Támogatták, hogy a város szülöttének, Sauer Ignácnak (1801-1863) október 1-jén esedékes 210. születésnapja alkalmából a veszprémi Óvárosban ma is álló szülőházára, a Rákóczi u. 8. sz. alatti („Fekete sas” patika) épületre emléktábla kerüljön ki.
Szó volt még arról, hogy a belvárosi rehabilitációhoz kapcsolódó projektelemként parkolóházat terveztek a Lovassy gimnáziummal szemközti területre. A konzorciumi partner (Benzinklub Kft., amely később High Station Kft.-re változtatta elnevezését) a szerződésben szereplő határidőket nem tartotta be, és csak többszöri felszólításra sikerült a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumokat beszerezni tőle. A cég úgy döntött, nem a pályázatban szereplő, építési engedéllyel rendelkező parkolóházat kívánja megépíteni, ennek azonban sem építési engedélye, sem kiviteli terve nincs, és a bankgarancia is a korábbi verzióhoz lett kiadva. Porga Gyula felszólította a High Station Kft.-t, hogy az új koncepcióra vonatkozó jogerős építési engedélyt, az új kiviteli terveket, valamint a megépíteni tervezett parkolóházra vonatkozó, visszavonhatatlan bankgaranciát 2011. szeptember 15. napján 8 óráig mutassák be, ellenkező esetben a városvezetés ezen a napon a közgyűlés elé terjeszti a ráépítési jogról szóló megállapodástól való elállást – ismertették a bizottsági ülésen.
Az önkormányzat részéről a megállapodástól való elállás is hordoz kockázatot, mivel a belváros-rehabilitációra benyújtott pályázatban szereplő fejlesztések minimum 75 %-át kötelező megvalósítani, a parkolóház, mint projektelem a teljes beruházás 16 %-át teszi ki. Emiatt a parkolóházat más partnerrel kell megvalósítani, ilyen beruházó lehet a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.
A bizottsági ülésen Gerstmár Ferenc (LMP) annak a véleményének adott hangot, miszerint nincs szükség parkolóházra a belvárosban. Siklódi Levente (Fidesz) bizottsági elnök érdeklődésünkre elmondta, jelenleg körülbelül ezer parkolóhely hiányzik Veszprém központjából, valamint a belvárosi rehabilitáció eredményessége érdekében is szükség van a parkolóházra.
Csütörtökön szó volt az észak-déli közlekedési főtengely kiviteli szintű engedélyezési terveinek véleményezéséről. A beruházás megvalósítása – tekintettel annak nagyságrendjére – két szakaszra bontva valósul meg. Ady Endre utcai elágazástól a Radnóti téri (kettős) körforgalommal bezárólag a 2013. évben, majd később a Radnóti téri körforgalomtól a Cédrus lakópark bekötő útjáig az önkormányzati költségvetési források, illetőleg pályázati lehetőségek függvényében.
Mindezek mellett döntöttek Gyulafirátót északnyugati városrész belterületi csapadékvíz elvezetésének fejlesztéséről, támogatták a távhőrekonstrukciós program terveit, megtárgyalták a marketingstratégiában szereplő stratégiai kitörési pontokat.
Szó volt még egy új tömegközlekedési csomópont kialakításáról a vasútállomás mellé. Az intermodális csomópont megteremthetné több, összesen négy közlekedési forma kapcsolatát: a helyi-, helyközi és távolsági buszok és azok parkoltatásának, kiszolgálásának együttes igényeit; a vasúti pályaudvar teljesebb városi kapcsolatát; a térségi kerékpárút hálózat bekapcsolódását; a B+R és P+R parkolók kialakításával és a történeti belváros gyalogos jellegének erősítésével. Ezt erősíti, hogy 2014-2020-as időszakra ütemezetten tervezett a vasúti hálózatfejlesztés megvalósítása Veszprém felé. A projekt előkészítéséhez nyújt segítséget a Közlekedési Operatív Program.