A napokban várhatóan sokan mennek vissza az üzletekbe, hipermarketekbe azzal a céllal, hogy a nekik nem tetsző, vagy éppen rossz, nem működő karácsonyi ajándékokat kicseréljék. A csere lehetőségeiről, feltételeiről érdemes tájékozódni az üzletekben mindazoknak, akik ezt az ünnepek előtt, a vásárlás alkalmával nem tették meg – hangsúlyozta Dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott.
Ha egy ajándék nem tetszik, vagy esetleg több ugyanolyan került belőle a fa alá, minden esetben az üzlet döntésétől függ, hogy cseréli-e a terméket, vagy biztosítja a levásárlás lehetőségét.
Abban az esetben, ha rossz, nem működik az ajándék, vagy szétesik már a karácsonyfa alatt, a jótállási jeggyel, illetve a fizetési bizonylattal együtt minél előbb vissza kell vinni az üzletbe. Ha az adott termékkel utólag van gond, akkor csak a blokk ellenében kötelesek velünk foglalkozni.
Fontos tudni azt is, hogy amikor egy hibás termékkel és visszamegyünk az üzletbe, először vagy cserét, vagy javítást kérhetünk. A csereigényünket viszont elutasíthatja az üzlet arra hivatkozva, hogy számára kevesebb költséggel jár, ha javítja a terméket. Ha nem lehet a terméket javítani, és nem lehet cserélni – tehát nincsen ugyanolyan áru –, akkor árleszállítást kérhetünk, vagy elállunk a vételtől, és visszakapjuk az árát. A fogyasztó elfogadhatja a vételár levásárlásának lehetőségét, de erre az üzlet nem kötelezheti.
Érdemes utánajárni annak is, hogy az üzletek meddig biztosítják a csere lehetőségét, hiszen a legtöbb helyen január 2-ig veszik vissza a termékeket, de akad olyan üzlet is, ahol korlátlan ideig lehet ajándékokat cserélni – tájékoztatott a kormánymegbízott.