A magyar fintech startup, a Funsave arra a nehéz kihívásra vállalkozott, hogy megpróbálja banki ügyekben megszólítani a Z és az alfa generációt az okospersely megoldásaival. A Funsave úgy gondolja, hogy már nem elég, ha egy bank jelen van a Facebookon és ott próbálja meg elérni az új generációt. Máshol, más nyelven kell elérni a fiatalokat, hiszen ma már teljes mértékben a digitális élmények mind-mind meghatározzák egész életüket.
Ám elég nehéz kihívás megszólítani őket. A kommunikációs csatornákon túl pénzügyi dolgokhoz való hozzáállásuk is más, mint a 30 vagy 40 éveseknek. Save n' Play okospersely lehet a megoldá,s ami a mai gyerekeket a koruknak megfelelően szólíthatja meg legalábbis a pénzügyeket tekintve. Ezzel, még ha nem is láttak életükben a Z generációs fiatalok malacperselyt, játszva tanulhatnak meg takarékoskodni.
„A Save n’ Play okospersely lelke a bedobált pénzérméket felismerő elektronikus eszköz, amelynek kialakítása lehetővé teszi, hogy tetszőleges formájú és méretű perselybe integráljuk. Az érmeszámláló egység könnyen testre szabható, a különféle országok pénznemeihez történő igazítás csak szoftveres módosítást igényel” – írja a fintechzone.hu
A szülők kezébe is eszközt adnak ezáltal, hiszen egyrészt az ő pénzügyeiket is segítik, másrészt betekintést engednek gyermekeik financiális tevékenységeibe. Az okos malacpersely együtt nő fel a gyermekkel.
Komócsi Sándor a miskolci fintech cég CEO-ja elmondta, hogy ez a magyar találmány azon pénzintézeteknek lehet kedvező, akik nyitottak az újdonságokra és a problémákra adott nem szokványos válaszokra. De elsősorban azoknak, akik már felismerték, hogy a felnövő generációban élő leendő ügyfeleik kezébe milyen pénzügyi megoldást kell adniuk.
Egy hazai piacvezető hitelintézet már kapott az alkalmon és útjára indította a működő megoldását a Funsave-nek. További fejlesztések tervben vannak a közeljövőt tekintve a nemzetközi piac meghódításában bízva, mert úgy gondolják, hogy a mai fiatalok pénzügyi problémái világszinten megoldásra várnak.