Az új hálózat mindjárt a negyedik legnagyobb magyar szereplőként kezdi meg tevékenységét a piacon, hiszen a társaság árbevétele alapján a 200 legnagyobb magyar cég közé tartozik (most is szerepelt a Figyelő TOP 200-as listáján), ám eddig a Reál-hálózat tagjaként fedte le boltjaival Magyarország központi és délnyugati régióit.
Önálló hálózatba szervezi saját üzleteit és franchise partnereit az eddig a Reál-csoport tagjaként működő Arzenál Kft. - értesült a Gazdaság.hu. Az Arzenál a Reál-csoport árbevételének több mint harmadát hozta, így eddig a Reál nyolc régióba szervezett hálózatának legnagyobb tagja volt. Úgy tudjuk, a társaság és a Reál másik hat tagjának képviselői már megegyeztek az elválás technikai és pénzügyi feltételeiben, noha a jövőben nyilván versenytársak lesznek, hiszen az Arzenál középtávú tervei között az országos hálózat kiépítése is szerepel.
A kiszivárgott hírek szerint az Arzenál a vele szerződő franchise partnereknek a Reálnál, valamint a többi beszerzési társulásnál (a COOP-nál és a CBA-nál) lényegesen nagyobb mozgásteret kíván adni, mert a cég tulajdonosai a saját márkás termékek bevezetése és a nagykereskedelmi tevékenység mellett komoly üzleti lehetőséget látnak abban, hogy a lokális piacot jobban ismerő partnerek saját döntéseikkel helyi termelőket hozzanak helyzetbe. Feltehetőleg éppen ez a stratégia vezetett a Reálból való kiváláshoz, hiszen a hálózaton kívüli beszerzések növelhetik ugyan a boltok forgalmát, de nem hajtanak nyereséget a központnak.
Az Arzenál-csoport ma közvetlenül 900 főt foglalkoztat, emellett Pécsett és Budapesten (összesen) 25 ezer négyzetméteres logisztikai bázissal rendelkezik, ahonnan nemcsak 60 saját és 240 franchise partnerét látja el áruval, hanem több száz független boltot is - így árbevételének nagyobb része nagykereskedelmi tevékenységből származik.