A balesetet követően nemzetközi bizottság alakul annak kivizsgálására, mi okozhatta a tragédiát. A független vizsgálatban részt vesz a német kivizsgáló szervezet, a BFU, mint a helikopter gyártó államának képviselője, és mellette a gyártó cég, az Eurocopter szakértője, a francia Turbomeca cég, amely a helikoptertípus hajtóműveit gyártja, valamint az osztrák üzemeltető szervezet, az ÖAMTC szakértője, aki már csütörtökön Magyarországra érkezett és az első helyszínelésen is részt vett.
A külföldi szakemberek a déli órákban Budapestre érkeztek Magyarországra, s azonnal megkezdték munkájukat. A baleset helyszínén a roncs őrizet alatt, változatlan állapotban várta a szakembereket. A vizsgálóbizottság délutáni ülését követően ígérnek a szakemberek újabb tájékoztatást.
A balesetben az ápoló életét vesztette, a pilóta életveszélyes állapotban van, éjszaka több műtétet is végrehajtottak rajta. A balesetben töréseket szenvedett mentőorvos jobban van, és teljesen megfelelő, stabil a gépen szállított kétéves kisfiú édesanyjának állapota is, aki szintén töréseket szenvedett – közölte Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője pénteken reggel. A kisfiú a balesetben nem szenvedett további sérüléseket.
A repülésben jártas szakemberek a Vehírnek elmondták, hogy az EC-135-ös világszínvonalú technikájú és felszereltségű helikopter, amely képes egy hajtóművel is biztonságosan földet érni (egyes források szerint a pilóta hátraszólt, hogy leállt az egyik, majd kisvártatva a másik hajtómű is). A gépek minden egyes darabját – a nagyon szigorú nemzetközi előírásoknak megfelelően – ellenőrzik, vizsgálják, ezért igen csekély a valószínűsége annak, hogy műszaki meghibásodás történt – mondta a Vehírnek egy neve elhallgatását kérő repülős. Hozzátette azt is, hogy a mentőhelikoptereket kiválóan képzett, nagy gyakorlattal rendelkező pilóták vezetik, így az sem hihető könnyen, hogy vezetési hiba okozta a tragédiát. A repülés idején egyébként ideális időjárás volt, akadályozó tényezőkről nincs információ.
Egyetlen lehetőségre tudok gondolni – mondta informátorunk –, hogy a gép üzemanyagával lehetett probléma, ám ez csak akkor nyerhet bizonyítást, ha a vizsgálat befejeződik.