A 275 millió forintból, uniós támogatással megvalósult új kerékpáros közlekedési útvonal átadóján Porga Gyula polgármester kijelentette: 2006 előtt mindössze 2,5 km kerékpárút volt a városban, a szerdán felavatott új szakasszal együtt mára ez a szám 18 kilométerre nőtt. Az elmúlt bő évtizedben tehát 15 kilométerrel sikerült növelni a városi kerékpárút-hálózatot, ráadásul további 14 kilométer jelenleg tervezés vagy kivitelezés alatt áll.
A polgármester hozzátette: amióta vannak kerékpárutak Veszprémben, megjelentek a kerékpárosok is, akik egyre nagyobb létszámban használják biciklijüket a munkába, iskolába járáshoz is.
A városvezetés célja az autós forgalom visszaszorítása, és az alternatív, környezetbarát közlekedési formák elterjedésének támogatása - részben a közösségi közlekedés, részben a kerékpáros lehetőségek fejlesztésével.
A most átadott új kerékpáros nyomvonal két szakaszra osztható: a Bagolyvári utcától a Munkácsy útig úgynevezett koppenhágai típusú, kétsávos, az úttestől és a járdától jól elkülönülő aszfaltcsík várja a bringázókat, míg a Munkácsy út és a vasútállomás között - kihasználva a Jutasi út szélességét - a meglévő úttestre festették fel a kerékpárosok számára kijelölt útvonalat.
Porga Gyula megjegyezte: a városi kerékpárút-hálózat fejlesztése mellett fontos a térségi kapcsolódások erősítése is: a közeljövőben Alsóörs és Márkó felé épülhet ki új térségi kerékpárút. A polgármester az egyéb közlekedésbiztonsági fejlesztések között megmelítette azt az okoszebrát is, aminek tesztelése jelenleg is zajlik Veszprémben. Ha beválna az autósokat a gyalogosok jelenlétére fényjelzéssel figyelmeztető okoszebra, nem kizárt, hogy a város más forgalmas gyalogátkelőhelyeinél is megjelenhet a technológia.