Az északi parti települések jelentős hátrányban vannak a déliekkel szemben: a pálya több helyen is alkalmatlan a nagyobb sebességű haladásra, nincs villamosítás sehol, a járművek állapota jócskán hagy maga után kívánnivalót.
Mindezt tetézi – egészítette ki a polgármester –, hogy a közúti közlekedésben is fejletlenebb az északi part: hiába a rövidke elkerülő út, a 71-es szűk, nagy a forgalma, sűrűn követik egymást a települések.
A MÁV szintén a közelmúltban hirdette ki a téli menetrendjét, amely ellen az érintett települések tiltakoznak.
A vasárnaptól érvénybe lépő téli menetrend a Tapolca–Budapest viszonylatban mindössze napi három gyorsvonat párt, illetve Székesfehérvárig közlekedő személyvonatokat jelöl meg. Fehérvártól átszállással lehet a fővárosba eljutni. További kellemetlenség, hogy olykor 40-45 perc is lehet a várakozás.
Az érintettek panasza, hogy megszűnt az IC-vonat is (ami „hivatalosan ugyan nem az volt, de gyorsasága, kényelme miatt az északiak csak így nevezték), egyre több járat csak régi „Piroska” motorvonat lesz, a komfortosabb szerelvények egyszerűen eltűnnek a vonalról.
Minél több az átszállás (hiszen a távolabbi kistelepülések zöméről autóbusszal jönnek az utasok!), annál jobban nő a menetidő, ezáltal a bizonytalansági tényezők száma is – folytatta Bóka István. Hozzátette: Ha a MÁV érdeke, hogy ne közlekedjenek az északi parton, akkor ezzel az intézkedésével jól jár. Fölháborító – magyarázta –, hogy nincs, aki meghallgassa az északi parton és annak vonzáskörzetében élők panaszát. Visszalépni pedig nem szabad, mert az a turizmust, s amellett még nagyon sok mindent veszélyeztet.
Befejezésül Bóka István elmondta, hogy az érintettek nevében levelet fogalmaz meg a MÁV Zrt. igazgatóságának, melyben kéri az áldatlan állapotok kivizsgálását, s az itt élők számára egy kedvező menetrend elkészítését.