Veisz Szilárd, az LMP helyi szakértője az augusztus 9-én tartott sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy a XXI. század jelentős városi problémái: az autók számának folyamatos növekedése, a levegő rossz minősége, a lakosság egészségtelen életmódja. Egy kerékpáros város minderre megoldást kínál, ha átgondolt, bevált tapasztalatokat figyelembe vevő tervezéssel történnek a fejlesztések. Ebből a szempontból vizsgálták meg az elmúlt hónapokban megvalósult városi, és a tervezett városkörnyéki kerékpárutakat.
A veszprémi kerékpárutas koncepció útvonaltervezete logikus és használható. Látható a rendszerben gondolkodás a korábbi évek koncepciótlansága után. A gyakran alkalmazott gyalogos-kerékpáros út viszont szakmailag rossz megoldás. Veszélyes mind a gyalogosokra, mind a biciklisekre nézve, ráadásul gátolja a folyamatos haladást. Ugyanígy problematikus és indokolatlan több helyen a kerékpáros sáv átvezetése az úttest egyik oldaláról a másikra, aztán vissza. A kiegészítő infrastruktúra elsősorban a fedett kerékpártárolók és az ivókutak tekintetében meglehetősen hiányos. Előbbi főként a hivatásforgalom, utóbbi a szabadidős biciklizés szempontjából szükséges.

A Nemesvámos, illetve a Márkó-Bánd felé történő fejlesztésekkel, elsősorban a turizmus szempontjából egyetért a veszprémi LMP. Ezekkel együtt már négy irányban lehetne elhagyni a várost kerékpárúton (Balatonalmádi és Kádárta a másik két irány). Ez a kerékpáros turizmus idevonzásához is potenciát jelent. Természetesen a hivatásforgalom szempontjából szintén kiaknázhatók a városon kívülre vezető kerékpárutak.
A veszprémi LMP fontosnak tartja, hogy a forgalmasabb pontokon, nevezetességek mellett legyen hol fedett helyen lerakni, biztonságban tudni a kerékpárt. A buszpályaudvar, vasútállomás, esetleg buszfordulók mellett B+R fedett kerékpártárolókkal elérhető, hogy az ingázók is biciklire pattanjanak az autó helyett. Ezzel hosszú távon nagyban csökkenthető a városi autós forgalom. Szintén fontos a tárolók kiépítése az iskolák és óvodák mellett. A gyerekek az egyik legnagyobb célcsoport, akik jelentős biciklis forgalmat generálhatnak. A gyermekek és a felnőttek részére egyaránt a kerékpározást népszerűsítő rendezvények megtartását szorgalmazzák. Pozitív példaként említették meg a budapesti városi betanító kerekezéseket.
- A veszprémi LMP az idei év kerékpárút fejlesztéseit a következőképp értékeli: öt piros pontot hoztunk magunkkal, elismerve a városvezetés törekvéseit. Ebből jelenleg három piros pontot tudunk odaadni a következőkért: a városvezetés koncepcionálisan foglalkozik a kerékpáros közlekedéssel; a városi gerinchálózat; a környező települések felé építendő kerékpárutak tervei - hangsúlyozta Gerstmár Ferenc önkormányzati képvielő.
Két pirospontot az alábbi okokból vonták le: veszélyes útszakaszok (gyalogos forgalommal közös, illetve az úttesten feleslegesen átvezetett részek), elégtelen kiegészítő infrastruktúra (fedett kerékpártárolók, illetve ivókutak hiánya); a kerékpáros közlekedés népszerűsítésének gyengesége.
A következő hasonló értékelésnél a biztonságos közlekedés irányába tett lépések, a kiegészítő infrastruktúrák megvalósítása és hatékony népszerűsítés esetén szívesen odaadnák a most megtartott két pirospontot is. A veszprémi LMP álláspontja szerint ugyanis kerékpáros ügyekben a városvezetés kisebb-nagyobb hibákkal és hiányosságokkal, de jó úton jár.