Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
12°C
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
12°C

A landing oldalakról

2018. szeptember 18. 13:16
Amikor egy hozzáértő ügynökséget felkérnek egy új, hatékonyabb online marketing stratégia elkészítésére, az egyik első kérdés az szokott lenni, hogy a megbízó cége rendelkezik-e weboldallal? Milyen az az oldal, ahova a leendő vevőink rákattintva a hirdetéseinkre, egyből az oldalunkon landolnak? Ez kiderül rövid cikkünkből.

A jó landing oldal szerepe

Miután a kedves vevő megtalálta hirdetésünket, rákattintott a Facebookon, egy hírlevélben, vagy az AdWords-ön keresztül az adott linkre, megérkezik a landing oldalra (Landing Page). A különböző célcsoportoknak megfelelően ez a landing oldal többféle lehet, mert a különböző célcsoportoknak, különböző hirdetési felületek ragadják meg a figyelmüket és kattintanak rájuk. És ugyanúgy, ahogy eltérő hirdetés felületekre kattintanak, a landing oldalakat is úgy kell megtervezni – megfelelő információt kell kihangsúlyozni, hogy biztos az oldalunkon tudjuk tartani a leendő vevőket, bizalmat érezzenek a cégünk iránt, körbenézzenek kínálatunkban, vásároljanak, kapcsolatba lépjenek velünk, feliratkozzanak hírlevelünkre (ezzel még több személyre szabott információt lehet eljuttatni számukra). A cél az legyen, hogy legyenek vevőink/ajánlatkérőink/ügyfeleink.

A rossz landing oldalak

Ha a landing oldalunk nem teljesíti a neki szánt szerepet, akkor hiába áldozunk rengeteg pénzt a weboldalunk fejlesztésére, fizetett hirdetésekre, vagy a forgalomterelő hirdetésekre, amint a vevő landol az oldalunkon, lehet tovább is áll, csak látogató marad. Miért lehet ez? Nem keltjük fel megfelelően a figyelmét, nincs meg a megfelelő információ, nem ébresztünk bizalmat benne. Előfordulhat az is, hogy nem megfelelő gyorsasággal töltődik be a weboldal, esetleg nem mobilbarát oldalt fejlesztettünk ki, hiányzik a pontos, áttekinthető információs felület.

Mit tartalmazzon a jó landing oldal?

A leendő vevőnk rákattintott egy hirdetésre, ezért fontos az, hogy a landing oldalra érve, egyből szembe találja magát azzal az adott termékkel/szolgáltatással, figyelemfelhívó képi- és szöveges tartalma további maradásra ösztönözze. Arról kell meggyőzni, hogy ha a mi termékünket/szolgáltatásunkat választja, akkor jól fog dönteni, nem bánja meg!

Legyen az oldal felépítésében logika, letisztultság. Vizuális elemekkel világítsunk rá a termék előnyeire, valamint egyszerűen lehessen eljutni addig a pontig, amíg megrendelik a terméket/szolgáltatást, kapcsolatba lépnek velünk, vagy árajánlatot kérnek.

Fontos, hogy az oldalunk jól kezelhető legyen asztali-, táblagépen, mobileszközön is. A gyors betöltődés kulcsfontosságú, 3 mp-nél hosszabb ideig semmiképp se tartson. Fontos, hogy kötelező tartalmi elemek is megjelenjenek:

  • A cég bemutatása – indokoljuk, miért válasszon minket a vevő.
  • Miért a mi termékünk/szolgáltatásunk jobb, mint a konkurenciáé, hangsúlyozzuk a termékünk/szolgáltatásunk egyediségét, egyedi jellemzőjét, de ne soroljuk fel az összes tulajdonságot. Legyünk lényegre törőek.
  • Korábbi ügyfelek véleményeit jól látható helyre tegyük.
  • Legyen fejléc-lábléc, ahol mindig látjuk a cégnevet, elérhetőséget.
  • Személyesítsük meg kollégáinkat – használjunk igényes arcfotókat.
  • Call-to-action, vagyis a cselekvésre ösztönző elemek (kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, vásárlás) átlátható elhelyezése.
vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.