Pár éve még nem nagyon értették az emberek, hogy mi az az alternatív autó, ám ma már nem kell magyarázni - szemléltette az iparág fejlődésének tempóját Buzás Sándor, aki a magyar Solo modellt kísérte el a párizsi autószalonra. A Solót az őriszentpéteri Antro Kht. fejlesztői álmodták meg, és a nyári hazai premier után elérkezettnek látták az időt a nemzetközi bemutatkozásra. Így került a modell az autószalonok közül legkorábban megrendezett október 2-19. közötti párizsi autómustrára.
Az autó merőben új szemlélettel készült, amely forradalmian megváltoztatta a karosszériát és belső teret éppúgy, mint a működést. A jármű extrakönnyű, buborékszerű külsőt, egészen a padlószintre helyezett üléseket kapott. Motorját nem a kocsi orrában vagy farában kell keresni, de nem is alatta, hanem a kerekeknél (aki látott már mozdonyt, tudja, miről van szó). A kerékagymotorok természetesen elektromos energiával működnek, nem szennyezik a levegőt, s hatásfokuk messze felülmúlja a benzinesét és a dízelét.
A Solo (magáért beszél a név is) tetején napcellák vannak, ezek (is) áramot termelnek. Furcsa, s lehet, hogy páran még megmosolyogják az utaspedálokat, de menet közben ezek is energiát termelnek az autó számára (minden gúny nélkül: a trombózis elkerülésének kiváló módja egy kis taposás)
A Solot Párizsban képviselő Buzás Sándor közgazdász a sajtónak elmondta, hogy amivel ők álltak elő, az elemeiben itt-ott fellelhető ugyan a járműiparban, de összességében valóban újdonságnak számít.
A becslések szerint a Duo, vagyis a két autóra szétszedhető vagy egy hatszemélyes autóvá összerakható duplaautó prototípusának előállításához még két évre és további másfél-kétmilliárd forintra lesz szükség. A cég képviselője elmondta, hogy a francia kiállításon szakmai és befektetői érdeklődőkkel is kapcsolatba kerültek már, és az is meglehet, hogy a cég alternatív robogójának befektetője az autóba is invesztál majd.
A Solo-Duo minden elemét új és gyorsan fejlődő iparágak állítják elő, s bár mai árakon nem lehetne biztosítani, hogy olyan tömegautó váljon belőle, amilyennek szánják, Buzás úgy fogalmazott, hogy „körénk fejlődik a technológia”. Azaz a fejlesztés finom ütemezésével és a technológia figyelemmel kísérésével négy éven belül mégis sikerülhet a megfizethető alternatív tömegautó piacra dobása.
Figyelve az olajár alakulását, a recessziót, a környezetvédelem szigorodását, az egyre racionálisabb gondolkodást, nyugodtan kijelenthetjük: van jövője a magyar autónak.