Az 1000 euró alatti befizetések esetén a lakossági csekkforgalom jelentős részén nem kell feltüntetni a személy igazolvány számot, mert azok részben vagy teljes egészben mentesülnek a kötelezettség alól. Nem kell személyigazolvány számot írni az állami szerveknek (pl.: APEH, rendőrség) fizetendő készpénzátutalási megbízásokra. Szintén nincs teendő azokkal a csekkekkel, amelyeket közüzemi vagy más szolgáltatók bocsátanak ki, és azokon a csekk küldője feltüntette a befizető azonosítót. A többi esetben azonban szerepelnie kell a személyi igazolvány számnak - az erre szolgáló sárga csekkeket a Posta már legyártotta.
A postán befizetett csekkek kettő ezrelékét, azaz minden ötszázadik csekket érinti, hogy 1000 eurónak megfelelő forint összeg feletti befizetéseknél azonosítani kell az ügyfeleket. lyen nagy összegben mintegy 600 ezer darab csekket fizetnek be évente a postákon, ami az éves 280 millió darabos csekkforgalomhoz viszonyítva elenyésző arányú.
Amennyiben az ügyfelek 1000 eurónak megfelelő forint összeget meghaladó összegű csekket kívánnak befizetni, úgy a postán meg kell vizsgálni, hogy a csekken szerepel-e három adat: a befizető neve, lakcíme és személyi azonosság megállapítására alkalmas okmány (például személyi igazolvány, új típusú jogosítvány, útlevél) száma. A három adat meglétén túl ellenőrizni kell az okmány érvényességét is. A változás nem ró jelentős többletterhet az ügyfeleknek, hiszen naponta átlagosan alig egy ilyen összegű csekk jelenik meg egy-egy postán.
Minderre a pénzmosás és a terrorizmus elleni küzdelem jegyében 2007. év végén életbe lépett, de csak 2008. április elsejétől alkalmazott jogszabály alapján kerül sor. Az Európai Unió ugyanis rendeletet alkotott a pénzforgalmi tranzakciókhoz (például csekkbefizetéshez) kapcsolódó befizetői adatok kezeléséről. Az Európai Uniós rendelet kötelező érvényű a tagországokra, így hazánkra is. A rendelet hazai alkalmazását megkönnyítő törvény 2007. végén lépett életbe.