A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. által megvalósult projekt során számos turisztikai fejlesztés valósult meg azzal a céllal, hogy Veszprém és térsége, a város és a turizmus szereplői egységes arculattal, valamint marketingstratégiával jelenjenek meg a turisztikai piacon, kilépve ezáltal az egynapos városok sorából.

Porga Gyula
– A városvezetésnek nyitottan kell a szolgáltatók felé fordulni, azokhoz az intézményekhez, akik megvalósítják az önkormányzat szándékát. Egymásra vagyunk utalva, s ez az összefogás eredményezte, hogy ma beszámolhatunk erről a projektről. Mindannyian büszkék lehetünk a végeredményre – köszönte meg a befektetett munkát Porga Gyula.
A pályázat részeként első lépésben az új turisztikai logó, valamint az ehhez kapcsolódó arculati kézikönyv valósult meg. 2011-ben ezt tükrözve jelentek meg Veszprém turisztikai kiadványai több nyelven: az Útitárs 2011, a Veszprém Kalauz - gasztro- és szállásajánló, az exkluzív imázskiadvány, az A4-es , valamint a B2-es méretű veszprémi turisztikai térkép – hangzott el a projektzáró sajtótájékoztatón kedden délután a Dubniczay-palotában.

Dr. Lőrincz Katalin
– A megvalósítás során mérföldkőnek számított az új Tourinform iroda megnyitása 2010. október 1-jén az Óváros tér 2. szám alatt. A Nonprofit Kft. szakmai képzéseket és workshopokat szervezett a helyi turisztikai szolgáltatók, a Veszprémi Turisztikai Egyesület tagjai számára, akik 2010-ben egy külföldi és egy hazai szakmai tanulmányúton is részt vehettek. Megújult a város turisztikai portálja, a veszpreminfo.hu is – ismertette dr. Lőrinc Katalin projektmenedzser.
2011 májusában összesen 36 darab óriásplakát invitálta az úton lévőket a Királynék Városába országszerte a frekventált közutak mentén, az autópálya le- és felhajtók közelében, így ösztönözve a város iránti turisztikai keresletet a nyári szezon beköszöntével.

A projekt végéhez közeledve „Arculatépítés és turizmus” címmel 2011. június 2-án szakmai konferenciát tartottak Veszprémben, amelyre az ország minden szegletéből közel hetven turisztikai szakember és érdeklődő érkezett.
Utolsó lépéseként megújult a város turisztikai információs táblarendszere – új invitáló- és útbaigazító táblákat, térképeket helyeztek ki a városba vezető utak mentén, a fontosabb parkolókban és buszmegállókban –, így segítve mind a turisták, mind a helyi lakosok tájékozódását. A felsoroltakon kívül szakmai tanulmányokat is kidolgoztak.

A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 48 204 976 forint összegű vissza nem térítendő támogatást nyert el a Közép-dunántúli Operatív Program „Helyi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatása” elnevezésű pályázata keretében az „Összefogás Veszprém Turizmusáért” című projekt megvalósítására. A 2010. május 1-től induló projekt összköltsége 56,7 millió forint.