Milyen céllal indult a Vehir?
Szerettünk volna egy meghatározó online médiumot létrehozni. Éreztük, hogy a jövő a net világa. De ez inkább megérzés volt, nem tudatos döntés. Akkoriban az online – főleg vidéken – még ingoványos területnek számított, a nyomtatott sajtó és az elektronikus média; a televíziók, rádiók uralták a piacot. Voltak netes újságok, de gyerekcipőben jártak még. Ez az ötlet és az ambíció indította el a Vehírt, és mozgatja a mai napig.
Kezdetben nem vállaltál szerepet a kiadó életében.
Megszületésénél is ott voltam, csak a háttérben. Salga Balázs indította el a Vehirt. Egy év után kiszállt, én pedig először tulajdonosként, majd ügyvezetőként vállaltam szerepet. Az első évek tapasztalatszerzése, alapozása után aztán lendületet vettünk, ami azóta is töretlen.
Minek köszönhető ez a lendület?
Két dolognak. Egyrészt az internet fejlődésének: kiderült, hogy ez a jövő. Másrészt a tudatos menedzseri munkának. Szakmai, szerkesztői és újságírói, valamint a menedzseri területen is megfelelő emberek kerültek az újsághoz. Kialakult egy hatékony munkamódszer. Nyitottak, gyorsak vagyunk a változásokra. Ez a lendület mozgatója. Ennek köszönhetően a Vehir az elmúlt években folyamatosan alakult, fejlődött. Ennek a fejlődésnek egyik megnyilvánulása az Ecoport magazin megjelenése interneten, nyomtatva egyaránt.
A Bakony-Balaton Média mára már többet jelent a Vehirnél.
Több éve foglalkozunk pályázatok projektkommunikációjával. Készítünk honlapokat, grafikai megrendeléseket vállalunk. De ez is a Vehir sikere. Mert neki köszönhetően jutottunk el ezekhez a munkákhoz, az ott szerzett kapcsolati tőkét, tapasztalatot hasznosítottuk más területen. Szintén a Vehir, a sport részlegének köszönhetően jelent meg két kötetünk: az egyik Mocsai Lajosról, a másik Fazekas Nándiról.
Mit terveztek a következő 10 évre?
Veszprém és a térség meghatározó médiuma vagyunk online területen. Ezt szeretnénk megtartani. Ehhez állandóan meg kell újulnunk, amihez pedig meg kell tartanunk a lendületünket. Ez a terv. Ha ez megmarad, akkor folyamatosan új és új dolgok születnek nálunk, mint eddig.
Tóth Gábor Szilárd
Végzettség:
Széchenyi István Egyetem – műszaki menedzser
Széchenyi István Egyetem – logisztikai szakmérnök
Fontosabb munkahelyek:
Bodycare Kozmetikai Kft. – logisztikai csoportvezető
Bakony-Balaton Média Kft. - 2009-től tulajdonos, 2012-től ügyvezető
Bakony-Balaton Média Kft.
Kezdeti létszám: 3 fő
Jelenlegi létszám: 16 fő
2017. évi bevétel: 165 millió Ft
Legfontosabb munkák:
Zatkalik Dávid: Első számú második – Fazekas Nándor életrajzi könyve,
FINA világbajnokság programfüzet grafikai tervezése,
Ecoport magazin elindítása
Pethő Imre | Fotó: Kovács Bálint