A miniszternek címzett levelében Pál Béla kifejti, hogy "a döntés következtében az érintett településeken lakók nem találnak olyan vonatot, amellyel átszállás nélkül lehetne reggel a fővárosba utazni. A jelenlegi menetrend a térségben élők számára rendkívül kedvezőtlen, ugyanis Veszprémből 7 óra 13 perckor indul egy személyvonat, 8 óra 02 perckor egy gyorsvonat, de a vonatok majdnem egy időben 9 óra 42 és 47 perckor (5 percnyi különbséggel) érnek Budapestre, ami lehetetlenné teszi az általában 10 órakor kezdődő konferenciákra, értekezletekre való feljutást és nehezíti a fővárosban történő ügyintézést. Budapestről este az utolsó és egyetlen vonat pár perccel 18 óra után indul vissza, ez pedig a vonattal történő visszautazás lehetőségét erősen korlátozza."
Molnár Csaba válaszában a menetrendi változásokat egyrészt a vonalon megkezdett felújítási munkákkal indokolja, amelyek várhatóan 2009-ben is folytatódnak, és ezek miatt a vonalon sajnos nem biztosthatóak az IC vonatokra előírt közlekedtetési paraméterek. Másrészt kifejti, hogy az IC vonatok átlagos kihasználtsága 30% körül mozgott, az ütemes menetrendnek a nyugati országrészre való kiterjesztésével pedig továbbra is az utasok érdekeit és az üzemeltetés gazdaságosságát szolgálják. A módosításokról pedig kistérségi egyeztetéseket tartottak, amelyeken az érintett települések képviselői észrevételt nem tettek.
Az eddigi 2 pár IC és 5 pár gyorsvonat helyett a Budapest-Szombathely szakaszon 6 pár gyorsvonat közlekedik, ezek a korábbinál kevesebb helyen állnak meg, így IC pótjegy vátlása nélkül utazhatunk - olvasható a levélben. A miniszter hozzáfűzte: folyamatosan vizsgálják az új menetrend hatásait és indokolt esetben várhatóan igazítanak is rajta.