2017. november 20., hétfő
Jolán névnap

Nemsokára becsengetnek

Kedden megtartották a 2017/2018-as tanév Veszprém Megyei Szakmai Tanévnyitóját a Hangvillában.

A rendezvény nyitásaként Némedi Lajos alpolgármester köszöntőjében kiemelte: a nyár nem telt eseménytelenül, számos iskolában történt felújítás, korszerűsítés. Hangsúlyozta, hogy az iskolákban nemcsak a tanítás, hanem a nevelés is fontos, és az lesz az elkövetkező tanévben is.

Sipos Imre, az Emberi Erőforrások Minisztériumának miniszteri biztosa a köznevelés helyzetéről tartott előadást. Elmondta, a jogszabályok tekintetében nem lesz lényegi változás a következő tanévben. Bővebben beszélt a tankönyvellátás rendszeréről, annak változásairól: a kormány a 2017/2018-as tanévben az 5-8. évfolyamon is bevezeti az ingyenes tankönyvellátást, és kiterjeszti a középiskola 9. évfolyamára is. A tankönyvfejlesztés eredményeként 177 újgenerációs tankönyv jött létre, amely 660 pedagógus munkáját dicséri. A 2018-20 közötti időszakra tervként tűzték ki a sajátos nevelési igényűek és a nemzetiségi tanulók tankönyveinek fejlesztését, valamint új digitális tananyag létrehozását. Sipos Imre kiemelte, hogy a Nemzeti Köznevelési Portál fejlesztése is folyamatban van, ez alapján 200 tankönyv és 30000 digitális tananyag, okostankönyv válik majd elérhetővé a tananyag elsajátításának megkönnyítéséhez.

Az iskolai fejlesztések részeként sok iskolában kezdtek tanterem, tornaterem-és tanuszoda építésébe. A diákok a NETFIT-rendszer visszajelzései (Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt) alapján egyre jobb eredményeket érnek el. Hangsúlyozta, hogy a pedagóguspálya egyre vonzóbb, évről évre egyre többen jelentkeznek. A gyógypedagógushiány felszámolásáért két helyen is indítanak új képzést az országban: az egyiket Debrecenben, a másikat Nyíregyházán, és a Klebelsberg-ösztöndíjat a gyógypedagógus hallgatókra is kiterjesztik.

Dr. Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke a rendszer jövőbeli változásait emelte ki. A 2018-as PISA-felmérés fő vizsgált területe a szövegértés lesz. A kompetencia felmérés rendszerét igyekeznek továbbfejleszteni, és a természettudományos mérési területet is integrálni. Az általános és középiskolások médiaértésének vizsgálatát is célként tűzték ki, valamint az első idegen nyelvi mérés továbbfejlesztését.