2008 második felében elkezdődhet a 8-as átépítése, már készül az M80-as gyorsforgalmi út Veszprém és Körmend közötti szakaszának tanulmányterve, többszintű kereszteződés épül térségünk egyik legveszélyesebb csomópontjába, a Hajmáskér-sólyi elágazásba, s nem utolsó sorban úgy tűnik, már csak a honvédség jóváhagyásán múlik, hogy áment mondjunk arra az útszakaszra, mely Gyulafirátótot északról kerülné meg, s így kötné össze a 8-ast a 82-es főúttal – foglalta össze Pál Béla a közeljövő közlekedési infrastrukturális fejlesztéseit. A Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke elmondta, hogy folyamatosak az egyeztetések. Szeptemberre például meghívták Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert, hogy a helyszínen tájékozódjon a fejlesztési igényeinkről és azok szükségességéről. Gyulafirátót ügyében Pál Béla elmondta, érhetetlen, hogy eddig miért Kádárta és Gyulafirátót közötti szakaszra tervezték az elkerülő kiindulópontját, ha a gyakorlótérből egy darabot kiszakítunk, északi irányból teljesen elkerülhető a városrész. Ehhez mindössze a honvédség engedélye kell, ha ez októberre megvan, utána kezdődhet a tervezés – mondta a politikus.
Hartmann Ferenc önkormányzati képviselő a kimondottan Veszprémet érintő kérdéseket vázolta fel. Több olyan csomópont van a városban, melyet szükségszerű többszintesre átépíteni. Ezek közül a Budapest úti, az Almádi úti és a Füredi úti élvez prioritást – de többek közt a Vámosi úti kereszteződést is vizsgálják, melyre egy következő körben kerülhet sor. Az említett csomópontok közül a Budapest útira már készül a szükséges tanulmány. Ami elsőként elkészül még ez év végéig, az a Házgyári úti jelzőlámpás kereszteződés – mondta Hartmann.
A felsorolt fejlesztések egytől-egyig a Közútfejlesztési Operatív Program keretein belül valósulnak meg.