Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Csökken a karácsonyi szezon jelentősége

2011. december 6. 16:27 // Forrás: MTI
2006. decemberi szezonban a háztartások 25 százalékkal költöttek többet, azóta folyamatosan romlik ez a mutató.

A napi fogyasztási cikkek (FMCG) piaca az elmúlt évek legjobb karácsonyi szezonját 2006-ban zárta és bár 2010-ben enyhült a negatív trend, a 2006-os szinttől még így is elmarad a kiskereskedelem teljesítménye - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden az MTI-vel.

A GfK közleménye szerint a karácsonyi szezonban megnő a háztartások átlagos költése az év többi hónapjához képest. Évek óta a legjobb 2006. decemberi szezonban a háztartások 25 százalékkal költöttek többet, mint átlagosan az év többi hónapjában. Az azóta életbe lépett gazdasági megszorítások, majd a 2008-ban kirobbanó gazdasági világválság visszavetette a karácsonyi szezon lendületét, és a kereskedelemnek évről évre egyre visszafogottabb forgalomnövekedéssel kellett szembesülnie.

A 2010 hozott némi fordulatot a negatív trendben, amihez hozzájárult a fogyasztók növekvő optimizmusa részben a válságból való kilábalás reménye, részben a választások utáni felfokozott várakozások következtében.

A GfK szerint a magyar háztartások valamivel több, mint fele vásárol szaloncukrot a karácsonyi szezonban. A szaloncukorral való dekoráció hagyománya a családhoz kötődik, így nem meglepő, hogy az egyszemélyes háztartások körében valamivel alacsonyabb a vásárlások előfordulása.

A legkedveltebb ízesítés évek óta a zselés. A vegyes ízesítésű szaloncukrok kedveltsége némiképp hátrébb szorult az elmúlt néhány évben, és helyette a kókuszos, illetve a karamellás ízesítésű termékek váltak népszerűbbé. Szaloncukorból legkelendőbb az előrecsomagolt, zacskós kiszerelésű: a megvásárolt mennyiség közel kétharmada ebben a formában kerül a háztartásokhoz. Ezzel szemben a kimért, illetve a dobozban kapható, általában drágább termékek aránya együttvéve csupán a piac egyharmadát adja.

Évről évre megfigyelhető a jobb minőségű, drágább termékek irányába történő eltolódás: egyre kisebb a kimért és egyre nagyobb a zacskós, illetve dobozos szaloncukrok súlya a háztartások vásárlásain belül - állapítja meg a GfK.

Csokoládé télapófigurát, vagy egyéb karácsonyi üreges csokoládét a háztartások megközelítőleg harmada vásárol a karácsonyi szezonban. Ez az arány természetszerűen jóval magasabb a gyermekes háztartások körében közülük minden második vásárol az üreges szezonális édességből.

Az elmúlt öt év adatai szerint karácsonyi szezonális csokifigurák beszerzése legnagyobb arányban a hipermarketekben, illetve a diszkont üzletekben történik közel hasonló arányban. A háztartások által beszerzett csokimikulás mintegy 57 százaléka származott e két csatornából, míg a kisboltok és szupermarketek a forgalom további 36 százalékát adták.

A karácsonyi szezonális csokoládé termékekre jellemző tendencia volt az elmúlt években, hogy a láncok saját márkái némiképp háttérbe szorultak, viszont a gyártói márkák között - az általában olcsóbb - "B" márkás termékek aránya növekedett. A 2010-es év változást hozott a korábbi trendhez képest, és a jelentős árelőnyt biztosító kereskedelmi márkák súlya ismét növekedni kezdett. Míg a kereskedelmi márkás termékek kilogrammonkénti átlagára 2010-ben 1.607 forint volt, addig a gyártói "B" márkáké 1.721 forint, az "A" márkáké pedig 3.874 forint volt.

vehir.hu
további cikkek
Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. ma 0:11 Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni közélet Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni Az a Jézus, aki az első karácsonyon megszületett, képes mindenféle lehetetlen, emberileg tehetetlennek tűnő életvihar közepette is nagy csendességet teremteni - mondta Steinbach József református püspök karácsony napján Balatonalmádiban. tegnap 20:41 XIV. Leó pápa: megváltozna a világ, ha segítenénk a gyengéknek és az elnyomottaknak XIV. Leó pápa XIV. Leó pápa: megváltozna a világ, ha segítenénk a gyengéknek és az elnyomottaknak Ha mindegyikünk átérezné a másik szenvedését, szolidáris lenne a gyengébbekkel és az elnyomottakkal, a világ megváltozna - jelentette ki XIV. Leó pápa karácsonyi üzenetében, amelyet a Szent Péter-bazilika központi lodzsájáról mondott csütörtök délben. tegnap 20:23

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.