Az elmúlt tizenegy hónap személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleseteit térképen ábrázolta a rendőrség, így láthatóvá vált, melyek azok a gócpontok, ahol fokozott figyelmet követel a járművezetőtől a veszprémi közlekedés.
- Egyértelműen látszik, és nem kell hozzá nagy szakmai ismeret, hogy több baleset történik a nagyobb forgalmú utakon - mondta el lapunknak Volf Péter rendőrőrnagy, a veszprémi rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője. - Ahol több a jármű, ott a nagy számok törvénye szerint nagyobb a lehetőség is a hibára és a baleset bekövetkezésére. A feltérképezett pontok ismereténél azonban sokkal fontosabb az, hogy az adott járművezető mit tehet a baleset elkerülése érdekében, természetesen a szabályok betartása mellett. Nagyon egyszerű megoldás, hogy ha tehetjük, kerüljük el ezeket az egyébként is nagyobb forgalmat bonyolító kereszteződéseket. Használjuk a várost elkerülő útgyűrűt, vagy a városon belül - útirányunknak megfelelően - mindig gondoljunk végig legalább két alternatívát a célunk eléréséhez. Ha torlódást tapasztalunk a választott útvonalon, váltsunk a B útvonalra, amit korábban végiggondoltunk. A városi baleseteknek egyik kiváltó oka gyakran a türelmetlenségből fakadó szabályszegés.
- Sajnos az a térképből nem derül ki, hogy egy-egy balesetnél hányan sérültek meg – folytatta az őrnagy -, látható viszont, hogy nagyobb arányban történtek könnyű sérüléses balesetek. A kisebb sebesség és a jobb járműállapot, továbbá az alkalmazott passzív biztonsági eszközök együttes eredménye lehet ez. A három említett alkotóelem közül a passzív biztonsági eszközökre (a gyermekülésre, a biztonsági övre) hívom fel a figyelmet. A kis sebességű ütközéskor akár a személyi sérülés megelőzésére is alkalmas lehet a megfelelően alkalmazott biztonsági eszköz, sőt az ülésben tartó szerepe miatt akár a baleset elkerüléséhez szükséges biztos kormánykezelést is lehetővé teszi. Tehát helytelen az a gondolat, hogy a biztonsági övet csak lakott területen kívül, nagyobb sebesség esetén érdemes csak használni.