
Szeptemberben még csak a Jutasi út, Budapest utca melletti zöld területeken indult meg a beruházás, az alapkőletételt követően azonban felgyorsultak az események. A kivitelezők jelezték, érdemes elkerülni a belvárost, többször félpályás útlezárás mellett zajlott a kivitelezés. Két hónappal az építkezés megkezdését követően olyan szakaszához érkezett a projekt, ami szükségessé tette a belvárosi közlekedési rend jelentős változtatását.

Az első napon tapasztaltakról már írtunk, a rendszeresen autózok már megszokták, milyen változások álltak be a forgalmi rendbe, a kisebb rutinnal rendelkezők, a megszokásból vezetők azonban rendszeresen figyelmen kívül hagyják az új szabályokat. A szerkesztőségünk által tapasztaltakat megerősítette Schmidt István. – A Jutasi út felől érkezők közül a tiltás ellenére is még sokan próbálnak bekanyarodni az Ady, valamint az Ádám Iván utcába, hiába a záróvonal, vagy éppen a mögöttük feltorlódó autók száma – jegyezte meg a Városfejlesztési iroda vezetője.
A másik kritikus pont a gyorsétterem előtti lámpás kereszteződés. A Brusznyai út felől érkezők rendszeresen elállják a Kórház felől kikanyarodni szándékozók útját, vagy éppen a zebrát; a Hotellel szemközti, a helyi járatok által használt sáv is telített időnként. Ennek oka, hogy jelenleg egy lámpánál sorakoznak a Jutasi út, valamint a Budapest utca felé igyekvők is.

Ha már minden áron a belvároson keresztül kell közlekednünk, érdemes kerülőutakat választani. A színház felől érkezve a Jutasi út felé haladva például elkerülhetjük az épülő körforgalmat, ha elkanyarodunk a Buhim utca felé és a Fenyves utcán és a Kopácsy utcán keresztül közelítjük meg a célt. A pláza felé haladóknak nehezebb dolguk van, be kell állniuk a sorba, de a lámpás kereszteződés előtt az Ady Endre utcán jobbra várakozás nélkül folytathatják útjukat, s például a Diófa, Viola, vagy éppen a Cholnoky utcán kihajthatnak a Budapest utcára, így csak azok maradnak a sorban, akik egyenesen szeretnének tovább menni.
Szinte naponta látványos változások állnak be a körforgalom építéséhez kapcsolódóan. Az új aluljáró helyén egyre mélyebb árok tátong a „Zöldház” mellett, aminek eredményeként létrejön a biztonságos közlekedést segítő, akadálymentes, 6 méter széles és 21 méter hosszú gyalogos aluljáró, valamint egyre markánsabban kirajzolódik a körforgalom 25 méteres belső és a 32,5 méteres külső sugárvonala.