
A Korróziós Munkabizottság új vezetőségének megválasztása után Almássy Piroska, a Technowato ügyvezető igazgatója és Valtinyi Dániel okleveles vegyészmérnök, építésügyi szakértő tartottak előadást a nemrégiben átadott Völgyhíd felújítási munkálatairól. Szó esett többek között tönkremenetelének okairól, a híd történetéről, valamint a helyreállításnál alkalmazott anyagrendszerek ismertetésére is sor került. A szakmai előadás után a résztvevők megtekintették a Völgyhidat.

A Völgyhidat 1937-ben adták át Folly Róbert tervei alapján, majd az 1945-ben történt megrongálódása után faszerkezettel javították. Reprezentatív híddá csupán 1947-ben alakították át. A '90-es években követték el azt a nagy hibát, hogy műgyanta habarccsal próbálták megvédeni, de ez többet ártott, mint használt. Egyébként ezt a technikát ekkor más országokban is alkalmazták, melynek kárát csak most lehet érzékelni.

Almássy Piroska elmondta, hogy 2010. szeptemberben tudták megkezdeni a munkálatokat, melyeket a korai fagy és az állványozási gondok nagyban nehezítettek. Elvégezték többek között a híd teljes szigetelését és burkolatcseréjét, új diletációt építettek, a járda és a korlát felújítása is megtörtént. A siker titka a megfelelő anyagrendszer kiválasztása.

Valtinyi Dániel számolt be arról, hogy a kültéren üzemelő vasbeton szerkezeteket leginkább a víz károsítja, ezért elsősorban ettől kell megvédeni. A tiszta víz kevésbé roncsolja ezeket az anyagokat, a téli sózás árt ennek a leginkább, mivel ez a víz mélyebben jut a betonba, és nagyobb darabok válnak le belőle később. A jó hídbeton légszáraz, víztaszító impregnálású és páraáteresztő, kémhatása erősen lúgos, és vasalata rozsdamentes, katódosan védett. Ilyen anyag használatára kell törekedni az új hidak építésénél és a felújításánál.
