– Milyen évet tudhat maga mögött a veszprémi FIDESZ frakció?

– Sikeres év van mögöttünk. 2011 az alapozás éve volt Veszprémben. A városi intézményrendszer gazdaságos feladat-finanszírozási alapjának megteremtése mellett az új nemzedék Veszprémének lényegi meghatározására vállalkoztunk az egyetemi együttműködés, a gazdasági program és az ipari park fejlesztési koncepció elkészítésével. Sikeresnek mondhatjuk, mert az önkormányzat olyan konszenzusos költségvetést tudott elfogadni, amelyet példa nélküli módon minden egyéni képviselővel sikerült egyeztetnünk. Egy önkormányzati, többségi frakció életében talán az a legnagyobb eredmény, amikor az egyre nehezedő gazdasági körülmények ellenére is végrehajtható költségvetést tud a közgyűlés elé terjeszteni. A 2011-es év kapcsán nagyobb városi fejlesztésekről is beszélhetünk, a lezárult Séd-völgyi rehabilitációs program jelentősen meghatározta az előző esztendőt. Az emberek az ország minden pontjáról járnak Veszprémbe megcsodálni az itt végbement változásokat. Ezt szintén egyértelmű sikernek könyvelem el.
– Milyen feladatokat tűzött ki maga elé a frakció a 2012-es évre?

– A legnagyobb kihívásokat az országos költségvetésből fakadó hatások fogják az önkormányzatok elé állítani, hiszen az év során állnak be állandóra azok a változók, melyekből látni fogjuk, milyen helyi eredményei vannak az elmúlt egy év parlamenti munkájának. Többek között ide sorolhatjuk a köznevelési törvényből eredeztethető változásokat, a közigazgatás teljes reformját vagy az állami-önkormányzati feladatmegosztás újragondolását. Feladatunk olyan költségvetést összeállítani, amellyel a nemzetközi gazdasági környezet okozta nehézségek ellenére is biztosítani tudjuk a veszprémi polgárok által már megszokott színvonalat az oktatás, a kultúra, a művelődés és az egyéb közszolgáltatások területén.
– Hogyan valósul meg az intézmények átadása-átvétele a gyakorlatban?
– A kormányhivatalok egy központosított séma alapján veszik át azokat az intézményeket, amelyeket a törvény hozzájuk rendelt. Az önkormányzatnak az ehhez szükséges megfelelő feltételeket kell biztosítani, valamint elengedhetetlen feltétel az is, hogy a kormányhivatal vezetője, a megyei közgyűlés elnöke és a város polgármestere tudjon kompromisszumokat kötni azokban az ügyekben, ahol a törvény mozgásteret biztosít számukra. Frakcióvezetőként legfőbb feladatomnak érzem, hogy a kompromisszumok megszületése után konszenzust teremtsek a képviselőcsoportunk tagjai között is. Szeretném, ha a frakció minden tagja sajátjának érezné a meghozott döntéseket, ezért számítok rájuk az előkészítés időszakában is.
– Mit gondol a frakció ellenzék felé irányuló kommunikációjáról, lesz szükség változtatásokra?

– Mivel megfelelő társadalmi támogatás hiányában frakcióalakításra nincs lehetősége az ellenzék képviselőinek, ezért egyénenként tartjuk velük a kapcsolatot. Szerintem példaértékűen működik a kommunikáció és a kapcsolattartás: polgármester úr a közgyűlések előtt személyesen egyeztet az ellenzéki tagokkal, akik minden előterjesztéssel kapcsolatban elmondhatják véleményüket. Ennek szellemében fogjuk elkezdeni a 2012. évi költségvetés tervezését is. Veszprémben mindenki a saját funkciójából, legitimitásából fakadó súlyához mérten, a lehető legkulturáltabb módon áll a másikhoz. Abszolút partneri alapon próbálunk kommunikálni egymással.