– Az állami beruházásokat képviselő hatóságokkal történt egyeztetés alapján úgy tűnik, hogy állami beruházás keretén belül a 8-as főútnak a városunkat keletről és délről elkerülő részének (ami egyben a mi külső útgyűrűnk) a fejlesztése a közeljövőben európai uniós forrásból várható.
– Konkrétan mit jelent ez?
– Nemcsak a nyomsávok szerkezeti megerősítését, hanem a pályaszerkezet korszerűsítésén túl a csomópontok korszerűsítése is megtörténhet. Az egyeztetés kétszer kétsávos nyomvonalról szól, ahol a forgalmi irányok között helyenként elválasztó sáv lenne, és a kormányzati álláspont szerint az Almádi úti és a füredi úti csomópontban már az első ütemben, de a távolabbi ütemekben a csatári és a tapolcai csomópontban is külön szintű kereszteződés épülne ki. Amennyiben ez az állami fejlesztési szándék él, érvényét veszti az a rendezési tervi módosítási kérelem, aminek a vizsgálata elindult, s ami az Almádi út és a külső útgyűrű közti szakaszt érinti. Tehát a korábbi döntéseinket visszavontuk, s most arra hívjuk fel a tulajdonosok figyelmét, hogy nem támogatjuk a rendezési terv módosítását. Továbbá fölhatalmaztuk a főépítészt, hogy a közúti hatóságokkal az egyeztetéseket tovább folytassa.
– Optimális esetben mikor készülhet el a legelső szakasz?
– Egy évvel ezelőtt a kormányzat nem kívánt ilyen fejlesztésekbe fogni, most úgy tűnik, felgyorsulhatnak a dolgok. Mivel ez egy uniós elvárás, amely tervezés alatt is van, úgy gondolom, egy-két éven belül megtörténhetnek a munkák, ám pontos időpontot ma még nem lehet kijelölni.
– Mennyire volt a bizottság egy véleményen?
– Maximális volt az egyetértés, mindössze egy tartózkodással elfogadtuk a témát.