Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közgyűlési határozatok

2011. november 23. 23:31
Cikkünkben a novemberi közgyűlés napirend előtti felszólalásait, döntéseit, határozatait találhatják meg kedves olvasóink.

Novemberben „A hónap műtárgya” a Veszprémi Kaleidoszkóp fotógyűjtemény és kiállítás lett.

 


Az októberi közgyűlésen feltett napirend előtti kérdésekre a polgármester és az alpolgármester úr írásban válaszolt. Katanics Sándor, Gerstmár Ferenc képviselő úr nem fogadta el az írásbeli válaszokat, Forgóné Kelemen Judit képviselő asszony feltételekkel fogadta el, Nagy Piroska képviselő asszony elfogadta a választ.

Napirend előtti interpellációk, kérdések:


Forgóné Kelemen Judit

Forgóné Kelemen Judit képviselő asszony azt kérdezte a polgármester úrtól, hogy mikor távolíttatja el a városvezetés a Kossuth iskola bejáratánál látható táblát, amelyen Gyurcsány Ferenc neve olvasható.

A tábla annak állít emléket, hogy a Kossuth iskola felújítása (többek között) Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége alatt készült.

A polgármester úr elmondta, csak szubjektív választ tud adni. Az ő ízlésétől nagyon távol áll az a tábla, amely a Kossuth iskola falán díszeleg, ám cenzorként nem kíván egy intézmény életébe beleszólni. Az állíttatók ízlését és értékrendjét minősíti a tábla és a tartalma, bízik abban, hogy a város polgárai helyén tudják kezelni a tábla üzenetét
 


Katanics Sándor és Hartmann Ferenc

Katanics Sándor képviselő úr kérdése Porga Gyula polgármester úrhoz: lezajlott-e már a tulajdonosi bizottság 2011. október 25-én hozott döntésével – amely megváltoztatta a Várkert étterem bérlőjét – kapcsolatos belső vizsgálat, és megtörtént-e már az „új bérlő” kiköltöztetése?

Porga Gyula polgármester válasza a kérdésre:
Valóban volt olyan döntés a Várkert étterem kapcsán, amely a vagyonrendelettel és az SZMSZ-szel ellentétes. Ezt a témát a mai közgyűlésen tárgyalni fogják, az elnök úr lemond tisztségéről, ám a hivatali dolgozók is hibát vétettek. A polgármester írt egy levelet az összes intézménynek, amelyben felhívta a figyelmet a vagyonrendeletre, és annak betartásának fontosságára. Veszprémben nem megengedhető, hogy bárki úgy jusson bérleményhez, hogy a pályáztatást kizárják. Jognyilatkozatot tett a polgármester, melyben semmisnek tekinti a szerződést. Az ügyben a bíróság dönt.
 


Gerstmár Ferenc

Gerstmár Ferenc képviselő úr napirend előtti kérdésében arra várt választ, hogy milyen eszközök állnak az önkormányzat rendelkezésére a szállópor koncentráció-szint emelkedésének megelőzésére? Elégségesek-e a füstköd-riadó tervben meghatározott korlátozások, ha a koncentráció meghaladja a riasztási küszöbértéket?


Porga Gyula

A polgármester úr válaszában elmondta, hogy az áprilisi közgyűlésen fogadták el a füstköd-riadó tervet. Azok az intézkedések, amelyeket be kell vezetni a riasztási fokozat után, elégségesek ahhoz, hogy megóvják az emberek egészségét. Természetesen ehhez szükséges a lakosság közreműködése is. A polgármester elmondta, hogy a szakértők szerint nem változott a város légszennyezettségi veszélyeztetettsége.
 


Sürgősségi napirendi pontok
 

1. napirendi pont
A tulajdonosi bizottság elnökének megválasztása

Baumgartner Lajos, a tulajdonosi bizottság elnöke a Várkert étterem jogtalan bérbeadása miatt 2011. november 30-val benyújtotta lemondását. A Baumgartner Lajos vezette tulajdonosi bizottság a város vagyongazdálkodási rendelete ellenére pályáztatás nélkül adta bérbe a Várkert étterem ingatlanát.


Mihalovics Péter és Óvádi Péter

A Mihalovics Péter, a Fidesz frakcióvezetője Baumgartner Lajos bizottságból való visszahívását kezdeményezte, és helyére Takács László képviselő kinevezését javasolta.

A közgyűlés Czaun János képviselőt 13 igen, és 4 tartózkodás mellett nevezte ki a tulajdonosi bizottság elnökének, valamint Takács László képviselőt delegálta a bizottságba Baumgartner Lajos helyére.
 


2. napirendi pont
Döntés a volt Séd Filmszínház fejlesztésében való szerepvállalásáról, illetve a Swing-Swing Kft. tulajdonjogának megszerzéséről

A „Hangvilla” megépülése a belváros-rehabilitációs program része. A volt Séd Filmszínház épülete kibővül, új funkciókat kap, külső megjelenése teljesen átalakul, a belváros impozáns középülete lesz.

Az előterjesztés szerint a „Hangvilla” átformálja Veszprém kulturális életét és intézményrendszerét. Ehhez várhatóan kormányzati intézkedések párosulnak, miszerint a városban működő megyei közművelődési intézmények és a „HEMO” feltehetően önkormányzati tulajdonba, illetve fenntartásba kerülnek. Ez a helyzet is erősíti, hogy a „Hangvilla” mint kulturális központi épület is a város fenntartásában működjön. Ennek érdekében kialakult egy finanszírozási megállapodás: az önkormányzat üzletrészt vásárol az ingatlant tulajdonló SWING-SWING Kft.-ben, úgy, hogy a városrehabilitációs projekt lezárását követő 5 éves fenntartási idő végére, azaz 2018 júliusára a cég 100 %-ig önkormányzati tulajdonba kerül. Ez a 1,32 milliárd Ft értékű fejlesztett ingatlan tulajdonjogának megszerzését is jelenti. Az épület üzemeltetését a későbbiekben zömében piaci alapon, bérleti bevételeken keresztül kívánja megoldani az önkormányzat és a Kft.

Porga Gyula polgármester úr elmondta, a VMK-t több mint 10 éve nem sikerült felújítani, és valószínűleg nem is lesz rá lehetőség. Az új kulturális központ megépülésével felül kell vizsgálni a városi kulturális intézményrendszer működését.

Forgóné Kelemen Judit, Nagy Piroska, Gerstmár Ferenc, Katanics Sándor és Hartmann Ferenc képviselők aggályai mellett a közgyűlés 12 igen, 1 nem szavazattal és 4 tartózkodással úgy határozott, hogy az önkormányzat 2013.07.21-ig 100 000 ezer Ft értékű tőkeemeléssel 24,88 % mértékű üzletrészt vásárol a 302.000 ezer Ft törzstőkéjű Swing-Swing Kft.-ben.

Emellett az önkormányzat opciós vételi szerződést köt a Swing-Swing Kft. 75,12 %-os tulajdonrészére. A vásárlás a belvárosrehabilitációs projekt fenntartási időszakának leteltével, 2018. augusztus 1. után történhet meg. A vételi ár az üzletrész névértéke, azaz 302 000 ezer forint.

A vételi projekt úgy történik meg, hogy 2013-tól 2021-ig az önkormányzat minden évben szolgáltatást vásárol, illetve tőkét emel a Swing-Swing Kft.-ben, összesen minimum 120 000 ezer, maximum 150 000 ezer Ft összegben. A szerződések tervezete decemberben kerül a közgyűlés elé, és december 31-én írhatják alá azokat.
 


3. napirendi pont
Beszámoló a belváros funkcióbővítő rehabilitáció akcióterületi fejlesztés előrehaladásáról, és döntés a Pro Veszprém Városfejlesztési és Befektetés-ösztönző Kft.-vel kötött szerződés módosításáról

A belváros rehabilitációjával az elmúlt húsz év legnagyobb településfejlesztési beruházásaként 3,78 milliárd forint értékben 2013 nyaráig teljesen megújulhat Veszprém központja.

A beszámoló szerint az első félév során kicserélték a Kossuth utca alatti távhővezetékeket, közvilágítási kandelábert kiváltottak.

Zajlik a vízi közművek kiváltása és rekonstrukciója, ám a munkálatok november 16-án leálltak, hogy a karácsonyi vásárhoz szükséges faházállítás megtörténhessen, illetve a kivitelezés ne zavarja az Adventi vásárt. 2012 tavaszán folytatódnak a munkák.

A gázvezeték kiváltása az aluljáró környezetében nagyon lassú ütemben halad. Az E-on szakemberei ez év augusztusra ígérték az engedélyeket, mára még semmi nincs ebből. Az E-on belső rendszeri lassúsága miatt csak jövő év nyarára vállalják a kiváltást. Ez semmiképp nem tartható, mert jövő év tavaszától az aluljáró átépítésének el kell kezdődnie. A tárgyalások folynak az tartható ütemezés érdekében.

A közgyűlés elfogadta a beszámolót, és támogatta a Pro Veszprém Városfejlesztési és Befektetés-ösztönző Kft.-vel kötött szerződés technikai (aktualizáló és pontosító) módosítását.
 


4. napirendi pont
Bentlakásos intézmények kiváltása – gyermekvédelmi komponens című pályázat előkészítési költségeinek pénzügyi kötelezettségvállalásáról

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség „Bentlakásos intézmények kiváltása – gyermekvédelmi komponens” címmel pályázatot írt ki, amelynek célja a bentlakásos gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatások fejlesztése a rossz adottságú épületekben működő intézmények kiváltásával.

Veszprémben a Családok Átmeneti Otthona jelenleg a Pápai út 37. szám alatt működik, 334 m² területen. A pályázat sikeressége esetén 24 férőhelyes gyermekotthont lehetne kialakítani – egy 12 férőhelyes lakásotthont és egy 12 férőhelyes utógondozói otthont. Az otthon Jutaspusztán, a VKSZ Veszprémi Közüzemi Zrt. tulajdonában lévő telkeken valósulhatna meg.

A pályázat benyújtásának határideje 2012. február 13. Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 300 000 eFt, a támogatási intenzitás maximum 100%.

A pályázat tervezett előkészítési költsége 21 225 000 Ft, ebből nyertes pályázat esetén 6 millió Ft-ot lehet elszámolni.

A közgyűlés támogatta a pályázat benyújtását.
 


5. napirendi pont
Döntés a „Bentlakásos intézmények korszerűsítése" című pályázat előkészítési költségeinek pénzügyi kötelezettségvállalásáról

Veszprémben a felnőtt korú, értelmileg akadályozott személyek ellátását az Éltes Mátyás Fogyatékosok Nappali Intézménye és Gondozóháza végzi, ám Veszprémben nincs olyan intézmény, amely a korosodó, egész életükben segítségre szoruló személyek számára végleges módon otthonszerű elhelyezést, ellátást tudna biztosítani.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség „Bentlakásos intézmények korszerűsítése” címmel pályázatot írt ki, amelynek célja a szociális és gyermekvédelmi intézményrendszer korszerűsítése. Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 180 000 eFt, a támogatási intenzitás maximum 100%. A pályázat benyújtásának határideje: 2012. február 13.

A nyertes pályázat esetén a Veszprém, Ördögárok utca 5. szám alatti Éltes Mátyás Szociális Gondozó Házat lehetne bővíteni; a jelenlegi pavilon felújítása mellett egy másik épületben három szobát és egy orvosi szobát lehetne kialakítani.

A pályázat tervezett előkészítési költsége 13 850 000 Ft, ebből 5 millió Ft elszámolható nyertes pályázat esetén.

A közgyűlés támogatta a pályázat benyújtását.
 


Eredeti napirendi pontok

1. napirendi pont
A települési szilárd hulladék kezelésével kapcsolatos közszolgáltatásról szóló önkormányzati rendelet módosítása

Az előterjesztés szerint különösen Veszprém lakótelepein egyre nagyobb problémát jelent a hulladékkezelés.

A lakosság és a gazdálkodó szerveztek a hulladékot a közterületen felállított gyűjtőedényzetekbe helyezik el, amely sok probléma forrása: például az edényzetek mellé illetéktelen személyek hulladékot helyeznek el, ezt a kutyák szétszedik, az edényzetek tartalmát a hajléktalanok széttúrják; a járművek közé helyezett edényzetek ürítése nehéz és nem biztonságos; az edényzeteket a szél, illetve vandálok felborítják. Ráadásul egy 2001-es kormányrendelet szerint a települési hulladék gyűjtése és tárolása csak zártan, gyűjtőedényben történhet.

Éppen ezért a közgyűlés a kérdés megvitatása után 17 igen szavazat és egy tartózkodás mellett úgy döntött, hogy ha a hulladékgyűjtő edény tárolása csak közterületen lehetséges, akkor azt 2013. január 1-jétől zárható konténertárolóban lehet elhelyezni. Mindez könnyítés, hiszen az önkormányzat 2012 januárjáról 2013-ra tolja ki a zárható tárolók használatának bevezetését.
 


Előrehozott 11. napirendi pont
I. világháborús kegyeleti emlékpark kialakítása az Alsóvárosi temetőben, a kegyeleti munkacsoport kibővítése

Régóta húzódó probléma Veszprémben az I. világháborús hadisírok jelenlegi méltatlan, leromlott állapota, a hősi parcella rendbetételének szükségessége. A Honvédelmi Minisztérium aktív részvételt vállalna a terület és a sírok felújításában.

Az előterjesztésben szereplő tervek szerint az Alsóvárosi temető I. világháborús sírjait a jelenlegi helyükön kell megőrizni, és a területen kegyeleti emlékparkot kell létrehozni. Ezzel párhuzamosan az 1919-es tanácsköztársasági emlékművet elbontanák, és az emlékmű alatt lévő hamvakat újra temetnék. Mindezek költsége 24 300 000 forint, ebből a HM várhatóan 5 000 000 forintot vállal magára.

A közgyűlés 16 igen szavazattal és 2 tartózkodással támogatta az emlékpark létrehozásának tervét, és hozzájárult ahhoz, hogy a 2012. évi költségvetéséből 13 millió forintot, a 2013. évi költségvetéséből pedig 6,3 millió forintot különítsen el erre a célra. Emellett a közgyűlés a kegyeleti munkacsoport állandó létszámát kibővítette Veszprém város helyőrségparancsnokának személyével.
 


A 2. napirendi pontban a közgyűlés kilenc területet érintően módosította a város településszerkezeti tervét és Veszprém helyi építési szabályzatáról és szabályozásáról szóló rendeletét.
 


3. napirendi pont
A szociálisan rászoruló személyek részére nyújtható adósságkezelési szolgáltatás működtetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása

A közgyűlés 2006 szeptemberében alkotta meg a szociálisan rászoruló személyek részére nyújtható adósságkezelési szolgáltatásról szóló rendeletét, melyet azóta két alkalommal módosított.

2009-ben és 2010-ben új törvény és IRM rendelet lépett életbe, ezért új önkormányzati rendeletet kell alkotni, hogy a megváltozott szabályoknak megfeleljen.

Legfontosabb változások:
- az adósságcsökkentési támogatás összege legfeljebb kettőszázezer forintról legfeljebb háromszázezer forintra módosul,
- adósságcsökkentési támogatást – a korábbi 12 hónap helyett – 6 hónapon belül nem lehet ismételten megállapítani.

Egyebekben a rendelettervezet jelentős módosítást nem, csak pontosítást, és a bevezetőben említett IRM rendelet szerinti megfelelést tartalmazza.

A közgyűlés elfogadta és támogatta az új rendelet megalkotását.
 


4. napirendi pont
Beszámoló az önkormányzat 2011. I - III. negyedévi gazdálkodásáról

A legfontosabb bevételi és kiadási adatok:

Az önkormányzat és intézményei (hitel, valamint függő átfutó tételek és továbbadási bevételek nélküli) 12 582 042 eFt bevételt értek el, amely a módosított előirányzat 71,5 %-a. Ezen belül a különböző bevételfajták teljesítése lényeges szóródást mutat.

Az előterjesztés szerint a Társadalombiztosítási Alaptól származó bevétel aránya a módosított előirányzathoz képest 68,3 %-os, így az időarányostól kissé elmarad. A gépjárműadóból és a helyi adókból együttesen a tervezett bevétel 89,1 %-a érkezett be, így a tervezett bevétel teljesíthetőnek látszik. A vagyonátruházási illetékből tervezett bevétel 45,2 %-ra teljesült – valószínűleg bevételkieséssel kell számolni éves viszonylatban. A telek- és ingatlanértékesítés is jelentősen elmaradt a tervezettől (15,9 %-os), a megkötött szerződések alapján a módosított előirányzat teljesíthetőnek látszik. Az egyéb saját bevétel alakulása az átlagnak megfelelő 71,8 %, ezen belül vannak jelentősebb eltérések a bevételfajták jellegéből adódóan. Az intézményi bevételek teljesítése (89,3 %) meghaladja az időarányosat.

Az önkormányzat és intézményei 2011. III. negyedévében 11 914 831 eFt (kiegyenlítő, függő, átfutó és finanszírozási műveletek valamint a továbbadási célú kiadások nélkül) kiadást regisztráltak, mely a módosított előirányzat 56,8%-a. Az önkormányzat intézményeinek működési kiadásai 73,1 %-ra teljesültek, ez időarányosan elfogadható. Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal tevékenységéhez kapcsolódó működési kiadások aránya átlagosan 67,8 %-os.

A közgyűlés 12 igen, 4 tartózkodás mellett az előterjesztést elfogadta.

Az önkormányzat 2011. I - III. negyedévi gazdálkodásáról szóló előterjesztés (a részletes melléletekkel együtt) a következő linken letölthető: http://www.veszprem.hu/letoltesek/doc_download/2444-koezgylesi-elterjesztesek-20111124
 


5. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2011. évi költségvetésének módosítása

A fontosabb számok:

Az önkormányzat 2011. évi költségvetésének kiadási főösszege 21 570 570 eFt, finanszírozási kiadása 3 246 466 eFt. A bevételi főösszeg 17 164 650 eFt, előző évi pénzmaradványa 1 044 754 eFt. Az város 2011.évi költségvetésének hiánya 7 652 386 eFt, finanszírozási kiadásokkal korrigált hiánya 4 405 920 eFt.

A közgyűlés a költségvetés módosítását 13 igen, 4 tartózkodás mellett elfogadta.
 


6. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2012. évi költségvetési koncepciója

A polgármester által előterjesztett koncepció megfogalmazza, hogy még nem láthatók azok a az országos szintű döntések, amelyek a feladat és hatáskör tekintetében a közeljövőben változást jelentenek az önkormányzatok működésében. Figyelembe kell venni, hogy az új önkormányzati törvény teljesen átszabhatja (és valószínűleg át is szabja) a város gazdasági működési rendszerét, tehát az országos törvény elfogadása után komolyan át kell alakítani a koncepciót.

Az előterjesztésből kiderül, hogy a központi forrásszabályozásból eredő bevételek a 2011. évi szintet sem érik el, a reálértékük 14,2%-kal alacsonyabb, ugyanakkor a működtetés költségeit növeli a bérpolitikai intézkedések hatása (a minimálbér emelkedése, a legkisebb öregségi nyugdíj változása), a közüzemi díjak és várhatóan az ÁFA-kulcs változása. Az önkormányzati szféra gazdasági helyzete nem javul, és az elmúlt évek negatív gazdasági trendje rövidtávon még biztosan folytatódik. Az országos helyzet hatásaival Veszprémben ezért 2012-ben ugyanúgy számolni kell, ahogyan az elmúlt években. Ezt azonban az önkormányzat sajátos eszközök alkalmazásával igyekszik enyhíteni.

A közgyűlés elé került anyag kitér arra, hogy az önkormányzat 2011-ben az intézményi struktúra átvilágításával és a feladatfinanszírozási rendszer kidolgozásával megteremtette annak lehetőségét, hogy enyhíteni lehessen a központi forrásszabályozásból adódó negatív hatásokon. A szerkezeti változások a megtakarítást segítik elő, és egyik irányuk lehet az önkormányzati intézmények gazdasági, műszaki, létesítmény-üzemeltetési feladatainak központi szervezetbe való összevonása és koncentrálása, a központosított irányítás és beszerzés bevezetése. A másik alapvető irány az intézményi működés feladatalapú finanszírozásának előkészítése. A kiadások csökkentése között szerepel az energia-takarékos és -hatékony működés is.

A bevételek növelésénél szűk az önkormányzat mozgástere. A helyi források növelése elsősorban az önkormányzati vagyon más szemléletű működtetésével valósítható meg. Fontos az ingatlangazdálkodás új alapokra helyezése, amely célja a vagyon gyarapítása és a forgalomképes elemek lehető legnagyobb haszonnal történő működtetése. Ennek érdekében elkészült a forgalomképes ingatlanok állományának pontosítása és hasznosítási javaslata.

A helyi adóbevételeknél az iparűzési adó a gazdasági recesszió elhúzódása miatt várhatóan még nem emelkedik, és a többi korábbi adónem tekintetében sem várható jelentős elmozdulás.

A telek- és ingatlanértékesítés esetében döntő részben telek-kiegészítések értékesítéséből várható forrás. A 2012-es költségvetési tervezet hitelfelvétellel nem számol, az önkormányzatok hitelfelvételi lehetőségeinek újraszabályozása még nem minden elemében ismert, az információkat követően lehet a számításokat elvégezni.

Az önkormányzat 2012-es év tervezett bevétele: 20 007 849 eFt, tervezett kiadása: 29 313 547 eFt. Az előterjesztés úgy fogalmaz, hogy míg a bevételek a realitásokhoz közelednek, addig a kiadási igények inkább „kívánságlistához” hasonlíthatók. Ennek tudható be a mintegy 9,2 milliárd forintot meghaladó különbség, amelyet a részletes költségvetésnek korrigálnia kell.

A közgyűlés az előterjesztést 14 igen, 1 nem és 3 tartózkodás mellett elfogadta.

Az önkormányzat 2012-es költségvetési koncepciója (és összes melléklete) a következő linken letölthető: http://www.veszprem.hu/letoltesek/doc_download/2444-koezgylesi-elterjesztesek-20111124
 


8. napirendi pont
Döntés a Veszprém észak-déli közlekedési főtengely kialakítását célzó pályázat benyújtásáról

2011 júniusában a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatot írt ki, amelynek célja önkormányzati tulajdonú és kezelésű belterületi útszakaszok, belső tehermentesítő utak építése, fejlesztése. Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 400 000 eFt, a támogatási intenzitás maximum 90 %. A pályázat benyújtásának határideje 2012. január 30.

A városfejlesztési iroda nyílt közbeszerzési eljárás után a győri PPT konzorciummal készíttette el az észak-déli közlekedési főtengely engedélyezési terveit két önálló szakaszra bontva.

A tervek két szakaszt érintenek:
I. szakasz – a jelenleg építés alatt álló Budapest-Jutasi úti körforgalmú csomópont Ady Endre utcai elágazásától – a Szikvíz parkolón keresztül – a Radnóti téri (kettős) körforgalomig.
II. szakasz – a Radnóti téri körforgalomtól – a Mester utcán keresztül – a Cédrus lakópark bekötő útjáig.

A tervben szereplő pályázati támogatás összege 400 000 eFt, a beruházás megvalósításához szükséges saját forrás 124 750 eFt. A sikeres pályázat esetén a kivitelezés kezdete 2013 júliusa, befejezése 2014 áprilisa.

A 16 igen 2 tartózkodás mellett közgyűlés támogatta a pályázat benyújtását.
 


9. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2012. évi vagyongazdálkodási irányelveinek meghatározása

Az előterjesztés legfőbb irányelveiből fakadó önkormányzati feladatok:

– A gazdasági növekedés alapvető feltételeinek megteremtése az intézményi működés racionalizálása és a munkahelyteremtés révén.
– Az ingatlanfejlesztés prioritási sorrendjében továbbra is első helyen szerepel az ipar feltételeinek megteremtése.
– Ki kell dolgozni a kulturális intézményrendszer működésének hatékonyságát fokozó intézkedési javaslatot, figyelve az egyes megyei fenntartású intézmények státuszában várható jogi és szervezeti változásokra.
– Felül kell vizsgálni az önkormányzat jelenleg nem forgalomképes vagyonát, s meg kell vizsgálni, hogy telekalakítással mely területrészeken és mekkora költségekkel alakíthatók ki forgalomképes, értékesíthető ingatlanok.

A közgyűlés az előterjesztést 13 igen nem és 4 tartózkodás mellett fogadta el.
 


A 10. napirendi pontban a közgyűlés hozzájárult ahhoz, hogy a Medgyaszay István Szakiskola mellett található 2261 hrsz.-ú önkormányzati tulajdonú közterület egy részét kivegyék a törzsvagyoni nyilvántartásból a területrész forgalomképtelen besorolását forgalomképes besorolássá változtatta meg.
 


12. napirendi pont
Az energiastratégia végrehajtatásának első fél éve

Az önkormányzat közgyűlése 2011. május 26-án fogadta el a város 2010 és 2025 közötti energetikai stratégiáját. A stratégia célja a megújuló energiaforrások kihasználásával a fosszilis energiahordozók felhasználásának, a káros vízgőz, a metán CH4, a szén-dioxid, a nitrogén-oxid és a mesterségesen előállított fluorozott gázok kibocsátásnak a csökkentése.

Az önkormányzat fő célkitűzése, hogy Veszprém a környezetvédelemre érzékeny közösségek mintavárosa lesz, és vezető szerepet tölt be Magyarországon a környezeti tudatosság, az újrahasznosítás és a környezeti innováció, valamint az energiatakarékosság területén. Ennek érdekében 2025-ig 25 %-kal csökkenti területén a CO2 kibocsátást, 20 %-ra emeli a zöld energiák részarányát, és 25 %-kal kevesebb energiát fogyaszt a jelenlegi igényekhez képest.

Az előterjesztés részletesen foglalkozik az INTENSE projekthez kapcsolódó tudatformáló kampánnyal, amely során több kiadvány jelent meg, számos rendezvény zajlott, és mindennek köszönhetően nyerte el Veszprém városa a „2011 Klímasztár Díjat” és a „2011. Biodiverzitás Díj” II. helyezését.

A közgyűlés elé került dokumentum beszámol az energiastratégia első évére meghatározott feladatok elvégzéséről, valamint a stratégia megvalósításához kapcsolódó projektekről – többek között a húszemeletes jövőbeni épületenergetikai fejlesztéséről, a városépítészeti folyamatokról, a közlekedéshálózati modernizációról, az iskolai nevelési és fenntarthatósági kampányról, az „ORIENTIGATE” nemzetközi projektről és az intézményi rekonstrukciós projektek előkészítéséről.

A közgyűlés elfogadta az előterjesztést, és úgy határozott, hogy a Veszprém csatlakozik a „Global Cities Covenant on Climate” nemzetközi szervezethez, amelynek célja az üvegházhatású gázok kibocsátásának a csökkentése innovatív közigazgatási megoldások alkalmazása révén.

Az előterjesztés és csatolt mellékletei ezen a linken letölthetők: http://www.veszprem.hu/letoltesek/doc_download/2444-koezgylesi-elterjesztesek-20111124
 


13. napirendi pont
Tájékoztató a tartósan hátralékban lévő devizahitelesekről

Az előterjesztés szerint 200-250 fő között lehet azon lakáscélú devizakölcsönnel rendelkező veszprémi polgárok száma, akik 90 napon túli törlesztőrészlet-tartozást halmoztak fel.

Az önkormányzat megkereste a veszprémi székhelyű és telephelyű hitelintézeteket, és tájékoztatást kért tőlük ebben a kérdésben. A megkeresett hitelintézetektől az alábbi információ érkezett.

Az MKB Rt. veszprémi fiókja és az Inter-Európa Bank veszprémi fiókja nem válaszolt, a CIB Bank Rt. veszprémi területi fiókja az információt üzleti titokra hivatkozással nem adta meg.

Az előterjesztés szerint az önkormányzat anyagi helyzete nem teszi lehetővé, hogy külön a devizaadósok megsegítésére pénzügyi támogatást nyújtson. A Veszprémben élő rászoruló, hátrányos helyzetű személyek részére viszont továbbra is biztosítani tudja a szociális és gyermekvédelmi támogatásokat, valamint az intézményi ellátások igénybevételének lehetőségét. A rászorultak lakhatási problémáinak megoldása érdekében az idei évben 10 lakás bérlőkijelölési jogát vásárolta meg az önkormányzat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesülettől.

Az előterjesztésben Porga Gyula polgármester úgy fogalmazott, hogy folyamatosan vizsgálják, milyen egyéb módon tud az önkormányzat még támogatást nyújtani a rászorultaknak annak érdekében, hogy megelőzze a családok utcára kerülését. Mindenesetre a kormány hatpontos „otthonvédelmi akcióterve” segít az adósokon, és a Nemzeti Eszközkezelő Társaságról szóló törvény elfogadását követően valószínűsíthető, hogy a leginkább kiszolgáltatott adósok egy részének lakhatási problémáit meg fogja oldani az a lehetőség, hogy 2 évig – igaz, csak bérlőként – továbbra is a kölcsön fedezetéül szolgáló ingatlanban lakhatnak.

A polgármester úr elmondta, nem érkezett még megkeresés az önkormányzathoz, hogy bárki is utcára került volna Veszprémben amiatt, mert devizahitel-tartozását nem tudta fizetni. Ha lesz ilyen, azok elhelyezéséről jelenleg tud gondoskodni az önkormányzat.
 


14. napirendi pontban a közgyűlés elfogadta a térségi és helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) fejlesztési elképzelésekről szóló tájékoztatóját.

A tájékoztató anyaga ezen a linken letölthető: http://www.veszprem.hu/letoltesek/doc_download/2444-koezgylesi-elterjesztesek-20111124
 


15. napirendi pont
Tájékoztató a közösségi és ifjúsági sport helyzetéről, fejlesztési lehetőségeiről és létesítmény kihasználtságáról

A Némedi Lajos alpolgármester úr által előterjesztett anyag szerint a városi sportstratégia célja az új specialitások és bevált módszerek, versenyek népszerűsítése, az ifjúság és a nők bevonása a rendszeres testmozgás számukra kidolgozott formáiba, a hátrányos helyzetűek, fogyatékkal élők esélyegyenlőségének megteremtése a helyi sportéletben.

A város infrastrukturális lehetőségi viszont korlátozottak, azaz nem megfelelő infrastrukturális háttér, a sportlétesítmény-ellátottság. Hiányzik az extrém sportolási lehetőségek infrastruktúrája (gördeszka-, görkorcsolya- és BMX-pálya, sziklák körüli tereprendezés). Az uszodai ellátottság, nevelési és oktatási lehetőségek szűkösek. Szükséges lenne egy sportinformációs rendszer kialakítására. Sajnos a veszprémi felnőtt labdarúgás nem rendelkezik színvonalas létesítménnyel a városban. A fogyatékkal élők sportolási lehetőségei korlátozottak, hiányzik az infrastruktúra. Az idősek sportolási lehetőségei szűk keresztmetszetűek.

Természetesen több lehetőség is van a fejlődésre. A városi területek rehabilitációja során bővülhetnek a szabadtéri sportrendezvények. Emellett szükség van az egészségnevelés propagálása az oktatásban. Mind a térségi együttműködés, valamint a regionális, nemzetközi sportszövetségekkel való kapcsolat kialakítása is új lehetőségeket hordoz magában. Fontos lenne országos, nemzetközi sportesemények megrendezése. Lényeges elem a jövőben a sportvállalkozásokkal való együttműködés, sportképzés, valamint a zöldsport, és a sportturizmushoz kapcsolódó szolgáltató szektor erősödése.

Az előterjesztés szerint a legfőbb cél a város sportlétesítményeinek jobb kihasználásával a veszprémiek életminőségének javítása, a szabadidősport bővítése, valamint szervezett keretek között történő lebonyolítása. Mindezek mellett felül kell vizsgálni a sportlétesítmények működését, és azokat nyitottá kell tenni a szabadidősport számára.

A közgyűlés a tájékoztatót tudomásul vette.

Szaksz Balázs
Kovács Bálint
további cikkek
Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. ma 19:18 Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. ma 0:11 Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni közélet Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni Az a Jézus, aki az első karácsonyon megszületett, képes mindenféle lehetetlen, emberileg tehetetlennek tűnő életvihar közepette is nagy csendességet teremteni - mondta Steinbach József református püspök karácsony napján Balatonalmádiban. tegnap 20:41

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.