A helyzet kialakulásában nagy szerepe volt a rossz időjárásnak, de ennél sokkal komolyabb bajról van szó. Az M7-es autópálya fizetőssé tétele után lényegesen megnőtt a 7-es főút tranzitforgalma. Ez várható volt így még előtte a város polgármestere írásban kérte az akkori gazdasági minisztert, hogy ne kelljen fizetni a sztráda siófoki szakaszán. A válasz elutasító volt, de érdekes módon később két település (Érd, Székesfehérvár) megkapta ezt a lehetőséget. A minisztérium álláspontja az volt, hogy ingyenesség helyett a sztrádával párhuzamosan haladó elkerülő út megépítése a megoldás. Ez viszont milliárdos nagyságrendű beruházás lenne. A szaktárca az elkerülő út részeként megépülő körforgalom tervezését és építését vállalta. Ez csak egy töredéke a beruházás költségének. A többire egyelőre nem látszik lehetőség. Nem véletlen, hogy a mots kialakult közlekedési káosz után dr. Balázs Árpád, Siófok város polgármestere írásban fordult két szaktárca (Nemzeti, Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium, Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium) vezetőjéhez. Azonnali intézkedésként az M7-es autópálya Siófok melletti szakaszának mentesítését kérte a díjfizetés alól. A hosszú távú megoldások között javasolta továbbá, hogy az autópályával párhuzamosan megépítendő elkerülő út mellett szükség lenne a 65-ös út elkerülő útjaira keleti irányban is.