2021. október 16.
//
Gál névnap

Talmácsi Gábor nem indul Le Mans-ban!

2009. május 14. 15:01
Faster Managment LLC.
Talmácsi szakít az Asparral, melynek két fő oka a második motor hiánya és a médiaképviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása.

A magyar motoros és menedzsmentje kényszerhelyzetbe került, melynek hatására elsősorban Talmácsi Gábor érdekeit szem előtt tartva kénytelen volt kezdeményezni Jorge Martinez cégével kötött 2 éves szerződés felbontását.

Az évek folyamán hatékony együttműködés alakult ki az Aspar Team valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, azonban a szerződés felbontása mára elkerülhetetlenné vált.Az ok többrétű: második motor hiánya, médiaképviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása.

A 2009. március 31-i sajtótájékoztatón, melyet a Balatonring Team szervezett, még úgy tűnt megoldódik a 2. motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival közösen – Grupo Milton, Logistic Land, - Martinez úr ígértet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat és a Jerezi versenyen már Talma rendelkezésére fog állni a 2. motor. De nem történt változás a Jerezi-GP-re sem. Minden úgy volt, mint Qatarban, mint Motegiben: egy motor, minimális alkatrészekkel. Az ígéretek, csak ígéretek maradtak.

Majd a menedzsment tudta és beleegyezése nélkül Talmácsi Gábor médiaképviseletéhez fűződő jogok egyoldalúan megváltoztatásra kerültek és minderről megtörtént a média (félre)tájékoztatása is. Ezt követően, valamint azt a tényt figyelembe véve, hogy hiábavalók voltak a korábbi kompromisszumot elősegítő javaslataink, hétfőn éltünk a szerződés által biztosított egyoldalú szerződés felmondási jogunkkal. Ezt követően a Balatonring Team kedden este kiküldött egy hírlevelet Talmácsi Gábor nyilatkozatával, melyről a magyar versenyző nem is tudott, a nyilatkozat nem tőle származik, illetve Talmácsi Gábor indulását tényként kezeli, holott a magyar motoros nem indul a Le Mans-i versenyen és ezzel a csapata is tisztában van.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Az életem a versenyzés. Azonban elérkeztünk arra a pontra, amikor kénytelenek voltunk átértékelni, mérlegelni a helyzetet. Qatar óta folyamatos rajtam a nyomás emiatt, és nagyon nehéz 250 km/h-val száguldani a pályán úgy, hogy az ember tudatalattijában ilyen dolgok vonják el a figyelmet, a kellő koncentrációt. Nem tudom, mit hoz a jövő, de ennél az állapotnál csak jobb lehet."

Stefano Favaro nyilatkozata:
"A 2007-es VB szezon óta vagyunk kapcsolatban Jorge Martinez alakulatával és továbbra is úgy tartom, hogy a legjobb döntések egyike volt, amikor aláírtuk az Aspar Team-mel a szerződést. A problémák akkor kezdődtek, amikor a szezon legelején kiderült, hogy még sincs 2. motor. Majd úgy tűnt megoldódik a 2. motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival közösen – Grupo Milton, Logistic Land, - Martinez úr ígértet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat és a Jerezi versenyen már Talma rendelkezésére fog állni a 2. motor."
"De nem történt semmi, majd az engedélyünk nélkül egyszer csak harmadik félhez kerültek olyan jogok, melyek évek óta a Faster Management kizárólagos jogai, holott az Aspar Teammel kötött szerződésünk értelmében az érintett feleknek újra kellett volna tárgyalni egy újonnan megkötendő szerződés feltételeit. Gáborral közösen úgy döntöttünk, hogy felmondjuk a szerződésünket és próbálunk másik megoldást találni a folytatásra. Gábor meglévő partnerei élükön főszponzorunkkal a MOL-lal, továbbá a T-Mobile, Henkel Magyarország, Dreher Sörgyárak biztosítottak bennünket támogatásukról."

[motogphirek.hu]

vehir.hu