Április 21-22-én Veszprémben a legjobb nyolc csapat bizonyította problémamegoldó képességét csapatmunkában egy érdekes és nagyon aktuális feladat megoldásával: informatikai és telekommunikációs eszközökkel az egészséges életmódot támogató szoftvert fejlesztettek.
A verseny előtt
Az elődöntőn 46 hallgató vett részt, internetes feladatmegoldással választották ki a legjobbakat. A továbbjutáshoz 10 programozási különböző nehézségű és más-más jellegű feladat közül kellett minél többet megoldaniuk. A döntős csapatok április 21-én 10 órakor kezdték el a komplex probléma megoldását a B épület aulájában.
A feladat: „Fineszes Fitnesz”
Az informatika a leggyorsabban változó tudományterület, az eszközök fejlődésével, az ember és a gép kapcsolata teljesen átalakult és napról-napra új lehetőségeket kínál. A verseny témaválasztását ennek megfelelően alakították a szervezők, a napjainkban mindinkább terjedő „okos telefonok” szélesebb körben való alkalmazásának lehetőségét felismerve. Az eszközöket nemcsak játékra, szórakozásra és kapcsolattartásra használhatjuk, hanem tudományos oldalról tekintve segíthetnek egészséges életmódunk kialakításában és egészségünk megőrzésében is. Ehhez kapcsolódóan kaptak fejlesztési feladatot a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karának hallgatói.
Az egészséges életmód kialakítása során a táplálkozás mellett nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő mennyiségű és minőségű testmozgásra is. A Műszaki Informatikai Kar hallgatóinak erre bőségesen van lehetőségük, mintegy 50 féle sportágban teljesíthetik az egyetemi testnevelésórákat, valamint a hagyományos kari sportnapon évente versenyre kelhetnek társaikkal és oktatóikkal.
A 24 órás programozási verseny feladata egy olyan telefonon futó alkalmazás és ennek jeleit értelmező számítógépes rendszer megtervezése és megvalósítása volt, mely képes a felhasználó testmozgását „értelmezni” és rögzíteni. A cél bizonyos, előre meghatározott tornagyakorlatok felismerése a készülék gyorsulásmérőjének használatával, és a felhasználó mozgásának számítógépen való naplózása valamint vizualizációja volt. Ez utóbbinál fontosnak tartották, hogy a grafikai elemek minél nagyobb részét saját fejlesztésű kóddal oldják meg a versenyzők, miközben az illusztráció minél tökéletesebb. A következő tornagyakorlatok felismerésére kellett az alkalmazást felkészíteni: helyben szökdelés, guggolás, felugrás magasra, kitörés, csípőkörzés, fekvőtámasz. Az elvégzett gyakorlatokat a rendszernek fel kellett ismernie és számolnia kellett, a felhasználói felületen a gyakorlatok darabszáma, és sorrendje is láthatóvá vált.
A versenyről
A beugró feladat néhány tornagyakorlat teljesítése volt, a fittentartás érdekében a verseny ideje alatt is végig mozogniuk kellett a hallgatóknak. A 24 óra elteltével egy 10 perces prezentáció során mutatták be a problémamegoldás lépéseit, a feladatmegosztás stratégiáját, a felhasznált szoftvereszközöket, a saját alkotás eredményeit, és a rendszer működését. A feladatot minden csapat sikeresen teljesítette, hiszen többen foglalkoztak már az okostelefonok fejlesztésével, néhányan a szakdolgozatuk témájául is ezt választották. A megoldásához a csapattagok felosztották maguk között a feladatokat, növelve a hatékonyságot. A hallgatók hordozható személyi edző alapjait dolgozták ki, a rendelkezésre álló rövid idő alatt ügyes tanítási folyamatot hajtottak végre a telefonokon. Néhány készülék edzésterv összeállítására is képes volt, mindezt látványos animációkkal és hangeffektekkel mutatták be a verseny végeztével.
A rangos szakmai zsűri az első helyet a PieRats csapatnak ítélte oda, Horváth Dávid vegyész és Hollósi Tamás, Sörös Soma és Szabó László informatikus hallgatóknak, a második a programtervező informatikusokból álló PMS nevű formáció lett: Bicsérdi Balázs, Bakai Ádám, Dömők Tamás és Kocsi Balázs. A harmadik legjobb a tavalyi győztes mérnök informatikusokból álló csapat volt, a g++, azaz Varga Virág, Korondi Márk, Róth Gergő és Tar Péter. A legjobbak 1 millió forintos összdíjazásban részesültek. Különdíjat kapott a kiváló 3D modell animálásáért a mérnök informatikusokból álló EN!M csapat, Pápai Attila, Kiczenko S. Gábor, Smidla József és Varjas Tibor.
Az egészségügyi informatika a Műszaki Informatikai Kar egyik jelentős kutatási területe, ahol többek között az otthoni intelligens betegellátás rendszerének, valamint bioelektromos képalkotó rendszerek fejlesztésével foglalkoznak. A hallgatók a tanterv részeként ismerkedhetnek meg a legújabb technológiákkal és az élenjáró fejlesztésekkel, sőt akár a kutatások aktív részeseivé válhatnak a kar egyedülálló tehetséggondozó programjának részeként.
A kar különös figyelmet fordít kiemelkedő képességű hallgatói tehetséggondozására, szakmai karrierjük megalapozására. A 24 órás Programozási Verseny olyan készségek alapján méri a hallgatókat, melyek a munkaerőpiaci versenyképességüket alapvetően meghatározzák, mint például a problémamegoldó készség, és a hatékony együttműködés csapatmunkában vagy az állóképesség.