A hivatal közleménye kiemeli: a panasz tisztázásának folyamata még nem minősül versenyfelügyeleti eljárásnak, arra külön szabályok vonatkoznak. A Gazdasági Versenyhivatal a panaszost és a bepanaszoltat egyaránt meghallgathatja, tőlük további felvilágosítást és információt kérhet. A panaszokra vonatkozó eljárási szabályok alapján, a GVH-nak 30 napon belül kell döntenie a szükséges intézkedések megtételéről. Amennyiben a feltárt információk alapján valószínűsíthető a kereskedelmi törvény rendelkezéseinek megsértése, a versenyhatóság haladéktalanul megindítja az eljárást.
Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) egy hete jelentette be, hogy panasszal élt a GVH, mivel élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó élelmiszerláncok sorozatban szólítják fel a hazai élelmiszer-beszállítókat arra, hogy a július 1-jével bevezetendő 5 százalékos áfa-emelést a szállítók az élelmiszerek árának mintegy 4-6 százalékos csökkentésével vállalják át.
Az ÉFOSZ kifogásolta, hogy a kereskedők gondolkodása szerint az élelmiszer-adóemeléseket közteherviselés helyett egy szűk gyártói rétegnek kell viselnie. Vagyis az élelmiszeripari cégekkel fizettetnék meg a kereskedők a többlet áfa-terheket. Ezzel - az ÉFOSZ véleménye szerint - a kereskedelem nemcsak a kormányzat által kitűzött célok teljesülését akadályozza (mint például a fogyasztás-arányos közteherviselés, vagy a fogyasztás szerkezetének alakítása), hanem a beszállítókra további 100 milliárd forint nagyságrendű többletterhet is áthárítana. Ezt a hazai élelmiszeripar nem tudja elviselni.