végig 110 kilométeres óránkénti sebességet enged, és külön szintű csomópontokkal rendelkezik majd.