Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Kevesebb a kamionos baleset

2011. október 16. 17:38 // Forrás: police.hu
A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban.

2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent a megelőző évhez képest - olvasható a police.hu oldalon.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése nyomán megszületett kormánydöntés alapján 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal és vontatókkal (ezek járműszerelvényeivel) az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos. A KRESZ rendelkezése a közlekedés megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. Bevezetésétől a Kormány azt várta, hogy a gyorsforgalmi utakon csökkennek az eljutási idők, nő a haladási sebesség az előzősávban, és mérséklődnek a baleseti kockázatok.

Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 - 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb - olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.

Az eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron a turisztikai idényhez kapcsolódó rendőri feladatokon túlmenően elrendelte a tehergépjárművek, autóbuszok vezetőinek vezetési- és pihenőidejére vonatkozó előírások megtartásának kiemelt számonkérését. A fokozottabb ellenőrzést a területi és helyi szervek elsősorban a késő esti és a hajnali órákra koncentrálva hajtották végre június közepe és augusztus vége között.

A tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.

A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vétele érdekében a bevezetést követő egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd.
 

vehir.hu
további cikkek
Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. tegnap 19:18 A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt karácsony A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt Vajon mi ragyoghatott Júdea egén abban az időben, amikor a történelem kereke új irányt vett? Máté evangéliuma szerint egy fényes csillag vezette a napkeleti bölcseket ahhoz a bizonyos betlehemi jászolhoz, a modern kori tudománynak viszont több reális válasza is van arra, hogy ez milyen csillagászati jelenségnek felelhetett meg. Ahhoz viszont, hogy megértsük a „csillag” természetét, nem elég a távcsöveinket az ég felé fordítanunk, bele kell helyezkednünk az ókori megfigyelő gondolkodásmódjába is. ma 0:23 Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. tegnap 0:11

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.