
Decemberben Veszprém Megyei Jogú Város Hivatásos Önkormányzati Tűzoltósága lett „A hónap testülete”.
Napirend előtti kérdések, felszólalások:

Gerstmár Ferenc önkormányzati képviselő napirend előtti interpellációjában kifejtette, hogy a Magyar Progresszív Intézet 2011-es vizsgálata szerint Veszprém önkormányzati átláthatósága nagymértékben csökkent, s egyben azt kérdezte a polgármester úrtól, hogy ez az eredmény minek tudható be?

A polgármester úr válaszolt: a városi honlap ugyanazt a nyilvánosságot biztosítja 2011-ben, mint 2010-ben, és minden tájékoztatási kötelezettségnek megfelel. Azt kéri a képviselőtől, hogy a kutatási intézetnél érdeklődjön a kutatás módszertanáról és az eredményekről – ő maga is meg fogja tenni.

Katanics Sándor képviselő több kérdést is intézett Mohos Gáborhoz, Veszprém város jegyzőjéhez.
Első kérdése:
Mi volt az oka annak, hogy mindössze 24 órát adva mérték fel a város közalkalmazottai és köztisztviselői körében, hogy kinek és mekkora összegű devizalapú hiteltartozása van?
Második kérdése:
Lezárult-e a Várkert étterem bérleti jogviszonyával kapcsolatos belső vizsgálat, és milyen megállapításokat sikerült tenni eddig az időpontig a várost is meglehetősen nehéz helyzetbe hozó döntéssel kapcsolatosan?
A jegyző úr válaszában elmondta, nem az önkormányzat kérte ezeket az adatokat, hanem a belügyminisztérium, és jelezték, hogy soron kívül tegyék meg. Éppen ezért kellett minél hamarabb, 24 órán belül összeállítani a listát. Egyébként mindennapos dolog a hivatal életében, hogy a minisztériumok adatszolgáltatást kérnek különböző ügyekben.

A második kérdés válasza: a belső vizsgálat megállapította, hogy az ügyben érintett köztisztviselők megszegték a kötelességüket, ezért egy kollégát megrovásban részesítettek, és egy kolléga jogviszonya megszűnt. A törvények értelmében ennyit tud válaszolni a jegyző úr.

Nagy Piroska képviselő asszony elmondta, hogy a 2011. évi költségvetésben jelentős bevételkiesés mutatkozott az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás tűzkára óta.
Napirend előtti kérdésében arra vár választ a polgármester úrtól, hogy tudható-e, milyen biztosítási jogviszony állt fenn a tűzkár idején? Ki volt a szerződő és ki a biztosított? Történt-e jelzés a vis maior tartalék felhasználás igénybevételére a hatályos kormányrendelet értelmében?
A kérdésre a polgármester úr írásban fog válaszolni.
Némedi Lajos alpolgármester úr napirend előtti felszólalásában elmondta, hogy a városban kihelyezendő hulladéktároló edények ügyében munkacsoport alakult a Polgármesteri Hivatal, a VKSZ Zrt., a Lokálpatrióták Veszprémért Civil Szervezet, a Veszprémi Társasházak valamint Lakásszövetkezetek képviselőinek tagjaiból. A munkacsoport ütemezett feladattervet készített, és valamennyi résztvevő kifejezte együttműködési szándékát. Az alpolgármester úr jó reményt lát arra, hogy a korábban kialakulni látszó konfliktushelyzetet sikerült elhárítani.
Sürgősségi napirendi pontok
Döntés a volt Séd filmszínház épület („Hangvilla”) fejlesztéséhez fűződő szerződések jóváhagyásáról.
A közgyűlés 2012. novemberi ülésén támogatta, hogy a város részt vegyen a Hangvilla fejlesztésében, valamint hogy az önkormányzat megszerezze a Swing-Swing Kft. tulajdonjogát. (A novemberi közgyűlés részletes anyaga itt olvasható http://vehir.hu/cikk/2011-11-24/kozgyulesi_hatarozatok.html.)
A közgyűlés jóváhagyta az elkészült szerződéstervezetet, azzal a módosítással, hogy az önkormányzat a Swing-Swing Kft.-ben 2013-ban maximum 40 millió, illetve 2014 és 2021 között évi maximum 120 millió forint összegű tőkeemelést hajt végre. Ennek részletes feltételeit 2012. március 31-ig szerződő felek kidolgozzák.
A szerződés további legfontosabb elemei:
Az önkormányzat előzetes kötelezettséget vállal arra, hogy legkésőbb 2013.07.21-ig 100 000 ezer Ft értékű tőkeemeléssel 24,88 %-os üzletrészt vásárol a 302 000 ezer Ft törzstőkéjű Swing-Swing Kft.-ben.
A közgyűlés kötelezi magát, hogy a Swing-Swing Kft.-ben történő taggá válásával egyidejűleg opciós (vételi) szerződést köt a Swing-Swing Kft. 75,12 %-os tulajdonrészére, mellyel a belváros rehabilitációs projekt fenntartási időszakának leteltével, 2018. augusztus 1-eje után élhet. A vételi ár az üzletrész névértéke, azaz 302 000 ezer forint. Az opció érvényesítésével Veszprém önkormányzata a Kft. kizárólagos tulajdonosa lesz.
A közgyűlés az előterjesztést 12 igen, 1 nem és 4 tartózkodás mellett támogatta.
A közgyűlés támogatta a hátrányos helyzetű fiataloknak szóló Arany János-programhoz kapcsolódó pályázat benyújtását.
Döntés a Veszprémi Petőfi Színház városi kezelésbe kerüléséről
Jelenleg a Veszprémi Petőfi Színház fenntartója Veszprém Megye Önkormányzata. Az új törvényi előírások azt tartalmazzák, hogy 2012. január elsejétől az állam nem ad támogatást a megyéknek a színházak működtetéséhez. Ez két lehetőséget jelent: vagy megszűnik a Petőfi Színház, vagy városi kezelésbe kerül át. A szerdai megye-város egyeztetésen az illetékesek abban állapodtak meg, hogy színházunkat 2012. január 1-jétől a város működteti, azaz megkapja a fenntartói jogokat, és egyben a városra száll a színház minden ingatlana is. Az önkormányzat ebben az esetben jogosult az állami művészeti támogatásra – nagyjából 267 millió forintra. Erről a kérdésről kell most döntenie a közgyűlésnek.
Az önkormányzatnak a színház működtetése évi 130–160 millió forintba fog kerülni (eddig a város 21 millió forintot költött a színház támogatására).
A közgyűlés az előterjesztést 17 igen, 1 tartózkodás mellett elfogadta.
Rendes napirendi pontok
1. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2011. évi költségvetésének módosítása és az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása
A 2011-res költségvetési rendelet legutóbbi módosítása óta több gazdasági esemény is történt, ez indokolja a költségmódosítását. A főbb tételek:
Az önkormányzat 2011. évi költségvetésének kiadási főösszege 20 389 952 eFt, finanszírozási kiadása 3 243 311 eFt. A bevételi főösszeg 15 980 877 eFt, előző évi pénzmaradványa 1 044 754 eFt. Az város 2011.évi költségvetésének hiánya 7 652 386 eFt, finanszírozási kiadásokkal korrigált hiánya 4 409 075 eFt.

A közgyűlés a költségvetés módosítását 13 igen, 4 tartózkodás mellett elfogadta.
2. napirendi pont
Az önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló 1/2011. (I.28.) önkormányzati rendelet módosítása
2011 szeptemberében a város együttműködési megállapodást kötött az egyetemmel. A megállapodás része, hogy az önkormányzat díjat alapít. A díjat olyan személy kaphatja, aki kiemelkedő teljesítményt végez a város és a Pannon Egyetem kapcsolatának erősítésében és az együttműködésben meghatározott célok elősegítésében. A megállapodás általános célja, hogy Veszprém minden szempontból erős európai várossá fejlődjön.
A polgármester előterjesztésében azt indítványozza, hogy a díjat Volkra Ottó veszprémi püspökről nevezzék el, akit 1710-ben szentelték fel veszprémi püspökké, s aki 1711-ben behívta és letelepítette városunkban a piaristákat.
A közgyűlés 15 igen, 1 nem és 1 tartózkodás mellett támogatta a díj megalapítását. A díjat a Veszprémi Egyetemi Városi Tanács javaslata alapján a városi közgyűlés adományozza.
Szünet
Előrehozott 20. napirendi pont
A Pannon TISZK Veszprém Szakképzés-Szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezető igazgatója munkaviszonyának meghosszabbításáról; előzetes döntés a Pannon Egyetem tulajdonrészének megvásárlásához a Pannon TISZK-ben
A Pannon TISZK Veszprém Szakképzés-Szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.-t a város önkormányzata és a Pannon Egyetem hozta létre 2008 novemberében. A társaság ügyvezetője 2011. január 1-eje óta Sági István úr, akinek a megbízatása 2011. december 31-én lejár. Az előterjesztés javasolja Sági István megbízásának meghosszabbítását 2012. december 31-ig.
A Pannon TISZK feladata Veszprém és a régió képzéseinek, szakmacsoportjainak összehangolása révén a szak- és felnőttképzés integrált fejlesztése. A kft. jelenleg még a tulajdonosok (város és egyetem) hozzájárulására szorul a működés biztosítása érdekben, ehhez azonban az egyetem a jogi előírások miatt nem tud hozzájárulni, hiszen a törvények szerint a Pannon Egyetem nem köthet támogatási szerződést a kft.-vel. Ebből fakadóan az egyetem nem tud eleget tenni tulajdonosi kötelezettségeinknek, így az előterjesztés azt szorgalmazza, hogy az önkormányzat vásárolja meg az egyetem 13 %-os tulajdonrészét névértéken – 130 000 Ft-ért
A vásárlásnak két feltétele van:
- A Pannon Egyetemnek meg kell térítenie a Pannon TISZK Veszprém Kft. által az „M” épületben elvégzett felújítási munkák értékét. Ennek költsége bruttó 12 millió Ft.
- Az ESZA Kft.-nek (mint közreműködő szervezetnek) támogatnia kell a tulajdonrészt az megvásárlását.

A közgyűlés az előterjesztést elfogadta.
A 3. napirendi pontban a közgyűlés döntött a 2012. évi építményadóról, az idegenforgalmi adóról és a telekadóról
A)
Veszprémben jelenleg (2001 óta) a magánszemélyek tulajdonában lévő, 40 m²-nél kisebb alapterületű garázs után 150 Ft/m² adót kell fizetni. A 40 m²-es, illetve azt meghaladó nagyságú garázsok adótétele (2009 óta) 1 100 Ft/m²/év. Az új adórendeletben a 40 m²-nél kisebb alapterületű garázsok adóterhe 2012. január 1-től 350 Ft/m² lesz.
Ez a változtatás mintegy 30 millió forint többletbevételt jelent az önkormányzatnak.
Az előterjesztést a közgyűlés 13 igen, 2 nem és 1 tartózkodás mellett támogatta.
B)
Jelenleg Veszprémben az idegenforgalmi adó mértéke 380 Ft/vendégéjszaka. Az előterjesztés szerint 2012. január 1-től ez a díjtétel 400 forintra emelkedik. Az adó emelése mintegy 3 millió forint többletbevételt hoz az önkormányzatnak.
Az előterjesztést a közgyűlés 13 igen, 2 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta.
C)
Az előterjesztés szerint Veszprémben több olyan beépítetlen belterületi telek található, melyeket tulajdonosai évek óta nem hasznosítanak. A helyzet az, hogy jelenleg nem kell helyi adót fizetni azon ingatlanok után, amelyeken nem található épület, épületrész. Ezért az önkormányzat telekadót kíván kivetni azokra a beépítetlen telkekre, amelyek nagysága eléri vagy meghaladja 700 m²-t. A rendelet a város területét 3 kategóriára osztja, s ezek szerint kell megfizetni a telekadót.
Az I. övezet a belváros, itt az adó mértéke 300 Ft/m²/év, a II. övezet a város gazdasági területe, itt 210 Ft/m²/év az adó, az a kettőn kívüli III. övezetben 120 Ft/m²/év adót kell fizetni a tulajdonosoknak.
A rendelet több kivételt is megfogalmaz, ezek közül a legfontosabbak: nem kell adót fizetni a védő (biztonsági) területek, az építési tilalom alatt álló telkek után, illetve ha a tulajdonos a telket lakóépülettel beépíti az építési engedély kiadását követő év január 1-től a használatbavételi engedély megszerzéséig, de legfeljebb 3 évig.
A telekadó bevezetése kb. 200 millió forint tervezett bevételt jelent az önkormányzatnak.

Hartmann Ferenc képviselő elmondta, tiltakozásul nem vett részt az előző két szavazásban, és a harmadik szavazásnál kiül a vendégek sorába, mert nem ért egyet az adókkal, és azzal sem, hogy a Fidesz és a két alpolgármester korábban kész tényként kezelte az új adók bevezetését, meg sem várva a bizottságok és a közgyűlés véleményét.
Nagy Piroska képviselőasszony szerint a magas adósság kezelésére szükséges gondosan előkészített adókat bevezetni.
Katanics Sándor sem szavaz a következő adónemre, átült a vendégek sorába.
Birtalan Ferenc gyulafirátóti lakos megkérte a közgyűlést, hogy ne szavazza meg ezt az adónemet, mivel nehéz helyzetbe hozzák ezzel a gyulafirátótiakat.
Czaun János képviselő úr elmondta, hogy megérti az adóemelés szükségességét és célját is. Azonban aggasztja azoknak a sorsa, akik évekkel ezelőtt a gyermekekre gondolva osztották meg telkeiket, és eddig nem tudtak építkezni (anyagi vagy hatósági okok miatt). Mivel ez az adónem leginkább Kádártát, Gyulafirátótot és Jutaspusztát érinti, ezért a kistelek-tulajdonosok érdekeit figyelembe véve nem támogatja az adónem bevezetését.
Forgóné Kelemen Judit sem ért egyet az adónem bevezetésével, mert szerinte nem a hozza meg az elvárt eredményt a telekspekuláció ellen.

Brányi Mária visszautasította Hartmann Ferenc azon mondatát, miszerint ő kész tényként jelentette volna be az adóemelést Veszprémben. Meglátása szerint a telekadó elfogadásával mérsékelni lehet a telekspekulációkat, emellett új vállalkozások létrejöttével új munkahelyek létesülhetnek, és elősegíti az üres telkek beépítését. A rendeletben nyújtott adókedvezményekkel a lakás- és lakóházépítést, a zöldterületek fenntartását illetve a kistelek tulajdonosokat kívánják támogatni.
Az előterjesztést a közgyűlés 13 igen, 3 nem tartózkodás mellett elfogadta.
4. napirendi pont
A köztemetők üzemeltetéséről és a temetési tevékenység egyes kérdéseiről szóló 21/2010. (VI.28.) önkormányzati rendelet módosítása
Az előterjesztés két részből áll. Az első egység a védett sírokról szól. Eszerint egy sír védettség alá helyezéséről az önkormányzat kegyeleti munkacsoportja tesz javaslatot a közgyűlésnek. A védelem határozatlan időtartamra szól, és hozzátartozó hiányában az önkormányzat vállalja a temetési hely gondozását.
Az előterjesztés második egysége a temetkezési díjak módosulásáról szól. 2012-ben a temetkezési díjak 4,9 százalékkal emelkednek.
A részletes díjtételeket ezen a linken megtalálják olvasóink.
Az előterjesztést a közgyűlés 14 igen, 2 nem és 2 tartózkodás mellett támogatta.
5. napirendi pont:
A helyi autóbusz-közlekedés szolgáltatási díjairól szóló rendelet módosítása
Veszprémben a menetrend szerinti autóbuszos helyi járatos személyszállítást 2005 óta a Balaton Volán Zrt. végzi.
2011-ben az elő kalkulálható adatok szerint 14816 utas használta a veszprémi helyi járatokat (2010-ben 15 445 fő), amelyek összesen 2 364 000 km-t futottak. A járatok kihasználtsága 24,2 %. A veszprémi helyi járatos jegyárak az országos középmezőnyhöz tartoznak, alacsonyabbak, mint a megyeszékhelyi átlag:

A 2012-es évre a Balaton Volán Zrt. átlagos 8%-os díjemelést tartalmazó tarifajavaslatot nyújtott be az önkormányzatnak.
A fontosabb tételek:
Az elővételben vásárolt jegy ára 220 Ft-ról 245 Ft-ra,
a buszon vásárolt jegy ára 290 Ft-ról 320 Ft-ra,
az összvonalas havi bérlet 6 050 Ft-ról 6 600 Ft-ra,
a tanuló és nyugdíjas bérlet ára 2 100 Ft-ról 2 250 Ft-ra emelkedik.
Az árakat részletesen tartalmazó táblázatot ide kattintva megtalálják olvasóink.
Gerstmár Ferenc képviselő a közösségi közlekedés fejlesztésének fontosságára kívánta felhívni azzal a figyelmet, hogy buszjegyeket osztott a képviselőknek azért, hogy saját maguk is használják a közösségi közlekedést, és ezzel is népszerűsítsék ezt az utazási formát. A képviselő nem ért egyet azzal, hogy az utascsökkenés mellett jegyárakat emeljenek.
A közgyűlés a javaslatot 15 igen, 2 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta.
Az előterjesztés második pontjában a közgyűlés elfogadta, hogy a Balaton Volán Zrt. javaslatára 2011. december 24-én 16 órától, valamint december 31-én 20 órától a helyi járati közlekedés szünetelni fog. Kivételt képeznének ez alól a 4. sz. vonalon a vasútállomás – Vámosi úti forduló közötti, vasúti csatlakozást biztosító járatok:
2011. december 24-én:
- Vasútállomásról indul: 16.08, 17.27, 18.05, 19.38, 20.35, 21.55 órakor
- Vámosi u. fordulótól indul: 16.02, 17.27, 17.50, 18.35, 20.00, 21.15 órakor
2011. december 31-én:
- Vasútállomásról indul: 20.35, 21.55 órakor
- Vámosi u. fordulótól indul: 20.00, 21.15 órakor
2011. december 24-én és 31-én szabadnapra (szombat), december 25-én, 26-án, valamint 2012. január 1-én munkaszüneti napra meghirdetett menetrend szerint közlekednek a járatok.
6. napirendi pont
A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról és annak kötelező igénybevételéről szóló önkormányzati rendelet módosítása
A kéményseprő-ipari közszolgáltatás biztosítása a megyei jogú városi önkormányzat kötelező feladata, Veszprém területén a kötelező kéményseprő-ipari közszolgáltatást a „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. kéményseprési üzeme látja el.
Az előterjesztés szerint a szolgáltató azt a javaslatot terjesztette az önkormányzat elé, hogy 2012-ben nettó 4,9 %-kal szükséges emelni a szolgáltatási díjakat.
A szolgáltató a 2012. évre kért díjmódosítással számított árbevétele a tervezet szerint 25 096 000 Ft.
Ide kattintva megtekinthető a 2012-es javasolt díjtáblázat.
A szolgáltató továbbá azzal a kéréssel fordult az önkormányzathoz, hogy a kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló rendeletbe a mesterséges és gravitációs kéményrendszerek ellenőrzésének szükségességét. (Ez a kondenzációs kazánok füstelvezető rendszerét jelenti.) Az előterjesztés megállapítja, hogy a jogi szabályozás minden kéményrendszerre (égéstermék-elvezető berendezésre) vonatkozik, az ilyen jellegű kémények (égéstermék elvezetők) ellenőrzését is el kell végezni.
A közgyűlés az előterjesztést elfogadta.
7. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a Veszprém város területén érvényesülő távhőszolgáltatási díjak megállapításáról, valamint az áralkalmazási és díjfizetési feltételekről szóló önkormányzati rendelet módosítása
A távhőszolgáltatásért a felhasználó, vagy a díjfizető díjat köteles fizetni. A lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás – fűtés és használati melegvíz – díjainak szerkezetét, legmagasabb díjait és azok alkalmazásának időpontját a távhőszolgáltatásról szóló törvényben adott felhatalmazás alapján miniszteri rendelet állapítja meg.”
2011-ben módosult a távhőszolgáltatásról szóló törvény, így a helyi rendeletet ehhez kell igazítani. Ennek értelmében a távhőszolgáltatás – fűtés és használati melegvíz – díjainak szerkezetét, legmagasabb díjait és azok alkalmazásának időpontját miniszteri rendelet állapítja meg.
A rendeletbe emellett bekerült, hogy ha a távhőszolgáltató a szolgáltatási kötelezettségének folyamatosan 3 napot meghaladóan, neki felróható okból, vagy előzetes értesítés nélkül nem tesz eleget, akkor a távhőszolgáltató az adott időszakban fizetendő díj kétszeresét fizeti vissza.
A közgyűlés az előterjesztést elfogadta.
8. napirendi pont
A helyi ivóvíz, valamint szennyvízelvezetés, tisztítás díjairól, illetve a vízfogyasztás rendjéről szóló önkormányzati rendelet módosítása
Az előterjesztés szerint a szolgáltató Bakonykartszt Zrt. 2011-ben 8.398,8 E m3 ivóvíz-értékesítéssel és 7.295,2 E m3 szennyvízelvezetéssel- és tisztítással, 2012-ben 8.302,5 E m3 ivóvíz-értékesítéssel számolt.
A mind bonyolultabbá váló vízkezelési technológiák, a folyamatosan szigorodó vízminőségi és biztonságtechnikai előírások egyre nagyobb anyagi terhet jelentenek a szolgáltatónak. A szolgáltatási díjak üzemeltetési, karbantartási költségtartalmának növekedése már évek óta nem fedezi a szükségletet, ezért ezen költségek nagyobb mértékű emelése indokolt.
Ebből fakadóan a szolgáltató azt javasolja az önkormányzatnak, hogy az ivóvízszolgáltatás díjtétele 2012. január 1-től
- lakossági fogyasztók esetében: 258,80 Ft/m3 + ÁFA (ez 4,2 %-os áremelést jelent)
- egyéb fogyasztók esetében: 291,20 Ft/m3 + ÁFA legyen. (az emelés mértéke 6 %)
Az alapdíj mértéke a 2012. évben is változatlan marad.
Az előterjesztés a szennyvízszolgáltatási díj esetében 2012. január 1-től
- lakossági fogyasztó esetében 339,10 Ft/m3 + ÁFA,
- egyéb fogyasztók esetében 366,60 Ft/m3 + ÁFA összeget javasol.
A közgyűlés az előterjesztést elfogadta.
9. napirendi pont
A Veszprém Megyei Jogú Város fenntartásában működő közoktatási intézményekben alkalmazandó étkezési intézményi térítési díjakról szóló önkormányzati rendelet módosítása
Veszprém közoktatási intézményeiben az étkezési feladatok ellátása háromféle módon valósul meg: öt intézmény rendelkezik saját konyhával, emellett a Bakony Gaszt Vendéglátóipari Zrt., és a Cserhát Vendéglátóipari Kft. konyhái szolgáltatnak meleg ételt. Az étkezésben az óvodás gyermekek szinte 100 %-a, az általános iskolások 70%-a, a középiskolások 15-20 %-a vesz részt, ez 6000 gyermek ellátását jelenti.
Az előterjesztés szerint 2012. január 1-től a nyersanyagnorma 6 %-kal emelkedik, a rezsikulcs (az önkormányzat által fizetendő költség) változatlan marad. (Veszprémben a rezsikulcs mértéke 82 %)
Közoktatási intézményekben fizetendő 2012-es étkezési díjtételek ide kattintva elolvashatók.
A közgyűlés az előterjesztést elfogadta
10. napirendi pont
A füstköd-riadó tervről szóló önkormányzati rendelet módosítása, és együttműködési megállapodás megkötése a „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.-vel
Jelenlegi füstköd-riadó rendelet szerint a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság feladata, hogy a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség és az Országos Meteorológiai Szolgálat jelzéseit vegye és továbbítása az önkormányzat felé. A helyi tűzoltóságok 2012. január 1-től állami tűzoltóságokká alakulnak át.
E változás miatt 2012-től a „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. fogadja a felügyelőség és a meteorológiai szolgálat adatait és előrejelzéseit, és a „VKSZ” értesíti az önkormányzatot, ha a légszennyezettség a tájékoztatási vagy riasztási küszöbértéket eléri.
11. napirendi pont
A háziorvosi sürgősségi betegellátás ügyeleti díjának megállapítása, a feladat-ellátási, közreműködői szerződések felülvizsgálata
A városi önkormányzat törvényi előírások alapján gondoskodik a lakosság alapellátási sürgősségi ügyeletének biztosításáról. Az önkormányzat által az orvosoknak fizetett háziorvosi ügyeleti díj az elmúlt évben 3600 Ft/óra volt. Az előterjesztés szerint a szakmai egyezetések során a háziorvosi egyesület elnöke 200 Ft-os óradíjemelésre tett javaslatot. A tárgyalások során végül megállapodás született, és az előterjesztés a háziorvosi ügylet díját 2012. január 1-től 3700 Ft/órában állapítja meg. (A 100 Ft-os emelés mellett meg kell említeni, hogy a praxisok egyéb, pl. fűtési támogatását évek óta nem emelte az önkormányzat.)
A 2012-ben életbe lépő díjemelés 20 988 összes ügyeleti óraszámmal számítva 2 098 800 Ft többletfinanszírozási költséget jelent az önkormányzatnak.
A közgyűlés támogatta az előterjesztést (14 igen, 3 tartózkodás mellett).
Az előrehozott 16. napirendi pontban a közgyűlés hozzájárult ahhoz, hogy a NAPÁVA Szociális Gondozó Közhasznú Nonprofit Kft., a Baptista Szeretetszolgálat Dunántúli Humán Szolgáltató Központ és a Hajmáskér-Sólyi Református Társegyházközség házi segítségnyújtás szociális alaptevékenységet folytasson Veszprém város területén.
12. napirendi pont
A közgyűlés módosította a város településszerkezeti tervét, építési szabályzatát és szabályozási tervét a Székesfehérvár – Veszprém – Boba vasútvonal átépítése, valamint a 8-as főút Várpalota – Veszprém közötti szakaszának megerősítése miatt.
13. napirendi pont
Megállapodás jóváhagyása a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Csarnok Kft. között megkötött szolgáltatási szerződés díjaival kapcsolatban
A 2007-ben kötött szolgáltatásválási szerződés alapján a Veszprém Arénát a Csarnok Kft. üzemelteti 15 éven keresztül. A „Csarnok” Kft. tulajdonosa a „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.
Az önkormányzat évi 220 millió Ft + ÁFA/év szolgáltatási díj fejében 70 %-ban (118 nap) használja és hasznosítja a létesítményt.
Az előterjesztés azt tartalmazza, hogy 2012-től az önkormányzat maximum az üzemidő 14 %-ában használja és hasznosítja az Arénát, és ezért 49 millió forintot fizet évente a kft.-nek.
Emellett az önkormányzat 2012. január 1-től kezdődően 12 éven keresztül az évi 300 millió forintnyi tőkeemelésen túl („a VKSZ Zrt.”-nél felmerülő bevételkiesés ellensúlyozására) további évi 208 500 000 forint tőkét emel a kft.-ben.
A közgyűlés 16 igen, 1 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.
14. napirendi pontban a közgyűlés úgy döntött, hogy az önkormányzat és a kisebbségi önkormányzatok között korábban megkötött együttműködési megállapodásokat változtatás nélkül fenntartja.
15. napirendi pontban a közgyűlés elfogadta 2012. I. félévi munkatervét.
17. napirendi pont
Együttműködési megállapodás jóváhagyása a QUEST-projekthez való csatlakozásról
2010 júniusában Veszprém városa szándéknyilatkozatban jelezte, hogy részt kíván venni az EU támogatásával megvalósuló úgynevezett QUEST-projektben. A program egyfajta auditáló módszer, minőségellenőrzési rendszer, amely a városok mobilitási politikáit értékeli és támogatja. A projekt fő célkitűzése az európai városok támogatása egy fenntarthatóbb városi közlekedési rendszer kifejlesztésében.
A 2011-től 2013-ig tartó európai programhoz Veszprém mellett három magyarországi település kíván csatlakozni: Békéscsaba, Sopron és Székesfehérvár.
A közgyűlés úgy határozott, hogy támogatja az előterjesztést, és Veszprém részt vesz a QUEST-projektben.
18. napirendi pont
Megállapodás a Jutasi út melletti fejlesztési terület telekalakításáról
A Veszprém, Jutasi út – Munkácsy úti körforgalom melletti területeken a tulajdonosok (QUT Kft., a Pajtakert Kft. és a Pajtaliget Kft.) kereskedelmi központ létrehozását tervezik. A projekt megvalósításának további előfeltétele, hogy a telekalakítást a felek lebonyolítsák. A kereskedelmi központ építéséhez szükséges rendezési tervi módosítást a közgyűlés 2009. május 28-i ülésén elfogadta. A fejlesztéshez kb. 28.400 m2 nagyságú beépíthető terület szükséges. Ennek kialakításához 4913 m2 nagyságú önkormányzati ingatlan eladása szükséges. Ezt a kiegészítést a 2364/12 hrsz.-ú és a 2368/7 hrsz.-ú ingatlanból lehet biztosítani. Mindkét telek az önkormányzat birtokában van.

A vevő vállalja, hogy a területen a teljes úthálózatot (út, csomópontok, járda, kerékpárút, zöldterületek, forgalomtechnikai létesítmények) kiépíti, és az önkormányzatnak ingyen átadja, valamint folyamatos és zavartalan közműszolgáltatásokat biztosít az általa megépítendő új közművek üzembe helyezéséig.
A vevő összesen nettó 28 600 000 Ft-ot fizet a 4913 m² nagyságú telekrészért az önkormányzatnak, valamint állja az eljárás összes költségét.
A közgyűlés az előterjesztésben foglaltakat 13 igen, 3 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta.
19 napirendi pont
Az Alsóvárosi temetőben kialakítandó I. világháborús kegyeleti emlékparkkal kapcsolatos Honvédelmi Minisztériummal történő együttműködési megállapodás megkötése
A közgyűlés 2011. november 24-i ülésén határozott arról, hogy I. világháborús kegyeleti emlékparkot alakít ki az Alsóvárosi temetőben. A Honvédelmi Minisztérium részt kíván venni az emlékpark létrehozásában, és a munkákat 5 millió forinttal támogatja.
A közgyűlés felhatalmazta Porga Gyula polgármestert, hogy írja alá a Honvédelmi Minisztériummal kötendő együttműködési megállapodást.
21. napirendi pont
Finanszírozási javaslat az 1-8. évfolyamba járó veszprémi iskolai tanulók iskolatej programban történő részvételére
2004-ben csatlakozott az önkormányzat az iskolatej programhoz, és 2011-ben közbeszerzési pályázat alapján az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. szállítja a tejet a veszprémi iskolákba. Naponta átlagosan 2800-2900 tanuló kap iskolatejet Veszprémben, ez összesen 24 500 000 Ft-jába kerül a városnak 2011-ben. Ehhez természetesen állami támogatás igényelhető, ami viszont a jogszabályi változások miatti vita miatt nem érkezett meg a város kasszájába. Az önkormányzat benyújtotta a fellebbezését a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalhoz.
Az iskolatej program 2012-es meghosszabbításáról még nem jelent meg jogszabály, ám a Vidékfejlesztési Minisztérium tájékoztatása alapján várható, hogy 2012-ben is kiegészítik támogatással.
A közgyűlés úgy döntött, hogy az iskolatej program finanszírozására a 2012. évi költségvetés terhére 25.500 eFt-ot biztosít.
A 22. napirendi pontban a közgyűlés elfogadta Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Szociális Szolgáltatástervezési Koncepciójának esedékes felülvizsgálatát.
A 23. napirendi pontban a közgyűlése elfogadta a Veszprém Megyei Önkormányzat Szociális Szolgáltatástervezési Koncepciójának 2011. évi felülvizsgálatáról készült anyagot, és megállapította, hogy az a jelenleg hatályos jogszabályi előírásoknak megfelel.
24. napirendi pont
2012. január 1-jén új, közbeszerzést érintő jogszabályok lépnek érvénybe. Emiatt elkészült az önkormányzat új közbeszerzési és beszerzési szabályzata, amelyet most a közgyűlés elfogadott. 2012. január 1-jétől már az új szabályzat van hatályban Veszprémben.
25. napirendi pont
Döntés a Veszprém-Nemesvámos kerékpárút megépítésével kapcsolatos megállapodások jóváhagyásáról
Veszprém önkormányzata, Nemesvámos önkormányzata és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Közép- Dunántúli Operatív Program keretében közös pályázatot nyújtott be a Nemesvámos-Veszprém közötti kerékpárút megépítésére.
A Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség a pályázatot befogadta, és 90%-os támogatási intenzitás mellett 299 163 812 Ft támogatásban részesítette. A beruházás összköltsége bruttó 424.297.496 forint, így a két önkormányzat által biztosítandó saját forrás összesen bruttó 125 133 684 forint.
A pályázat végrehajtásához a tervezett és a megkapott támogatás közötti különbözetet a két önkormányzatnak kell állnia, ez 1,6 millió forintos önerő-emelést igényel.
A közgyűlés 14 igen, 1 nem és 3 tartózkodás mellett támogatta az eredetileg 71,5 millió forintos önerő 1,6 millió forinttal történő megemelését (a 2013-as költségvetés terhére), így a város 73,1 millió forint önerőt biztosít a projekthez. Emellett a közgyűlés jóváhagyta a projekt együttműködési megállapodásának megkötését.
A 26. napirendi pontban a közgyűlés jóváhagyta a Veszprémi Egyetemi Városi Tanács 2011. évi tevékenységéről szóló beszámolót, és úgy határozott, hogy a továbbiakban a tanácsába a város tulajdonosi bizottságának elnöke helyett Veszprém városüzemeltetésért felelős alpolgármesterét delegálja.
A 27. napirendi pontban a közgyűlés tudomásul vette a Veszprém megyei jogú jegyzőjének 2011. évi teljesítmény-értékeléséről szóló tájékoztatót.
A közgyűlés zárt üléssel fejezte be munkáját.