Bense László Erik, a párt Veszprém megyei alelnöke felhívta a figyelmet, hogy a hazai termőföldek mindössze 2 százalékán termelnek bioélelmiszert, Ausztiában ez az arány 12-13 százalék. Ahhoz, hogy ezen változtassunk, elsősorban a fogyasztói szemléletnek kell változnia – mondta a politikus. A kampányban is hangsúlyozzák, hogy a biotermékek garantáltan egészségesebbek: nem génmanipuláltak, nem tartalmaznak káros adalékanyagot, nincsenek kitéve a növényvédő szerek ártalmainak, sem pedig ionizáló sugárzásnak. Továbbá: az import élelmiszerek hosszú utat tesznek meg, míg a magyar családok asztalára kerülnek, vesztenek vitamintartalmukból, ízükből és aromájukból. Annak a paradicsomnak, amit a piacon veszek, igazi lédús paradicsomíze van - mondta Bense. Tavaly széleskörű vizsgálatot folytattak az élelmiszer-hatóságok, s az egymillió ellenőrzés során az élelmiszerek mintegy 30 százalékánál találtak minőségi kifogást.
Gondosan válogatott kistermelői hazai zöldségek
Az egész világon egyre terjed az élelmiszerbűnözés – tette hozzá a az MDF megyei alelnöke –, s ebből éves szinten 500 milliárd forint haszon származik. Hazánkban kevés a bioélelmiszer, s ennek 80 százalékát is exportáljuk. Szeles József, az MDF veszprémi elnöke hozzátette, hogy ma már a magyar termék nem drágább és nem rosszabb, mint a külföldi. Ha magyar terméket vásárolunk, akkor azzal a magyar gazdákat, egy-egy magyar gyárat, üzemet is támogatunk. Ha igény van a magyar termékekre, a magyar élelmiszerekre, akkor az üzemek magyar kézben fognak maradni – mondta Szeles.
Mint ismeretes, az elmúlt években sorra zártuk be, adtuk el külföldi tulajdonba régi patinás gyárainkat. Erre a sorsra jutott a tejgyár, a győri keksz. Valamint ma már csak egyetlen hazai cukorgyárunk van, az is Kaposváron. Az MDF szomorúan konstatálja, hogy erre a sorsra jutottak a nagy múltú magyar cégek. Bense László Erik elmondta, hogy pártja sosem támogatta a globalizációval járó törekvéseket, s mindvégig kiálltak azon álláspontjuk mellett, hogy a hazai termelőket támogatni kell.
Nem ez az első törekvés a hazai áruk népszerűsítése érdekében.
Bizonyára emlékeznek, hogy néhány évvel ezelőtt (2003-ban) Usztics Mátyás
színművész elindította a Magor-mozgalmat. Sorra nyíltak a Magor üzletek az
országban, ahol szigorúan ellenőrzött, hazai bio, Magor emblémával ellátott
élelmiszereket, hungarikumokat lehetett kapni.
Akkor Usztics sokáig járta az országot, és tartotta az előadásokat, aztán a kampány elcsendesült. Magor üzlettel már ritkábban találkozunk, ellenben gombamód szaporodnak most épp a felkapott filléres német üzletláncok bevásárlóközpontjai, áruházai. 2006-ban a Magyar Termékvédők Szövetsége kezdett akcióba a boélelmiszerekért. Ma már csak a fővárosban álló óriástehénre emlékszünk.
Az a bizonyos óriástehén a fővárosban a hazai bioélelmiszereket hirdette
Bense és Szeles elmondták, hogy az MDF kampánya keretében ősszel újra indítják az MDF piacot. Terveik szerint első körben bioszőlőt fognak majd árusítani az Óváros téren, kedvezményes áron. S mivel a fiatalok szemléletén is szeretnének változtatni, az iskolákat is megkeresik, hogy egy-egy alkalommal az iskolabüfében népszerűsítsék a biotermékeket, és rászoktassák a gyerekeket az egészséges táplálkozásra. Ha szerencsénk van, egy idő után azt is elérhetjük, hogy a gyerek otthon azt mondja a szüleinek, hogy ő teljes kiőrlésű búzakenyeret szeretne enni és visszautasítja a chipset, ha anyuka vagy apuka épp azzal jutalmazná - mondta Szeles József. Céljuk elérése érdekében igyekeznek közelebb hozni egymáshoz a politikai és szakmai szervezeteket. Bense László Erik személy szerint a Veszprém Megyei Agrárkamarával tárgyal.
"Válaszd a hazait!"