Dr. Lausch Patric mentőorvos és dr. Varsányi Zoltán mentőtiszt a Vehírnek elmondta, hogy a cél azonos a többi mentőével, ez pedig az ellátás és az állapot stabilizálása. A különbség viszont az, hogy a sérültet (beteget) elszállítani nem tudják (a motorok mellesleg egyszemélyes csodagépek, melyek felszerelésükkel együtt a 10 milliós értéket jócskán meghaladják!), de a fentebb említettekből kiderül, hogy az ellátás ideje alatt már megérkezik a mentőautó vagy a helikopter.
Bár még nagyon kevesen vannak a motoros mentők, már jók a tapasztalataik. Közlekedésüket segítik, s ahogy tapasztalták: a motorosokban partnerre találtak az utakon.
Visszatérve a járművekre: az 1300 köbcentis Yamahák (a rendőrség is ezeket használja) gyakorlatilag mindennel fel vannak szerelve: infúzió, a köznyelvben csak „újraélesztőnek” titulált műszer-együttes, légút biztosító, kötszerek stb.
A Verda-napokat támogató egyik olajcég a bevételének egy részét felajánlotta a motoros mentőknek. Erre szükség is van, ugyanis a három motorkerékpár vajmi kevés (ráadásul szolgálatban csak kettő van az utakon) a mai közlekedési viszonyok közepette. Nemcsak a technikai háttérnek van nagy szerepe (ez inkább anyagi), hanem az emberinek is. Az, aki egy balesethez kimegy, egy személyben orvos, motoros, de még azt is hozzá merészelem tenni, hogy kicsit rendőr, no meg talán benzinnel „beoltott” motoros is. Speciális vizsga után kerülhet csak nyeregbe, meg kell küzdenie pszichésen is az egyedi esettel, hiszen teljesen egyedül van, kizárólag tudására, tapasztalatára, pillanatnyi helyzetfelismerő képességére támaszkodhat.
A Vehír olvasói nevében sok eredményes mentést, szép pályát kívánunk a motoros mentőknek!