A MÁV a már meglévő partnerei és a potenciális beszállítók számára roadshow-t tart a következő fél év során országszerte húsz helyszínen - közölte a zrt. kommunikációs igazgatósága az MTI-vel szerdán, a rendezvénysorozat második állomását, a veszprémi fórumot követően.
A beszállítói roadshow célja, hogy a vállalkozások minél nagyobb arányban vegyenek részt a MÁV Zrt. tendereiben, ezáltal a nemzeti vasúttársaság minél több partnernek kínáljon együttműködési lehetőséget - hangsúlyozza közleményében a MÁV.
A vasúttársaság célja az is, hogy a vállalkozói szektor szereplőinek átfogóbb tájékoztatásával a beszerzéseket átláthatóbbá tegyék. A MÁV Beszállítói Programban közvetlen párbeszédre hívják a vállalkozások képviselőit, hogy megismerjék véleményüket, kérdéseiket, egyúttal válaszokkal szolgáljanak - ismertették.
Werle Zoltán, a MÁV Zrt. Társasági Szolgáltatási Igazgatója előadásában kiemelte: "kapcsolatépítés a piacok potenciális beszállítóival csakis valódi érdeklődés keretében valósulhat meg" - áll a társaság közleményében.
A partnerségi párbeszédnél az igazgató szerint kiemelkedően fontos, hogy a belső és külső szereplők számára a folyamatok átláthatók legyenek, és ennek nélkülözhetetlen eszköze az elektronizálás.
A MÁV Zrt. szakmai partnere a beszállítói kis- és középvállakozás-fejlesztési programban a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány. A közalapítvány ügyvezető igazgatója, Dr. Nagy Miklós előadásában elmondta, hogy fokozott figyelmet kell szentelni a beszállítók magyar alvállalkozóira (beszállítóira), hiszen jelentős mértékben múlik rajtuk a megrendelők sikere a MÁV beszerzési versenyében.
A közalapítvány hálózatához tartozó MÁV-specifikus tanácsadók támogatott program keretében segítik a vállalkozásokat a közbeszerzések praktikumával, a finanszírozással és piacismerettel kapcsolatos problémáik megoldásában, illetve a támogatások elérésében - tájékoztatott a MÁV kommunikációs igazgatósága, hozzátéve: a roadshow megismertetésében a MÁV együttműködő partnere a Nemzeti Külgazdasági Hivatal is.