Idén is húsz kiválasztott utcazenész versengett július 17-20 között Veszprém belvárosában az összesen 2 millió forint értékű nyereményért. 1 millió forint sorsáról a szakmai zsűri, a másik 1 millió forintról pedig a fesztivál közönsége szavazott az interneten. Ez pont dupla akkora összeg, amelyet korábban hazavihettek a nyertesek.
A közönség szavazatai alapján a 2019-es Utcazene-közönségdíjasa a Brass Time lett
A BrassTime a Magyar Honvédség Központi Zenekarának művészeiből alakult 2018-ban azzal a céllal, hogytagjai megmutassák, hogyan is lehet akusztikus fúvós hangszerekkel fesztiválhangulatot, élőzenés showműsort varázsolni. A zenekar tagjai felsőfokú zenei végzettséggel illetve sok évnyi zenekari tapasztalattal rendelkeznek, így a klasszikus és a könnyűzenében is professzionális szinten játszanak hangszerükön. A BrassTime kis létszáma ellenére rendkívüli energiákat képes megmozgatni és felpörgött hangulatú koncertjein arra törekszik, hogy a közönség is minél felszabadultabban szórakozzon.
Íme tőlük egy nóta:
Repertoárjuk az együttes saját szerzeményei mellett, olyan könnyűzenei slágereket tartalmaz, melyek szinte minden korosztály számára ismerősen csengenek. Különlegességnek számít, hogy a fúvós hangszerek mellett a zenekarnak énekes szólistája is van, amivel a hangulat csak tovább fokozódik -írták magukról a bemutatkozóban.
A szombat esti díjátadó után azt mondták, az egymillió forintot a zenekar önmagára, hanganyag felvételre vagy videóklipre szeretné költeni.
A díjakat Porga Gyula polgármester, a Lola Marsh énekese, Yael Shoshana Cohen, és a főszponzor OTP Bank osztályvezetője, Dörmer Judit adta át a nyerteseknek.
Értő fülekkel mászkált Veszprém utcáin ebben a négy napban két korábbi EKF-város képviselője, Krzysztof Maj Wroclawból, Pavel Magdić Mariborból, valamint az egyik legfoglalkoztatottabb fiatal hazai producer és egyben a Mary PopKids frontembere, Kamau Makumi Budapestről. Ők alkották idén a szakmai zsűrit,
étrékelésük alapján a szakmai díjat idén a The Anahit nyerte.
A zenekar saját stílusát pillanatmegörökítő elektronikaként jellemzi, de gyakran sorolják a dark R&B kategóriába is a dalok melankolikus utóérzete miatt. Az igazság valahol félúton a London Grammar és a Florence and the Machine zenei stílusa között határozható meg. A The Anahit zenekar eredetileg Csányi Rita szóló projektjeként indult 2017-ben, amikor megjelent “In The Dark” című albuma. Ezek a dalok Londonban készültek, amikor Rita még az Institute of Contemporary Music Performance kortárs zenei egyetemen tanult.
A zenekar első saját szervezésű koncertjét 2018-ban a Kuplungban tartotta, majd az Éter Fesztivál tehetségkutatót megnyerve a Sziget Fesztiválon is felléptek. 2019 áprilisában jelent meg az együttes második albuma "Addicted" címmel. A dalok akusztikus átdolgozása kapcsán is ragaszkodnak a letisztult, minimál hangzáshoz, ami tökéletesen illik a szerzemények eredeti hangulatához és mondanivalójához.
Hallgassunk is bele:
-Mindenki álma, hogy a szakma is elismerje a produkcióját, hatalmas megtiszteltetés a díj- mondta a dalszerző, Csányi Rita a sajtónak. A díjat a Brass Timehoz hasonlóan videóklipre vagy új lemez rögzítésére szeretnék fordítani.
Kamau Makumi szerint idén változatos volt a felhozatal Veszprémben, döntésükben pedig leginkább az játszott szerepet, hogy mennyire eredeti volt az ötlet, és hogy mennyi fejlődési lehetőséget láttak a zenei produkcióknál.