Az önkormányzati szférában közbeszéd tárgyává vált a városmarketing, ez akkor erősödött meg, amikor a kormány meghirdette az Európa Kulturális Fővárosa pályázatot, amit végül Pécs nyert el. Veszprém számára is számos tanulsággal szolgált a pályázat – emelte ki köszöntőjében Porga Gyula polgármester a Városmarketing stratégia társadalmasítása című konferencia elején pénteken délelőtt a városházán, hozzátéve, a konferencia legfontosabb része, hogy a települések megismerhetik egymás gondolatait ebben a témakörben.
A Veszprémre vonatkozó városmarketing stratégia közel végleges verzióját tárgyalták meg ezen a napon az érintettek, valamint Győr és Eger koncepciója is bemutatkozott. A meghívottak között szerepeltek civil szervezetek, az oktatási, kulturális élet képviselői, fesztiválszervezők, valamint gazdasági szereplők. – Bemutattuk, hol tartunk most, milyen prioritások, megoldási javaslatok születtek – tudtuk meg dr. Lőrincz Katalintól. A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, városmarketing szempontból egyértelműen a veszprémi lakosság tartozik a célcsoportba, mellette az egyetemisták, a turisták, az itt élő és dolgozó vállalkozók, illetve befektetők. – Veszprém a sport és a kultúra tekintetében kiemelkedőt kínál, a turizmusba azonban plusz energiákat kell fektetni – tette hozzá.
– A legerősebb hagyomány a „Királynék városa” szlogen köré fonódik, de ezt termékszinten újra kell gondolni. Ne csak a régi idők, hanem a ma királynőiről is beszéljünk – vélekedett Lőrincz Katalin, megjegyezve, minden kimutatás azt mutatja, Veszprém élhető város, a helyiek szeretnek itt élni. A primer felmérések alapján megállapítható, az itt élők számára fontos az ökoszemlélet, például a kerékpáros közlekedés, a szelektív hulladékgyűjtés, vagy éppen a parkok kihasználtsága.
– A turisták részéről jelenleg a Veszprémben töltött idő átlagosan közel két nap, amit mindenképp szeretnénk növelni. A vendégéjszakák száma százezer feletti, ennek 75 százalékát belföldi turista tölti nálunk. Érdekes, hogy a látogatók nagy része minőségi élményekkel tér haza, prémium kategória felé való eltolódás figyelhető meg – mutatott rá Lőrincz Katalin.
A városi marketingstratégia felépítésének tavaly szeptemberben kezdtek bele, a végleges verziót a májusi közgyűlés tárgyalja.