2018. december 19., szerda
Viola névnap

A három gyémánt

A címben szereplő gyémántok, jelen esetben, a három legproblémásabb, izmot, izomcsoportot jelöli. A felkaron található tricepsz, a törzsünk elülső részén végighúzódó has, és az alsó lábszárunkat szinte körülvevő vádli.

Beszéljünk a klasszikus testépítésről, vagy a fitness különböző ágairól, ezeknek az edzése, véleményem szerint eltérő a többi izomcsoporténál. Tapasztalataim azt mutatják, hogy ezek azok a területek, melyek a legtöbb sportolónál gondot okoznak. Sokszor látunk testépítőket, „gyúrósokat”, olyan frenetikus vádlikkal, hogy ezeket látva olyan érzésed van, csak a lábfejük akadályozza meg attól, hogy beleálljanak a betonba, vagy fitness-es hölgyeket, arról panaszkodva, hogy „mit csináljak az integető izmommal”, illetve ott az a fránya hasizom, ami szinte mindenkinél problémás.

Nos, a képlet nagyon egyszerű. Ezek az izmok eleve nagyon sokat dolgoznak a hétköznapi tevékenységeink során, tehát nekik nem elég az az edzés, ami egy nagyobb, és kevésbé leterhelt területnek bőven elég. Hozzászoktak ahhoz, hogy akár egésznap használatban vannak, függően az életkörülményeidtől. Ergó, keményebb csávók, nem értenek az egyszerű szóból. Mi hát a teendő? Minden nap eddzük meg? Égessük szénné? NEM!

Szíves engedelmetekkel, adnék néhány jó tanácsot, amit ha megfogadtok, hatékonyabban tudjátok legyűrni, a kemény hármast:

  • mindegy milyen típusú az edzésed, ezek az izmok a relativ nagy súlyt, vagy a kemény terhelést szeretik, viszonylag magas (15-20) ismétlésszám mellett. Ez azt jelenti, hogy például a vádlit a lehető legnagyobb súllyal, 20-as ismétléssel, 3-4 sorozatban terhelném, heti 2-3-szor.
  • az edzésünk alatt, nagyon hangsúlyosan oda kell figyelnünk az izom összepréselésére. A nyújtást a nagy súly, megoldja. Ez nem gond. Viszont az összehúzódás mértéke csak rajtad múlik. Úgy szoktam érzékeltetni edzésen, hogy törekednünk kell a jó értelemben vett fájdalomra. Ha nem fáj, nem is jó! Ezen általában jól szórakoznak, legendákat szőnek az állat mivoltomról, de higgyétek el, én komolyan gondolom.
  • Felejtsük el azt a hülye mítoszt, hogy minden nap edzenünk kell, bizonyos testrészekre! Mivel ugye ezek eléggé használt izmok, így nem tenne nekik jót, ha egy nagysúlyos, sok ismétléses edzés után nem hagynánk őket regenerálódni. Kapják meg a megfelelő tápanyagot, aludjunk egy hatalmasat, és ha másnap edzünk is, ezeket, ha lehet, kíméljük.

Melegen ajánlom mindenkinek!