A város főépítésze, Horváth Gábor, majd Halász István mérnök és Fördős László tervező részletesen ismertették a megjelentekkel a repülőtér Veszprémre és Szentkirályszabadjára vonatkozó terveit. Megtudtuk, hogy a számos szakhatósági és egyéb engedély beszerzése igen hosszú időt igényel, ám – megfelelően a sorrendnek – a munkák haladnak előre. A „szentkirályi” reptér – ellentétben a legtöbb hazaival – több szempontból is speciális helyzetben van (katonai bázis volt, közel van a pápai NATO-bázis stb.), ezért tűnik az előbbre jutás lassúbbnak.
Meg kell(ett) többek közt felelni a környezetvédelmi előírásoknak (jelentős, védett ürgepopulációja van a reptérnek), ugyanakkor a kifutópálya tengelyében fekvő kisebbik település, Szentkirályszabadja zajterhelését is csökkenteni kell.
Kisebbik gond a pálya meghosszabbítása, mely 500 méteres toldást jelent a 8-as főút irányába, vagy a későbbi becsatlakozó közutak problematikája (északról és délről is elérhetőnek kell lennie a reptérnek).
Minden kétséget kizáróan a régió számára óriási előrelépést jelenthet a repülőtér teljes kiépülése (ez 2019-re várható), hiszen egyrészt munkahelyeket teremt, másrészt jelentősen felgyorsítja a Székesfehérvár–Veszprém tengely ipari, idegenforgalmi stb. fejlődését.
A fórum résztvevői a hozzászólás helyett inkább a kifüggesztett terveket tanulmányozták, kihasználva a szakértők magyarázatát.