Az alapítvány nem művészpalántákat szeretne képezni, hanem a művészetet értő, s az iránt fokozottan érdeklődő közönséget szeretne kinevelni – hangsúlyozta Tóth Adorján, a projekt vezetője. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül nevelési, oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatására használhatják fel a mintegy 50 millió forintos, teljes egészében elszámolható uniós és állami támogatást.
A Harmónia Alapítvány – alapcéljainak megfelelően – a kultúrához és a művészeti ágakhoz kapcsolódóan alkotó munkával ösztönözve próbálja a gyermekek, fiatalok személyiségét, kreativitását, szocializációját fejleszteni, formálni. Ebben a tanévben kilenc intézményben nyílik végre lehetőségük olyan foglalkozások megvalósítására, melyeknek igénye régen felmerült, de anyagi erőforrások hiányában nem voltak kivitelezhetők. Ezúttal az általános iskolások mellett óvodásokhoz és középiskolás diákokhoz is eljutnak programjaikkal. A veszprémi Csillag úti Körzeti Óvodában néptánc oktatásra, zenei- és mozgásfejlesztésre, ünnepkörök, népi hagyományok alapjainak megismerésére nyílik lehetőség, a Deák Ferenc Általános Iskolában vers- és prózamondó tehetséggondozó programot indít az alapítvány.
A devecseri Gárdonyi Géza Általános Iskolában több mint 50% a hátrányos helyzetű diákok aránya. Ebben az intézményben a nebulók tanulásának támogatása a fő cél. Emellett képzőművészeti szakkör, tehetséggondozó program, és kézműves tábor várja az érdeklődő diákokat.
A Hriszto Botev iskolában napközis kézműves tábort szerveznek két alkalommal, a Rózsa útiban pedig képzőművészeti szakkör indul heti rendszerességgel. A zirci Reguly Antal iskolában a képző- és iparművészet mellett a táncra és az zenére helyezik a hangsúlyt. A város két gimnáziumában – a Lovassyban és Vetésiben – pedig a különböző zenei, informatikai szakkörök mellett könnyűzenei tehetségkutató vetélkedőt szerveznek.
Nem maradnak ki a programból a veszprémi színjátszó csoportok sem, melyek három fordulós vetélkedőben mérhetik össze felkészültségüket, tudásukat.
A tehetséggondozásban, a heti szakkörökön és táborokban, továbbá az ünnepkörökre épülő négy, egyenként háromnapos témahét és 13 témanap által körüljárt problémakörökben napi szinten tevékenykedő, neves szakemberek meghívására is lehetőségük nyílik az intézményeknek.
A támogatás összegének 10%-a fordítható eszközbeszerzésre, melynek keretében a Művészetek Házában egy számítógépes munkaállomást alakítottak ki, zene- és képszerkesztő szoftverekkel, valamint a Kossuth iskolának vásároltak kerámiaégető-kemencét.