Az új köznevelési törvénnyel, valamint az átdolgozott Nemzeti Alaptantervvel harmonizáló új kerettantervek előkészítését célzó kutatásokról adott tájékoztatást, valamint kínált párbeszéd-lehetőséget az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szervezésében létrejött szakmai konferencia hétfőn délután a Vetési gimnáziumban, amelyre több mint ötszázan voltak kíváncsiak a régió három megyéjéből.

A Nemzeti Alaptanterv struktúrája nem nagyon különbözik a korábbitól, a hangsúlyok azonban máson vannak – ismertette dr. Kaposi József. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója aláhúzta, a köznevelés feladata alapvetően a nemzeti műveltség átadása, az egyetemes kultúra közvetítése, a szellemi-érzelmi fogékonyság és az erkölcsi érzék elmélyítése. Hozzátette, feladata továbbá a tanuláshoz és a munkához szükséges készségek, képességek, ismeretek együttes fejlesztése, a közjóra való törekvés megalapozása, valamint a nemzeti és társadalmi összetartozás megerősítése. Kiemelte, a jövőben hangsúlyosabb szerepet kap az erkölcstan, a hazafias nevelés, a demokráciára nevelés, illetve többek között az önismeret és a társas kultúra fejlesztése is.
Elhangzott, a kerettantervek közül az iskolák különböző tantervi programokat választhatnak ki az egyes osztályok számára, 2013 szeptemberében az első, az ötödik és kilencedik évfolyamon már ennek megfelelően kezdődik meg a tanítás.
A bevezetőt követően az azonos szempontokra épülő műveltségek szerinti szekcióüléseken adtak további tájékoztatást a megjelent pedagógusok számára a kerettantervek kialakításáról.