Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Nincs kapcsolat: teljes képtelenség

2016. szeptember 13. 10:19
Veszprémben, a Dózsavárosban nyár elején napokig akadozott a kábeltelevízió szolgáltatás. Megkérdeztem a szolgáltatót, aki nem lepődött meg, de azonnal az áramszolgáltatókra fogta.

Piszok dühítő tud lenni, amikor egy ajándék szabadnapon kedvenc filmedet akarod gyerek, feleség nélkül megtekinteni. Készülsz rá, aztán beüt a ménkű. Nincs szolgáltatás. Legalább ötször megnézed a készüléket, a konnektort. Mindent. Semmi. Felhívod az UPC-t, több perces kitartó próbálkozás után szintén semmi. Aztán beballagsz az irodájukban, kivárod a sorodat, és a hölgy nagyon kedvesen közli veled: tudja, hogy nincs szolgáltatás. Tudja, de ő bizony erről nem tehet, mert az áramszolgáltató dolgozik a környéken. Aznap tudta meg ő is, így erről nem tudnak, minket fogyasztókat tájékoztatni.

Persze ez bármikor újból megtörténhet. A kör bezárult! A napodat elrontották, de ez van, itt senki semmiről nem tehet. Maximum te, mert rossz napon tervezted a tévézést. Néhány nap múlva otthonról akarom elküldeni a munkahelyemre a várt mailt. De nem megy, mert megint valami zavaró körülmény van. Újból be az irodába. Ahol újra kedvesek, de aznap is az áramszolgáltató dolgozik a terepen. Megint senki sem hibás, csak te.

Miután megnyugszom, megértem őket. Fejleszteni kell, dolgozni muszáj. De nekem, mint vásárlóval miért nem foglalkoznak? Miért kell nekem fizetni ezekért a napokért? Miért nem kárpótolnak? Az ügyfélszolgáltatónak erre is van válasza, benne van a szerződésben, hogy vis maior, vagyis ez egy előre nem látott körülmény. Magyarra lefordítva, a szolgáltató semmiért sem felelős. Te meg fizess, és bízzál benne, hogy semmi előre nem látható körülmény nem zavarja a pénzért vett szolgáltatásodat!

Az esettel kapcsolatban megkerestük a szolgáltató sajtóosztályát is, akiktől a következő választ kaptuk:

"Az önöktől kapott információk alapján utánanéztünk a konkrét esetnek és a következőket sikerült kiderítenünk. A kollégájuk által jelzett szolgáltatáskieséseket minden esetben a helyi áramszolgáltató hálózatában bekövetkezett hibák okozták. Amennyiben a UPC Magyarországnak előzetesen tudomása van más szolgáltató (pl. áramszolgáltató) által végzett olyan karbantartási vagy felújítási munkálatokról, amelyek a UPC szolgáltatásában zavart okoznak, akkor ezekről minden esetben a honlapunkon előre tájékoztatjuk a várható probléma által érintett ügyfeleinket. Ez jogszabályi kötelezettségünk is. Az említett esetekben azonban nem kaptunk előzetes értesítést a helyi áramszolgáltatótól, így mi sem tudtunk előzetes figyelmeztetést kiadni. Természetesen tudjuk azt, hogy ügyfeleinknek nagyon kellemetlen a szolgáltatáskiesés, akármelyik szolgáltató hibájából is történik. Ebben a konkrét esetben sajnos nem jár jóváírás, mert a szolgáltatáskiesések időtartama nem érte el a 48 órát."

Pethő Imre

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.