Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Kerülünk, majd körözünk

2011. szeptember 22. 9:06
A belvárosban egy-két hetente változó közlekedési rendre számíthatunk, a tervek szerint pedig már áprilisban körözhetünk az új csomópontban.

A körforgalmat érintő technikai kérdéseinkre Schmidt István, a városfejlesztési iroda vezetője válaszolt.


Schmidt István

– Az eredeti ütemezés szerint júliusban kezdtük volna a beruházást, a közbeszerzési jogi nehézségek miatt azonban 40 napos késéssel, szeptember 6-án adhattuk csak át a munkaterületet a kivitelezőnek. Uniós projekt lévén, kötelező végső befejezési határidővel rendelkezünk, ehhez mérten határozzuk meg a pontos ütemtervet, amely részletezése a héten történik.

– Mik a legfontosabb dátumok?

– November 30-ig el kell érni a szerkezetkész állapotot. Addigra az összes szükséges közműkiváltás megtörténik, az aluljáró vasbetonszerkezete elkészül, a körforgalom körvonala kirajzolódik. A csúszás miatt kevés idő áll rendelkezésre a megadott időpontig, ezért a helyszínen hetente feladat-végrehajtással kapcsolatos koordinációkat végzünk A szerződés szerint 2012 májusára készül el a teljes beruházás, de nem húzódhat tovább június végénél. A körforgalom várhatóan áprilisban már használható lesz.
Három fő elemből áll a projekt: a kör, a Budapest utca alatt átvezető aluljáró, valamint a kereszteződés rácsatlakozása a Jutasi útra, aminek részeként megszűnik a Vásárcsarnoknál lévő gyalogos átkelőhely. Itt szoros együttműködésben kell majd dolgozni a belvárosi rehabilitáció kivitelezőjével.

– Látszik a feszített tempó, hiszen látványos átalakulások indultak el a kereszteződésben.

– Szinte kéthetente változnak az események, gyakori forgalomtechnikai átalakításokkal. Fontos kiemelni, hogy a gyalogos forgalom elterelése tartós lesz, a projekt befejezéséig, legalább fél évig így marad. A közműkiváltásokkal kapcsolatos részleges útlezárások, korlátozások, valamint a körforgalom építéséhez kötődő építési területek és a felvonulási területek változnak. A csomópontban azonban a forgalom mindig biztosított marad, de gyakran korlátozásokkal, ezért javasolt elkerülni a belváros ezen szakaszát.

– Hogyan tájékozódhatunk az aktuális munkamenetről?

– Igyekszünk mindig időben tájékoztatni a lakosságot, hogy épp hova vonulnak ki a munkagépek. Jelenleg az aluljáró közelében tapasztalhatnak félpályás útlezárást, körülbelül két hét múlva pedig a hotel előtt kell hasonlóra számítani, amikor a szennyvízcsatorna kiváltása történik meg. A munka-, építési és felvonulási területet minden esetben elkeríti a kivitelező, ahova tilos és életveszélyes a belépés.
A helyi médiumok segítségét kihasználva igyekszünk minden változásról időben információt adni a lakosság számára, s nem csak szöveges formában, hanem grafikai elemeket is felhasználva a jobb érthetőség érdekében.

– A héten felbontották a hotel előtti parkolót is.

– Ott a tervezett aluljáró előkészítő munkálatai zajlanak. A lépcsős átvezetés mellett az akadálymentes megközelítést is biztosítani kell, ezért szükséges mintegy 125 méter hosszú szakaszt kialakítani. Az aluljáró egyébként 6 méter széles és 4 méter mély lesz, ami kemény feladat elé állítja a kivitelezőt a sziklás talajban. A kész aluljáróban egyébként a rámpás átjáró fűtött lesz, hogy a téli időszakban is biztonságosan lehessen rajta közlekedni.

– A tervezésnél milyen hasonló projekteket vettek alapul?

– Negatív példaként áll előttünk a Székesfehérvár veszprémi bevezető szakaszán épült körforgalom, ahol gyakoriak a torlódások. A tervezés során a helyi közlekedési viszonyokat vettünk figyelembe, azonban nem kezelhetjük önálló elemként, a többi csomóponttal közösen kellett vizsgálnunk, kiegészítve a belvárosi közlekedésfejlesztéssel együtt. Jelentős forgalomáteresztő képességgel kell bírnia ennek a csomópontnak, ezért is lett ilyen nagy méretű a körforgalom. Lényeges elem, hogy a Budapest utca felől a Jutasi út irányába külön forgalmi sávon közlekedhetnek majd a tömegközlekedési eszközök az autóbusz-pályaudvarig, éppúgy mint a Jutasi út felől a Hotel elé kanyarodva, a többi jármű a körforgalmat veheti igénybe. Ha elkészül a körforgalom, át kell programozni a jelzőlámpákat, teljesen más vezérlési rendben kell működniük.
 

Cseh Zoltán
Kovács Bálint
további cikkek
Navracsics Tibor: az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány közélet Navracsics Tibor: az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány Az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány - jelentette be a közigazgatási és területfejlesztési miniszter szombaton a Facebook-oldalán közzétett videóban. tegnap 23:56 Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. 2025. december 26. 19:18 A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt karácsony A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt Vajon mi ragyoghatott Júdea egén abban az időben, amikor a történelem kereke új irányt vett? Máté evangéliuma szerint egy fényes csillag vezette a napkeleti bölcseket ahhoz a bizonyos betlehemi jászolhoz, a modern kori tudománynak viszont több reális válasza is van arra, hogy ez milyen csillagászati jelenségnek felelhetett meg. Ahhoz viszont, hogy megértsük a „csillag” természetét, nem elég a távcsöveinket az ég felé fordítanunk, bele kell helyezkednünk az ókori megfigyelő gondolkodásmódjába is. tegnap 0:23

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.